• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:

3f1a83_7a441bc414af4da280f48c719f121538~mv2.jpg

Den är så oerhört jävla bra denna. Och presterar precis lagom nukleärt bra.
Trä o whiskey, kanske lite ros. Men mest whiskey.

Eftersom jag antingen luktar häst-tjej (stall) eller typ blommor så är det kul att ha en doft där jag åtminstone i mitt eget huvud kan låtsas vara Clint Eastwood för en dag.

canvastavlor-clint-eastwood.jpg

DD:

3f1a83_7a441bc414af4da280f48c719f121538~mv2.jpg

Den är så oerhört jävla bra denna. Och presterar precis lagom nukleärt bra.
Trä o whiskey, kanske lite ros. Men mest whiskey.

Eftersom jag antingen luktar häst-tjej (stall) eller typ blommor så är det kul att ha en doft där jag åtminstone i mitt eget huvud kan låtsas vara Clint Eastwood för en dag.

canvastavlor-clint-eastwood.jpg
Kör layering med Al-Khatt och Baraonda så är du ju Clintan fullt ut! Trillat i hästskit efter några pinnar för mycket 😍

Hur gör ni med förvaringen av alla samples man går och samlar på sig?

Såg en som använde ammunitionsboxar. Verkade väldigt praktiskt, men det är ju tyvärr inget som alla har liggandes hemma...

Hur gör ni med förvaringen av alla samples man går och samlar på sig?

Såg en som använde ammunitionsboxar. Verkade väldigt praktiskt, men det är ju tyvärr inget som alla har liggandes hemma...
Ammunitionsboxarna är oftast för små för 5/10ml dekanter, se upp för det.
Jag kör samma setup som @livinl0ud , köpte två såna ställ från CD-ON.

Sminkorganizer.

Mmm... Jag har en sådan här idag. Det är väl också någon form av makeup-grej. Men den har jag växt ur nu.
bullet-tatou-makeup-organizer-one-size-clear-clear-one-size.jpeg
Men jag fick upp ögonen för den ni körde med och hittade denna på wish:

Om jag beställer nu kommer den väl ankomma någon gång under 2022 åtminstone.

Ja, det borde funka.
Denna funkade inte dock:
Funkade den bra till de lite mer standardiserade 2ml-behållarna? Framförallt dem jag letar en ny lösning för, och snubblade över exakt den du länkade till ovan. 5/10ml-dekanterna är lite lättare att hålla ordning på, medans "tvåorna" är besvärligare. De trillar ihopa i en hög bara man går förbi dem.

Funkade den bra till de lite mer standardiserade 2ml-behållarna? Framförallt dem jag letar en ny lösning för, och snubblade över exakt den du länkade till ovan. 5/10ml-dekanterna är lite lättare att hålla ordning på, medans "tvåorna" är besvärligare. De trillar ihopa i en hög bara man går förbi dem.
Jadå, 2ml grejar den med marginal.

Dagens
PXL_20211116_144525770.jpg

Öppnar ganska unket, tycker jag. Men den utvecklas efter en stund till något mycket trevligt och landar i en "Love" på drydownen. Mycket bra performance dessutom.

Sen anlände ju dessa idag också... Ajaj. 20 prover (eller 19, en dubblett) av FdB. Hur ska man hinna med allt? Har i nuläget Nefs på ena handen och Hacivat på andra. Har begränsat mig till att endast utvärdera två i taget... Plus det man bär för dagen. Snart tror väl grannarna att det bedrivs horhus här hemma, med tanke på koncentrationen av olika dofter jämt och ständigt.
PXL_20211116_144705557.jpg

KD:

Issey Miyake Or Encens

Issey levererar som vanligt väldigt mycket bang for the buck. Hört att den är diskad nu, ska ha varit en limited edition...

Trä,amber,ros,rökelse...kan tänka mig att en frimurare har på sig den här när de utför sina ritualer...tänk er filmen Eyes wide shut med Tom Cruise.

Eller en äldre herre på opera.

20211116_214810.jpg

Screenshot_20211116-214918_Samsung Internet.jpg

KD:

Issey Miyake Or Encens

Issey levererar som vanligt väldigt mycket bang for the buck. Hört att den är diskad nu, ska ha varit en limited edition...

Trä,amber,ros,rökelse...kan tänka mig att en frimurare har på sig den här när de utför sina ritualer...tänk er filmen Eyes wide shut med Tom Cruise.

Eller en äldre herre på opera.

20211116_214810.jpg

Screenshot_20211116-214918_Samsung Internet.jpg
Riktigt fin den här!

För er som funderar på att köpa MFK är det ett bra läge nu. Tydligen har IFRA gått extra hårt åt dem och omformuleringar är på G.

Tillbaka
Topp