Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltså…
FdB för första gången idag. Parisian.
…är det här så bra som jag tror just nu?
Jag är biased (köpte den precis) men jag tycker det!
Jag satt på köpknappen på en annan fdb när gents hade rea igår. Med tålamod kommer kanske något liknande igen.Har luktat på flera parfymer på sistone som är helt fantastiska - börjar dock allt oftare ställa mig frågan ’vill jag lukta så här?’ även om doften är helt magisk.
Börjar nog se på parfym lite som konst - uppskattar vissa saker men vill inte nödvändigtvis äga det.
Jag vill dock lukta som Parisian. Beställde du direkt från FdB?
Nice, är det gamla flaskan eller?![]()
Jag gillar den mer och mer. Tycker att den bara blir finare och finare desto längre tiden går efter applicering. Jävligt schysst prissatt också faktiskt.
Har luktat på flera parfymer på sistone som är helt fantastiska - börjar dock allt oftare ställa mig frågan ’vill jag lukta så här?’ även om doften är helt magisk.
Börjar nog se på parfym lite som konst - uppskattar vissa saker men vill inte nödvändigtvis äga det.
Jag vill dock lukta som Parisian. Beställde du direkt från FdB?
Någon Xerjoff-fantast i tråden som har koll på när de bytte design på flaskorna i 1861-serien? : )
London oud är diametralt annorlunda från Parisian.
Parisian är amber, oud, ros och rökelse.
London är en väldigt somrig doft med havsnoter, lite blommor men knappt kännbart med oud.
Parisian är en typisk Christian Provenzano doft. London är mer åt Costa Azurra, Cosmos etc.
Okej - nu vill jag höra samam reflektion kring Parisian kontra Sahraa.
Körde ju Parisian igår och tänke 'det här blir köp' - idag kör jag Sahraa för första gången och är helt knockad! S*tfläsk vad bra.
Där har du tre av mina absoluta favoriter, alla kategorier! Men visst var du inte jätteimponerad av Golden Dallah när du provade förut? Tänkt om?Trevligt trevligt med lite nytt in.
![]()
![]()
Vilka är favoriternaDär har du tre av mina absoluta favoriter, alla kategorier! Men visst var du inte jätteimponerad av Golden Dallah när du provade förut? Tänkt om?![]()
Du pratar om två av mina absoluta favorit-dofter i hela världen. Topp 5 alla kategorier.
Så det blir lite svårt att ge en objektiv bedömning.
Sahraa är i min bok en av, om inte den bästa oud/ros-kombon i världen. Det är kvalitetsoud rakt igenom och Francois Merle Boudain har verkligen lyckats göra en genomfransk (tycker jag) tolkning av den annars så mellanöstern-tunga kategorin av oud/ros. Andra franska tolkningar på samma komposition är (min tolkning) oud satin mood av Francis Kurkdjian. Men Sahraa är bättre tycker jag.
Det jag tycker han lyckats så förbannat bra med är dels att ta en komplex oud och varva den med ros och jasmin (geranium och patch är i bakgrunden imo). Sammantaget blir det en doft som både är otroligt djup och komplex men också inte fullt så likriktad som om den bara var till för att vara fin.
Parisian oud är lyx på flaska i min bok. Namnet till trots vill jag påstå att den är något mer lutad åt mellanöstern än Sahraa (Vilket delvis beror på att Provenzano lutar tungt åt mellanöstern). Mellanskiktet av doften är väldigt likt Sahraa men patchouly är ersatt av en väldigt väldigt mjuk läder.
Den stora skillnaden mellan de två är den oerhört välbalanserade rökelsenoten i basen och att Sahraa är lite lite sötare).
Jag tog Parisian först för att jag ser den som mer användbar privat men Sahraa är mitt nästa köp![]()
Golden Dallah, Sweetie Aoud och Richwood! Helt magiska alla tre, mitt tycke!Vilka är favoriterna? Ja det blev inte många sprays från samplet så kände att jag ville prova Golden Dallas mer
.
Ser fram emot att prova Sweetie Aoud och Richwood då jag aldrig testat dom tidigareGolden Dallah, Sweetie Aoud och Richwood! Helt magiska alla tre, mitt tycke!
Hur många sprays kör du?Dagens. Jag är förvånad över att denna kan vara så billig som den faktiskt är. Jag gav 1869:- för 100ml på Gents, inkl. 15%-aren de körde med häromdagen. Men det som gör den så prisvärd är den väldigt goda longevityn och overall performance. Applicerade imorse och den är "still going". Inget behov av att återapplicera vid hemkomsten. Bra grejer!
![]()
Det blev nog 3 på halspartiet och 2 på varje handled. Så 7 totalt.Hur många sprays kör du?![]()
Åhléns kör ju en 20%-are nu, och om man beställer för över 1700:- (innan 20% har dragits av), så bjuder de på en gåva som de påstår är värd över 2700:-.
Det blev en Tobacco Oud 50ml till mig, och så rättfärdigar man ju det hela med gåvan som går till henne. Allt som allt landade det på 1624kr. Man hade ju helt enkelt inte råd att säga nej till sig själv. Och vem vet när Tobacco Oud inte längre finns i hyllorna? Nej, det känns stenrätt detta.![]()