• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Uppdatering:
Harmoniqs kundtjänst ringde mig idag(!). Dialogen med ELC går lite trögt och de har tydligen haft lite missförstånd sinsemellan men Harmoniq ville nu ha bild på flaskans undersida (batch code). Denna bild/info hade jag tidigare bara skickat till TF direkt, till Harmoniq hade jag bara skickat bild på flaskans framsida. har nu skickat in bild som begärt och vi får se vad det ger,

Harmoniq berättade att de hade haft ett tidigare fall med en TF flaska där etiketten suttit upp & ned (oklart vilken doft det gällde). Summasummarum ett väldigt trevligt samtal (jag hade inte trott att jag skulle höra av Harmoniq mer faktiskt) och där budskapet var att oavsett vilka svar de ev lyckas få fram så kommer jag som kund högst troligen att ersättas med ny flaska när de interna processerna är avklarade.

Jag har nu använt parfymen några gånger och är helt övertygad om att det inte är något problem med doftens äkthet men den trevliga tjejen på Harmoniqs kundtjänst höll fullständigt med om att flaskans estetiska egenskaper var en viktig del av helheten och att den inte ska se ut som min flaska gör. Hittills verkligen imponerad av Harmoniqs kundtjänst! Fick också veta att de skulle uppdatera sin hemsida snart vilket känns rätt välbehövligt.
Och idag kom ersättningsflaskan från Harmoniq,
4FED62E6-D8B6-4794-8E10-09C7FE30CF16.jpeg

Var lätt nervös att även denna skulle lida av samma skönhetsfel som den förra (Harmoniq kan/vill inte bryta plombering/cellofan och kontrollera innan de skickar), hade diskuterat denna risk med Harmoniqs kundtjänst som dock sa att det då bara var att reklamera igen.

Förutom den nya flaskan så medföljde ett tjugotal samples på olika dofter! Noterar att det är samma batchnummer på denna som på föregående flaska (A41). Slutet gott, allting gott och en intressant erfarenhet trots allt.

Och idag kom ersättningsflaskan från Harmoniq,
4FED62E6-D8B6-4794-8E10-09C7FE30CF16.jpeg

Var lätt nervös att även denna skulle lida av samma skönhetsfel som den förra (Harmoniq kan/vill inte bryta plombering/cellofan och kontrollera innan de skickar), hade diskuterat denna risk med Harmoniqs kundtjänst som dock sa att det då bara var att reklamera igen.

Förutom den nya flaskan så medföljde ett tjugotal samples på olika dofter! Noterar att det är samma batchnummer på denna som på föregående flaska (A41). Slutet gott, allting gott och en intressant erfarenhet trots allt.
Nice! Vad är det för skillnad på Parfum-versionen och originalet, enligt dig?

Ja, det är inte omöjligt. Det kanske är så att just saffran är väldigt påtaglig i dessa tre dofterna. För saffran finns i ett trettiotal till jag har på hyllan, alternativt har samples på, och dem har jag inga som helst problem med... Vissa av dem är t.o.m. på "Love"-listan...
Märkligt det där. Jag är ett stort fan av BR540 men Oud for Greatness är, enligt mig, ingen höjdare alls.

Nice! Vad är det för skillnad på Parfum-versionen och originalet, enligt dig?
Parfum är stramare, torrare, lättare och mindre sötma och blommor än i EDP. Performance är bra på båda men EDP projicerar mer än Parfum. Gillar verkligen båda men måste jag välja en så blir det Parfum isf.

Ja, det är inte omöjligt. Det kanske är så att just saffran är väldigt påtaglig i dessa tre dofterna. För saffran finns i ett trettiotal till jag har på hyllan, alternativt har samples på, och dem har jag inga som helst problem med... Vissa av dem är t.o.m. på "Love"-listan...
Tror det är rätt ovanligt att man alltid hatar en not oavsett sammanhanget men däremot kan den kanske vara roten till ogillandet beroende på hur och med vad annat den kombineras med?

Undrar samma. @S.L, jag antar att du kunde behålla din första flaska?
Nej, de ville ha tillbaka den och bifogade en retursedel för ändamålet tillsammans med den nya flaskan Tror det är en reklamationspolicy att den ska tillbaka? Däremot så var det inget problem att jag använt den en del senaste månaden, den ska nog bara bockas av och destrueras?

Jag kan f.ö också inte med just dessa tre dofter öht men har inte heller alltid problem med saffran.

Blir denna goding idag.
870B92BA-83B3-4B6D-A75B-2F9968CB4CF8.jpeg

Vill även passa på att tipsa om denna deo. Riktigt bra o grymt pris.
Huur många gånger hör man inte talas om 24h och 48h antiperspirant som ska förhindra svettningar osv. Det funkar aldrig så länge för mig 🤔

Huur många gånger hör man inte talas om 24h och 48h antiperspirant som ska förhindra svettningar osv. Det funkar aldrig så länge för mig 🤔
Använder du antiperspiranten på rätt sätt?
Den ska appliceras på kvällen efter dusch, i torr armhåla. Då hinner den torka under natten när man sover. Då funkar det riktigt bra sen.

Många verkar ta antiperspirant som om det vore en deo, på morgonen när dom börjar dagen. Dom gångerna jag har gjort det så blir jag istället helt blöt då den vägrar torka eftersom man är "aktiv" 😑

Jag kan starkt rekommendera den antiperspiranten det länkades till, även denna från Biotherm är bra. Men en antiperspirant måste som sagt användas rätt, det är ingen deo. Har pratat med förvånansvärt många som inte vet att det är skillnad och inte vet hur en antiperspirant ska användas.

0913DB7A-E386-46BF-94E7-956A7BC54B66.jpeg

Använder du antiperspiranten på rätt sätt?
Den ska appliceras på kvällen efter dusch, i torr armhåla. Då hinner den torka under natten när man sover. Då funkar det riktigt bra sen.

Många verkar ta antiperspirant som om det vore en deo, på morgonen när dom börjar dagen. Dom gångerna jag har gjort det så blir jag istället helt blöt då den vägrar torka eftersom man är "aktiv".

Jag kan starkt rekommendera den antiperspiranten det länkades till, även denna från Biotherm är bra. Men en antiperspirant måste som sagt användas rätt, det är ingen deo.

0913DB7A-E386-46BF-94E7-956A7BC54B66.jpeg
Jag brukar köra både efter dusch och sedan på morgonen. Kanske skall hoppa över morgonens applicering o se om det blir bättre. Tack för tipsen!

Tillbaka
Topp