• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

I brist på nya egna dofter (håller tummarna för leverans imorgon) får man nöja sig med att sniffa på andras. Här är faktiskt mammas enda (nästan - hon fick en 10:a Mitzah av mig förut) parfym.

Rätt mörk och intensiv. Något i den här påminner mig dock om Black Afgano som inte är en favorit. Men klart en speciell doft.

470701D6-C107-4B14-891A-286BBD208244.jpeg

EMD:
67B3CCCE-2910-41DF-8842-CA4B3FC1AC2B.jpeg

Jag kan ha svårt för ros ibland och rökelse kan vara en absolut showstopper för mig men jäklar i min låda vilken fin doft detta är. Jag undrar ofta varför jag inte använder den mer. Tror att en del av förklaringen iaf är att den är tyngre/mörkare i karaktären än vad jag generellt graviterar emot. En annan förklaring är att jag på nåt sätt kan tycka att jag inte lever upp till denna dofts karaktär, den är klassigare än mig helt enkelt. Absolut enklare att bära under den kallare delen av året och mer kväll än dag men är du en stilig jäkel med matchande kläder och attityd så kan nog denna doft stå dig bi närhelst du känner för det. Performance är rejält bra både avseende varaktighet och projektion. Rekommenderas varmt att testa denna, som så många av IM mörkare dofter så känns den mer niche än designer och ration kvalitet/pris är löjligt bra!
Låter lite som med mig och Xerjoff A2, älskar doften men sällan jag hittar tillfällen som passar 🤐

• Like
Reactions: S.L
I brist på nya egna dofter (håller tummarna för leverans imorgon) får man nöja sig med att sniffa på andras. Här är faktiskt mammas enda (nästan - hon fick en 10:a Mitzah av mig förut) parfym.

Rätt mörk och intensiv. Något i den här påminner mig dock om Black Afgano som inte är en favorit. Men klart en speciell doft.

470701D6-C107-4B14-891A-286BBD208244.jpeg
Jag gillade den när jag provade den! Väldigt trevlig ros/oud! Hade kört Amber Aoud dagen innan så referensramarna var inte heller de allra snällaste! 😊

Måste nästan vara mint. Enclave är det värsta jag har testat, kändes som att sitta i en tandkrämstub 😱🥴

Kan bara komma på en bra med mint i, Xerjoff - Renaissance. Men det är så små mängder..
Men är det inte en stor skillnad på mint och mynta tänker jag? 😊
renaissance har väl mynta i sig, får ingen mint doft alls. Tycker den luktar precis som att trycka näsan i en kruka mynta

Om det var någon som jagade en Lira så ligger det en ute på FB i gruppen originalflaskor för 650kr nu med ca 90% kvar av 30ml för 650kr… om jag inte redan hade köpt en ny doft trots att jag inte skulle handla ngt pga pappaledighet (6 dagar höll det, ger mig godkänt ändå) hade jag chansat på den.

Jag gillade den när jag provade den! Väldigt trevlig ros/oud! Hade kört Amber Aoud dagen innan så referensramarna var inte heller de allra snällaste! 😊
Och den verkar ju ha beastly performance (vet inte hur det är med Amber Aoud). När mamma var här på barnkalas fyllde hon hela nedervåningen med doften av LSR. Dimman låg även kvar ett litet tag efter att hon lämnat. Misstänker dock att hon, till skillnad från sin son, inte är en sissy-sprayer. 🤷🏼

Nattadoften
PXL_20220106_221841108.jpg

Har någon annan också gått och blivit pedanta gällande "fettiga" fingeravtryck på kollektionen? Varje gång jag använt en parfym måste jag swipa av den efteråt med en liten handduk. Sen ställs den omsorgsfullt tillbaka på hyllan med handduken som handske. Rättas sen till till perfektion gällande vinkel och avstånd till sina grannar med små puttningar med den lilla handduken. Det har t.o.m. gått så långt så man funderat på att skaffa sådana där vita vantar man har när man hanterar diamanter eller antika föremål osv. Haha, känner mig lätt störd faktiskt. För att inte snacka om när ens omgivning har varit och fått prova sig runt lite, då har man fått jobba flitigt med putsduken efteråt. Vissa värre än andra (Hallå MI!). :hilarious:

Nattadoften
PXL_20220106_221841108.jpg

Har någon annan också gått och blivit pedanta gällande "fettiga" fingeravtryck på kollektionen? Varje gång jag använt en parfym måste jag swipa av den efteråt med en liten handduk. Sen ställs den omsorgsfullt tillbaka på hyllan med handduken som handske. Rättas sen till till perfektion gällande vinkel och avstånd till sina grannar med små puttningar med den lilla handduken. Det har t.o.m. gått så långt så man funderat på att skaffa sådana där vita vantar man har när man hanterar diamanter eller antika föremål osv. Haha, känner mig lätt störd faktiskt. För att inte snacka om när ens omgivning har varit och fått prova sig runt lite, då har man fått jobba flitigt med putsduken efteråt. Vissa värre än andra (Hallå MI!). :hilarious:
Jag tror att jag har precis vad du behöver, kollar imorgon och återkommer.

Någon vänlig själ som sitter på tester/splittar av Tom ford TV, Initio Rehab, alt. Annat från Initio. Roja Elysium, Scandal, Enigma och vill sälja till mig och bespara mig blindköp. Kram

DD: Roja - Oligarch.
4E0EE053-53E0-4C47-8DE6-37C3A98BD220.jpeg

När det är -20 grader ute så går man självfallet på en sommardoft… 😅 Kört riktigt tunga dofter hela veckan och kände för att bryta av med något lättare. Vet inte riktigt vad jag tycker om den här, provade den först i höstas, ganska intetsägande, ungefär samma uppfattning fortfarande… Den är trevlig men inte mer än så. Förstår inte riktigt hypen kring denna, faktiskt.

Råkade få 1000 kr att handla för på bol.com från företaget och tänkte att jag kan slänga iväg det på en eller två parfymer.

Har för tillfället Versace Dylan Blue och Hugo Boss Absolute The Scent.

Skulle vilja ha något somrigt/fräscht, inte så tung. Någon som har tips? :) Jag har noll koll på parfymer, så alla förslag är välkomna!

Råkade få 1000 kr att handla för på bol.com från företaget och tänkte att jag kan slänga iväg det på en eller två parfymer.

Har för tillfället Versace Dylan Blue och Hugo Boss Absolute The Scent.

Skulle vilja ha något somrigt/fräscht, inte så tung. Någon som har tips? :) Jag har noll koll på parfymer, så alla förslag är välkomna!

Detta är väl en klassiker som de flesta gillar. Däremot så är jag lite tveksam till att de säljer Chanel, då Chanel endast säljs av deras egna återförsäljare.

Annars är dessa två populära kloner av Creed-parfymer, som många har varit positiva till. Har inte testat dem själv, men då har du i alla fall pengar över till ytterligare en parfym :)

Nu har jag fått hem Creed Bois du Portugal dels 100ml och dels ett sample och provsniffat (tack igen @S.L 😊). Flarran blir definitivt en keeper, gillar doften skarpt. På köpet dök ett doftminne upp från mycket tidigt -90 tal. En av de första flaskorna jag hade och som var en gåva, Gucci Pour homme/After shave splash. Minnet av denna dyker upp när jag nosar på korken på BdP. Väl under öppning och senare under hjärt och basnoter känner jag inga likheter men det var också runt 30 år sen jag hade Guccin.

Nåväl Bois du Portugal blir en ny trevlig bekantskap i den lilla samlingen och vid en sniff på korken kastas jag tillbaks till högstadiets korridorer..🤗

F630B1DC-7752-4E21-8981-2B87649994AA.jpeg

Bild lånad

Är det oroväckande att det har landat 22 parfymer senaste månaden?
Och det är paket på väg :) Det är ju den här trådens fel, haha!

Så självklart frågar jag om ni har några tips på vad man kan köpa?
Vad går ni och sneglar på nu? Har blivit många Xerjoff, ska försöka lämna det träsket ett litet tag.

:D

Kollat något på Spirit of Dubai?

Turath ser intressant ut exempelvis 🤣

Detta är väl en klassiker som de flesta gillar. Däremot så är jag lite tveksam till att de säljer Chanel, då Chanel endast säljs av deras egna återförsäljare.

Annars är dessa två populära kloner av Creed-parfymer, som många har varit positiva till. Har inte testat dem själv, men då har du i alla fall pengar över till ytterligare en parfym :)
Schysst, tack för svaret! 😃 Ska ta och kika in dom där 😊

Är det oroväckande att det har landat 22 parfymer senaste månaden?
Och det är paket på väg :) Det är ju den här trådens fel, haha!

Så självklart frågar jag om ni har några tips på vad man kan köpa?
Vad går ni och sneglar på nu? Har blivit många Xerjoff, ska försöka lämna det träsket ett litet tag.

:D
Haha det är ju 30/31 dagar på en månad… så helt klart rimligt.

Jag beställde en RM05 efter att fantastiska @otisred både tipsade om den och löste en dekant åt mig. Jag är golvad, kanske inte för alla men 100% för mig. Känner ofta att jag hittat svinbra dofter men den här ger mig njutning på en annan nivå.

Tillbaka
Topp