• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Problemet med Creeds dofter är att prestandan/projektion är under all kritik för summan man betalar. Undantag är Aventus.

Som inbiten samlare och nörd av det mesta snöade jag även in på dofter för en tid sen.
Tror jag provat el hel del, allt från italienska Lorenzo Villaresi via Acqua Di parma till Grasse's egna mer limiterade utgåvor (Napoleon etc).

Min personliga åsikt är att det (utöver såklart att val av doft är högst personligt) är att det skifter mellan
1. säsong
2. Stil/kläder
3. Tid på dygnet (fm eller kväll)
4. Situation (semester, helg eller på jobbet)

Några av mina faviroter är ändå:
i) Tom Ford Neroli EDP
ii) Acqua di parma Leather EDC concentree
iii) Zegna indo Oud eller Italien Bergamot
iv) Acqua di parma Colonia Essenza EDP
Visste inte att Essenza kom i EDP-koncentration?

Problemet med Creeds dofter är att prestandan/projektion är under all kritik för summan man betalar. Undantag är Aventus.
Jag har sålt 6 st olika dofter från Creed just på grund av detta. Kvar har jag Aventus och Green Irish Tweed som båda har grymt bra prestanda på mig.

Efter att läst igenom tråden så inhandlades dessa :)
Aqua DI Parma
IMG_3457.JPG

Och Tom Ford
IMG_3454.JPG

Ska bli kul att testa //P
Om du tänkt flippa Mandarinon kan du höra av dig i PM :D

Nytt in från Tom Ford - Oud Wood. För jävla fin, var och testade den på FM vid 11, åkte tillbaka och slog till vid 20 på kvällen då doften fortfarande satt kvar :)

PS: Om någon är sugen på Acqua di Parma - https://klocksnack.se/threads/acqua-di-parma-arancia-di-capri-edt.73894/

IMG_6887.JPG
Oud Wood är en favorit, riktigt bra! Ta inte illa upp men Arancia Di Capri som du säljer för 500:- finns helt ny att köpa för ca 600:- på nätet så den kanske kan bli lite svårsåld.

Tycker inte Creed sitter så länge på mig heller. Har både Green irish tweed och Himalaya. Den parfym som sitter längst är Le Labo Santal 33. Enormt speciell doft - men den sitter 10 timmar, lätt. Särskilt i början. Även Byredos Oud Immortel sitter rätt bra på mig.
Creed är lite mer subtil kan jag uppleva. Flera gånger så tänker man att nu luktar nog jag inte längre parfym men den där kommentaren kommer titt som tätt. "gud va gott du luktar"

Allt är väldigt individuellt, Acqua di parma satt i 15 min på mig medan på andra i flera timmar, man måste testa innan man köper, så enkelt är det!

Hitta en UK baserad AD för märket. Rasasi perfumesuk-eu
Kan ge dig bättre utvärdering nu av Rasasi när jag testat den på huden under lite längre tid.

Min första tanke var Thierry Mugler Havanna (du vet läder, körsbär, tobak) men denna känns mer äkta, balanserad och inte lika syntetiskt Cherry-sliskig.
Lägger sig riktigt fint efter nån timme och sitter i hela dagen utan att osa (om du fattar vad jag menar).
riktigt prisvärd och du jämför med Tom Ford etc.
Helt klart värd att testa.

Är sugen på att testa TF Tobacco Vanille. Kör på TF Noir Extreme nu och gillar den skarpt.

Någon som vet vart jag kan hitta på nätet eller nära Borås?

Tillbaka
Topp