Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Visste inte att Essenza kom i EDP-koncentration?Som inbiten samlare och nörd av det mesta snöade jag även in på dofter för en tid sen.
Tror jag provat el hel del, allt från italienska Lorenzo Villaresi via Acqua Di parma till Grasse's egna mer limiterade utgåvor (Napoleon etc).
Min personliga åsikt är att det (utöver såklart att val av doft är högst personligt) är att det skifter mellan
1. säsong
2. Stil/kläder
3. Tid på dygnet (fm eller kväll)
4. Situation (semester, helg eller på jobbet)
Några av mina faviroter är ändå:
i) Tom Ford Neroli EDP
ii) Acqua di parma Leather EDC concentree
iii) Zegna indo Oud eller Italien Bergamot
iv) Acqua di parma Colonia Essenza EDP
Jag har sålt 6 st olika dofter från Creed just på grund av detta. Kvar har jag Aventus och Green Irish Tweed som båda har grymt bra prestanda på mig.Problemet med Creeds dofter är att prestandan/projektion är under all kritik för summan man betalar. Undantag är Aventus.
Om du tänkt flippa Mandarinon kan du höra av dig i PMEfter att läst igenom tråden så inhandlades dessa
Aqua DI Parma
Och Tom Ford
Ska bli kul att testa //P
fel av mig, slant nog på tangenterna. EDC ska det vara och inte EDP, alltså Cologne.Visste inte att Essenza kom i EDP-koncentration?
Oud Wood är en favorit, riktigt bra! Ta inte illa upp men Arancia Di Capri som du säljer för 500:- finns helt ny att köpa för ca 600:- på nätet så den kanske kan bli lite svårsåld.Nytt in från Tom Ford - Oud Wood. För jävla fin, var och testade den på FM vid 11, åkte tillbaka och slog till vid 20 på kvällen då doften fortfarande satt kvar
PS: Om någon är sugen på Acqua di Parma - https://klocksnack.se/threads/acqua-di-parma-arancia-di-capri-edt.73894/
Creed är lite mer subtil kan jag uppleva. Flera gånger så tänker man att nu luktar nog jag inte längre parfym men den där kommentaren kommer titt som tätt. "gud va gott du luktar"Tycker inte Creed sitter så länge på mig heller. Har både Green irish tweed och Himalaya. Den parfym som sitter längst är Le Labo Santal 33. Enormt speciell doft - men den sitter 10 timmar, lätt. Särskilt i början. Även Byredos Oud Immortel sitter rätt bra på mig.
Har själv snart kört slut på min Oud Wood. Doftar ju fantastiskt men tycker inte den sitter i så länge. Vad tycker du?Nytt in från Tom Ford - Oud Wood. För jävla fin, var och testade den på FM vid 11, åkte tillbaka och slog till vid 20 på kvällen då doften fortfarande satt kvar
PS: Om någon är sugen på Acqua di Parma - https://klocksnack.se/threads/acqua-di-parma-arancia-di-capri-edt.73894/
Åh fan, inte kollat efter men det kan även jag skriva under på som sagt.Oud Wood förvinner alldeles för snabbt, läser man online är det den delade uppfattningen.
Tobacco Vanille håller enkelt +10/h. Ett monster.Åh fan, inte kollat efter men det kan även jag skriva under på som sagt.
Har du koll på de andra liknande som Tobacco Vanille eller Tuscan Leather? Samma sak där eller?
Har ju som sagt precis köpt den men satt i över 9 timmar igårHar själv snart kört slut på min Oud Wood. Doftar ju fantastiskt men tycker inte den sitter i så länge. Vad tycker du?
Ingen fara och har märkt det, diskussion förs redan så inte brytt mig om att ändraOud Wood är en favorit, riktigt bra! Ta inte illa upp men Arancia Di Capri som du säljer för 500:- finns helt ny att köpa för ca 600:- på nätet så den kanske kan bli lite svårsåld.
Fan TV kan sitta i mina kläder i säkert över en månad, likaså TL sitter i nästan lika länge. Älskar båda!Tobacco Vanille håller enkelt +10/h. Ett monster.
TL ska också vara bra, men ingen doft som jag direkt tycker om, bara doftat på någon enstaka gång.
Från vilken sida har du köpt Rasasi?
Senaste inköpen. Rasasi rekommenderas!
Hitta en UK baserad AD för märket. Rasasi perfumesuk-euFrån vilken sida har du köpt Rasasi?
Kan ge dig bättre utvärdering nu av Rasasi när jag testat den på huden under lite längre tid.Hitta en UK baserad AD för märket. Rasasi perfumesuk-eu
NK Göteborg har den.Är sugen på att testa TF Tobacco Vanille. Kör på TF Noir Extreme nu och gillar den skarpt.
Någon som vet vart jag kan hitta på nätet eller nära Borås?
NK Göteborg har den.