Nu vet jag Iof inte om den finns i lager. Säkrast att ringa och kolla förstTackar! Va lite osäker om de hade den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu vet jag Iof inte om den finns i lager. Säkrast att ringa och kolla förstTackar! Va lite osäker om de hade den.
Coolt *tumme upp*
Jag har testat det mesta däribland AdP Leather. Mycket trevlig men rätt extrem och man ledsnar om man har den varje dag. Oud Edp och Leather Edp är mycket bra men som sagt ganska starka och speciella.
Dessa kör jag för tillfället. Tom Ford Noir Extreme, Tom Ford Oud Wood, Valentino Uomo och en liten flaska från Hotel Costes, känns märkligt att lukta som ett hotell i Paris men den är otroligt trevlig.
Funderar på att komplettera med en Aqua di Parma Leather, någon som har erfarenheter från den rackaren?
Ok tack för input! Nej det har jag inte, vet du vart i sthlm den finns att prova?Jag har testat det mesta däribland AdP Leather. Mycket trevlig men rätt extrem och man ledsnar om man har den varje dag. Oud Edp och Leather Edp är mycket bra men som sagt ganska starka och speciella.
Har du testat Rasassi - Pour Homme? Den skulle du nog gilla om du gillar de övriga du listat...
NKOk tack för input! Nej det har jag inte, vet du vart i sthlm den finns att prova?
Ok, någon som vet något om hur många år kvalitetsparfymer håller sig med rvettiga förutsättningar ??Rekommendationen är väl att alltid försöka förvara sina dofter i så mörka och svala förhållanden som möjligt. Tror inte känsligheten skiljer så mycket från ett märkte till ett annat.
Det är nog väldigt olika beroende på typ av doft och från vilken tillverkare den kommer. Du kan säkert använda en doft efter 20 års tid men den kommer garanterat att ha förändrats under tiden. Toppnoterna är de som brukar förändras först vilket kan ge doften en lite mörkare/djupare framtoning än tidigare i och med att mellan- och basnoterna blir mer framträdande. Jag har personligen haft dofter där man har kunnat se att nyansen av själva vätskan blivit mörkare efter några år vilket är ett tecken på detta.Ok, någon som vet något om hur många år kvalitetsparfymer håller sig med rvettiga förutsättningar ??
Dessa kör jag för tillfället. Tom Ford Noir Extreme, Tom Ford Oud Wood, Valentino Uomo och en liten flaska från Hotel Costes, känns märkligt att lukta som ett hotell i Paris men den är otroligt trevlig.
Funderar på att komplettera med en Aqua di Parma Leather, någon som har erfarenheter från den rackaren?
Ok, tack.Det är nog väldigt olika beroende på typ av doft och från vilken tillverkare den kommer. Du kan säkert använda en doft efter 20 års tid men den kommer garanterat att ha förändrats under tiden. Toppnoterna är de som brukar förändras först vilket kan ge doften en lite mörkare/djupare framtoning än tidigare i och med att mellan- och basnoterna blir mer framträdande. Jag har personligen haft dofter där man har kunnat se att nyansen av själva vätskan blivit mörkare efter några år vilket är ett tecken på detta.
Gå till valfri åf och testa, ta ett sprut, se hur den lirar med dig och försök notera när du inte längre känner av den. Omöjligt att säga huruvida den passar dig, för mig sitter den från morgon till kväll.Tja,
Är Tom Ford Oud Wood värd pengarna tycker du?
Håller med både angående doften och prestandan. Tydligen ska TF släppa en Oud Wood Intense under hösten vilket jag hoppas kan bli räddningen.Oud Wood är en trevlig doft, men prestandamässigt lämnar den mycket att önska. Många delar samma uppfattning som jag (om man läser recensioner).
Jag har själv en flaska Green Irish Tweed från Creed som har en 4-5 år på nacken och den doftar lika underbart idag som när jag köpte den.Ok, tack.
Det är en flaska Creed Irish Tweed,
Time Will Tell hur den klarade lagring.
Skulle inte säga att den är prisvärd pga prestandan, men älskar verkligen doften.Tja,
Är Tom Ford Oud Wood värd pengarna tycker du?
Aqua di Parma finns på NK, kan även rekommendera Byredo som även de finns där.Jag är ute efter en trevlig allround-doft och behöver lite guidning! Nåt som är hyfsat fräscht och lite kryddigt. Nåt klassiskt med lite historia, gärna. Inga modemärken, typ Boss eller sånt. Jag vill ha nåt från ett riktigtigt märkte, typ Aqua di Parma eller Penhaligon's.
Var kan man förresten provsniffa på sånna dofter i Stockholm?
Acqua di Parma colonia är deras äldsta och även min go-to doft, funkar enligt mig i alla lägenJag är ute efter en trevlig allround-doft och behöver lite guidning! Nåt som är hyfsat fräscht och lite kryddigt. Nåt klassiskt med lite historia, gärna. Inga modemärken, typ Boss eller sånt. Jag vill ha nåt från ett riktigtigt märkte, typ Aqua di Parma eller Penhaligon's.
Var kan man förresten provsniffa på sånna dofter i Stockholm?
Fick med en liten testflaska från Gents när jag handlade där sist, riktigt trevlig! Kanske blir en sån då! Kan ju inte bli fel med klassikerna.Acqua di Parma colonia är deras äldsta och även min go-to doft, funkar enligt mig i alla lägen
Låt det ta tid, det är mer vardagar än fester på ett år, välj ut tre som du tror passar dig, prova dem en åt gången, lägg till en på inrådan av butiken.Även jag kan behöva vägledning i jakten på en ny vardagsdoft.
Jag vet att jag ofta tenderar att föredra söta parfymer, vill gärna ha något tyngre nu till hösten / vintern , inslag av cederträ och / eller läder är något som jag också gillar.
Vad ska man titta på?
Är det något som använder Aramis Classic? Fick tipset av en kollega, men ännu inte kunnat provlukta den.
Rasassi! Har en till saly btw, tabacco blaze, sötaktig och mkt stark ren doftÄven jag kan behöva vägledning i jakten på en ny vardagsdoft.
Jag vet att jag ofta tenderar att föredra söta parfymer, vill gärna ha något tyngre nu till hösten / vintern , inslag av cederträ och / eller läder är något som jag också gillar.
Vad ska man titta på?
Är det något som använder Aramis Classic? Fick tipset av en kollega, men ännu inte kunnat provlukta den.
TF Tuscan Leather är grym! Ganska tung läderdoft toppad med lite söta hallon som kommer fram mer och mer under dagen.Även jag kan behöva vägledning i jakten på en ny vardagsdoft.
Vad ska man titta på?
Håller med, det är en riktigt bra höst- och vinterdoft. När vi ändå är inne på Tom Ford är även Oud Wood och Tobacco Vanille dofter jag kan rekommendera.TF Tuscan Leather är grym! Ganska tung läderdoft toppad med lite söta hallon som kommer fram mer och mer under dagen.
Shout out till @Nic
Jag har kört ADP leather, mkt trevlig men man kan lessna om man kör den varje dag. Stark så ta lite!