• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Frugan är iväg på konferens, så passar på att köra 5 sprays Layton (brukar köra 2-3) och chillar ensam framför TVn 😂 Inga kommentarer om att det luktar för starkt och att jag badar i parfym 😅
20211122_190104.jpg

Min fru e på gymmet, kanske ska överraska med en rejäl dos barnyard-oud till hon kommer hem? 😁

Maaaaax 2 spray. E jätte snål när det gäller parfymer - räcker att jag känner och njuter lukten själv 😁.. Parfymer jag använder mest, har jag dom i 2 flaskor, så dom aldrig tar slut.. Minns inte när jag tömde sist en parfym flaska 🤷‍♂️
Oj det var inte dåligt 😁. Jag försöker ge min omgivning lite njutning också på gott och ont 😂🤣.

Känner mig lite smått dum i huvudet men kör minst 7 och max 10 till en början, sedan påfyllning i mitten av arbetsdagen 🙄😂🤣.
Maaaaax 2 spray. E jätte snål när det gäller parfymer - räcker att jag känner och njuter lukten själv 😁.. Parfymer jag använder mest, har jag dom i 2 flaskor, så dom aldrig tar slut.. Minns inte när jag tömde sist en parfym flaska 🤷‍♂️
Brukar köra 5 sprays på designerdofter...men kan tycka det blir lite för mkt när det är starkare koncentrationer och nischeparfymer 🤔

Jag märker att jag blir lite self conscious om jag har "för mycket" parfym på mig ibland...svårt att veta hur mycket man luktar egentligen haha

Jag själv lägger ju typ aldrig märke till folks dofter...samtidigt använder ju gemene man typ inte parfym alls.

Jag älskar Layton men har märkt att damer inte gör det överlag. Och jag som har backup-flaska.. :mad:
Ja, det är så. Om man hade velat ha något som den allmänna publiken älskar så hade det räckt att man köpte de allra mest generiska designer-dubbeldusch-dofterna för en ganska billig peng. Särskilt när det kommer till tjejer mellan 15-30.

Men om det är "KONSTFORMEN" man är ute efter, då har man hamnat helt rätt.

Övertalade en kollega att testa några sprej Ombre leather på kontoret, försökskanin utan att han visste om det haha...men det gick bra, inga negativa kommentarer iaf...

Han föredrog den framför Beau de jour som kontorsdoft!

Han är 23 år gammal f.ö

Ja, det är så. Om man hade velat ha något som den allmänna publiken älskar så hade det räckt att man köpte de allra mest generiska designer-dubbeldusch-dofterna för en ganska billig peng. Särskilt när det kommer till tjejer mellan 15-30.

Men om det är "KONSTFORMEN" man är ute efter, då har man hamnat helt rätt.
Jag känner inte många tjejer mellan 15-30 tyvärr. :(

Men mest negativa kommentarer fick jag av Spicebomb Extreme. Fick en kommentar att jag luktade som en indier som ätit kryddstark mat hade spytt på mig (helt sant). Då sålde jag den till någon stackare här direkt. ;)

Brukar köra 5 sprays på designerdofter...men kan tycka det blir lite för mkt när det är starkare koncentrationer och nischeparfymer 🤔

Jag märker att jag blir lite self conscious om jag har "för mycket" parfym på mig ibland...svårt att veta hur mycket man luktar egentligen haha

Jag själv lägger ju typ aldrig märke till folks dofter...samtidigt använder ju gemene man typ inte parfym alls.
Ditt sätt låter betydligt mer vettigt och normalt 😁. Jag har tyvärr förstört min näsa efter flera års missbruk av nässpray 😔 därav att jag tar överdrivet många sprays för att ”känna” doften.

Sedan kanske det inte uppskattas så mycket av min omgivning 😂🤣.

Finns en på mitt arbete som jag vet och känner använder parfym men gemene som du säger använder det inte 😳.

Jag känner inte många tjejer mellan 15-30 tyvärr. :(

Men mest negativa kommentarer fick jag av Spicebomb Extreme. Fick en kommentar att jag luktade som en indier som ätit kryddstark mat hade spytt på mig (helt sant). Då sålde jag den till någon stackare här direkt. ;)
Spicebomb Extreme är ju för fanken ett säkert kort! En av dem som jag faktiskt fått positiv feedback på, förutom av folk som står en nära (räknas dem ens?). För visst är det så, att komplimanger är ganska sällsynta trots allt. Det beror väl lite på vad man jobbar med, och var man rör sig på sin fritid, men det är inte överallt det ens är påpassligt att bli bjuden på komplimanger överhuvudtaget, även om doften kanske behagat personen i fråga.

Smaken är som baken, vilket vi konstaterar på daglig basis i denna tråden. Ibland tappar jag dock hoppet på mänskligheten, i min stora tro och övertygelse på parfymgudarna, när folk omkring en tycker att "det luktar sisådär", och föredrar en RL Polo Sport framför en Widian London alla dagar i veckan. Eller en CK One framför en TF TV. Då vill man bara ge upp allt. Som tur är finner man stöd och väldigt dåligt inflytande i denna tråden, i tider man behöver det som mest. Och minst.

Ditt sätt låter betydligt mer vettigt och normalt 😁. Jag har tyvärr förstört min näsa efter flera års missbruk av nässpray 😔 därav att jag tar överdrivet många sprays för att ”känna” doften.

Sedan kanske det inte uppskattas så mycket av min omgivning 😂🤣.

Finns en på mitt arbete som jag vet och känner använder parfym men gemene som du säger använder det inte 😳.
Haha sålänge man själv är bekväm med hur mycket man sprayar så är det ju bara att köra! 😀

Förra veckan var en av få tillfällen jag lagt märke till parfym hos någon (som inte är Le Male...jävligt förvånande att folk fortfarande rockar den), satt i ett rum med en klient och hade nästan kunnat ta gift på att det var Invictus Aqua 2016 som han hade på sig.

Sällan man får kommentarer gällande parfymer dessutom, har fått positiv feedback på Aventus, Prada lhomme och för många år sedan Dior homme. Även fått kommentar om att La Nuit luktar jul 😂 Hittills ingen negativ respons.

Visst är det så som du säger 👏😁.

Le Male alltså 🤔, används flitigt bland klienterna i din bransch eller? Fick du reda på ifall han rockade Invictus Aqua 😎?

Ja det är tyvärr inte allt för ofta som jag får några komplimanger 😂🤣. Kidsen i skolan kan dock vara hyfsat duktiga på att kommentera på gott och ont 😎. Senast jag fick en komplimang var av en kvinnlig vårdnadshavare när jag rockade Bottled Intense EDP då luktade jag gott tyckte hon 😁.

Spicebomb Extreme är ju för fanken ett säkert kort! En av dem som jag faktiskt fått positiv feedback på, förutom av folk som står en nära (räknas dem ens?). För visst är det så, att komplimanger är ganska sällsynta trots allt. Det beror väl lite på vad man jobbar med, och var man rör sig på sin fritid, men det är inte överallt det ens är påpassligt att bli bjuden på komplimanger överhuvudtaget, även om doften kanske behagat personen i fråga.

Smaken är som baken, vilket vi konstaterar på daglig basis i denna tråden. Ibland tappar jag dock hoppet på mänskligheten, i min stora tro och övertygelse på parfymgudarna, när folk omkring en tycker att "det luktar sisådär", och föredrar en RL Polo Sport framför en Widian London alla dagar i veckan. Eller en CK One framför en TF TV. Då vill man bara ge upp allt. Som tur är finner man stöd och väldigt dåligt inflytande i denna tråden, i tider man behöver det som mest. Och minst.
Får rätta mig själv. Var nog inte att en indier spytt på mig. Var nog att någon som ätit indisk mat spytt på mig, på en indisk restaurang. Nåt sånt. 😂

Visst är det så som du säger 👏😁.

Le Male alltså 🤔, används flitigt bland klienterna i din bransch eller? Fick du reda på ifall han rockade Invictus Aqua 😎?

Ja det är tyvärr inte allt för ofta som jag får några komplimanger 😂🤣. Kidsen i skolan kan dock vara hyfsat duktiga på att kommentera på gott och ont 😎. Senast jag fick en komplimang var av en kvinnlig vårdnadshavare när jag rockade Bottled Intense EDP då luktade jag gott tyckte hon 😁.
Le male har gjort ett starkt intryck på en i livet 😂 Krävs inte ner än en wiff för att man ska känna igen den 😂 Händer ibland att man går förbi någon i affären och plötsligt slås av den söta och syntetiska vaniljen 😂

Nje tyvärr inte, var inte läge att fråga om det var Invictus haha

Bossen är fin!

Får rätta mig själv. Var nog inte att en indier spytt på mig. Var nog att någon som ätit indisk mat spytt på mig, på en indisk restaurang. Nåt sånt. 😂
Jag har faktiskt lite svårt för Spicebomb jag med... men inte på den nivån 😂

Köpt och sålt spicebomb två ggr, uppenbarligen inget för mig :/

Vill man ha en mer refined spicebomb så ska man spana in TF Noir Extreme!

Le male har gjort ett starkt intryck på en i livet 😂 Krävs inte ner än en wiff för att man ska känna igen den 😂 Händer ibland att man går förbi någon i affären och plötsligt slås av den söta och syntetiska vaniljen 😂

Nje tyvärr inte, var inte läge att fråga om det var Invictus haha

Bossen är fin!
Haha 😂🤣. Här är det vanliga 1 Million som gjort samma intryck som Le Male på dig 😂. Har fruktansvärt svårt för den doften efter all trauma.

Nästa gång kanske 😁.

Helt underbar doft på Bottled Intense EDP 😍. Synd bara att longevity och performance inte är något vidare 😔.

Tillbaka
Topp