• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Vilka här har testat TRNP eller Teone Reinthal Natural Perfume?

Jag har testat Garden of pleasures som jag vill minnas va grym. Embers också den grym och Francois. (Likaså den vass).

Först ut är Smoke 💨🚬

Öppningen är närmast cigarettlik och brasa, det finns något sött i bakgrunden. Det cigarettliknande är ganska trevligt faktiskt, ingen äckel-rök. Svårburen, zero fucks given är nödvändigt, men verkligen intressant!

Till och med fru Hitsville gillar den och kallar den balanserad. Har jag äntligen lyckats få henne fullständigt avtrubbad? 😂

9DB32A23-4335-415C-8C86-405A8F46A5DB.jpeg

Vilka här har testat TRNP eller Teone Reinthal Natural Perfume?

Jag har testat Garden of pleasures som jag vill minnas va grym. Embers också den grym och Francois. (Likaså den vass).
Jag har testat Tallemaja, night song och Mokaya. Alla intressanta men gillar Mokaya bäst. Liknade Pardon tyckte jag.

Använder du antiperspiranten på rätt sätt?
Den ska appliceras på kvällen efter dusch, i torr armhåla. Då hinner den torka under natten när man sover. Då funkar det riktigt bra sen.

Många verkar ta antiperspirant som om det vore en deo, på morgonen när dom börjar dagen. Dom gångerna jag har gjort det så blir jag istället helt blöt då den vägrar torka eftersom man är "aktiv" 😑

Jag kan starkt rekommendera den antiperspiranten det länkades till, även denna från Biotherm är bra. Men en antiperspirant måste som sagt användas rätt, det är ingen deo. Har pratat med förvånansvärt många som inte vet att det är skillnad och inte vet hur en antiperspirant ska användas.

0913DB7A-E386-46BF-94E7-956A7BC54B66.jpeg
RFM & Biotherm är två favoriter här med!

Någon som testat nya Dior Homme 2020? Tycker den försvinner sjukt snabbt, provat på två butiker på handleden. Känner den knappt efter några timmar, och då har jag näsan mot handleden… frugan kände knappt heller när jag bad henne lukta

Någon som testat nya Dior Homme 2020? Tycker den försvinner sjukt snabbt, provat på två butiker på handleden. Känner den knappt efter några timmar, och då har jag näsan mot handleden… frugan kände knappt heller när jag bad henne lukta
Jag hade den ett tag och hade inga större problem med performance på den.
Har en polare som tog över den och jag brukar känna rätt tydligt när han har den.
han sprayar nog max 3 spray också.

Använder du antiperspiranten på rätt sätt?
Den ska appliceras på kvällen efter dusch, i torr armhåla. Då hinner den torka under natten när man sover. Då funkar det riktigt bra sen.

Många verkar ta antiperspirant som om det vore en deo, på morgonen när dom börjar dagen. Dom gångerna jag har gjort det så blir jag istället helt blöt då den vägrar torka eftersom man är "aktiv" 😑

Jag kan starkt rekommendera den antiperspiranten det länkades till, även denna från Biotherm är bra. Men en antiperspirant måste som sagt användas rätt, det är ingen deo. Har pratat med förvånansvärt många som inte vet att det är skillnad och inte vet hur en antiperspirant ska användas.

0913DB7A-E386-46BF-94E7-956A7BC54B66.jpeg
Tack! Det var nytt för mig. Kör alltid på morgonen och ingen har någonsin funkat på mig förutom Absolut Torr.

Kul att man gjort fel i ett helt liv. 😂

Var inom Biltema och köpte en patronask i mellanstorleken. Fungerade perfekt till 2ml-samples.
PXL_20211118_090727146.jpg PXL_20211118_090736000.jpg
Vilken modell är detta?
Har många 2ml samples nu och behöver organisera. Har dålig koll på olika kaliber… 😂

Vilken modell är detta?
Har många 2ml samples nu och behöver organisera. Har dålig koll på olika kaliber… 😂
Den med artikelnummer 49-085.
Sjukt nöjd med asken. Den passar till alla samples på 1,5 till 2,5ml, men inte större dekanter på 3-10ml.

Skönt att du inte ägnar dig åt jakt då så du riskerat råka ta fel. Jaktlaget hade fått sig ett oförglömligt minne när du försökt ladda med nån mysig rosdoft.

Den med artikelnummer 49-085.
Sjukt nöjd med asken. Den passar till alla samples på 1,5 till 2,5ml, men inte större dekanter på 3-10ml.

Skönt att du inte ägnar dig åt jakt då så du riskerat råka ta fel. Jaktlaget hade fått sig ett oförglömligt minne när du försökt ladda med nån mysig rosdoft.
Tack!

Hahahaha! 😂

Fick med en tester på ADG Absolu för ett tag sen. Den har helt flugit under radarn pga all fokus på profumo och profondo.

Faktiskt den bästa flankern. Söt och fräsch på samma gång. Håller riktigt bra. Annan karaktär än övriga, till det bättre.
C033412F-0596-484D-9F2D-32DF4EE9EDE1.jpeg
En vän har haft den där. Luktar väldigt gott.

EMD:
67B3CCCE-2910-41DF-8842-CA4B3FC1AC2B.jpeg

Jag kan ha svårt för ros ibland och rökelse kan vara en absolut showstopper för mig men jäklar i min låda vilken fin doft detta är. Jag undrar ofta varför jag inte använder den mer. Tror att en del av förklaringen iaf är att den är tyngre/mörkare i karaktären än vad jag generellt graviterar emot. En annan förklaring är att jag på nåt sätt kan tycka att jag inte lever upp till denna dofts karaktär, den är klassigare än mig helt enkelt. Absolut enklare att bära under den kallare delen av året och mer kväll än dag men är du en stilig jäkel med matchande kläder och attityd så kan nog denna doft stå dig bi närhelst du känner för det. Performance är rejält bra både avseende varaktighet och projektion. Rekommenderas varmt att testa denna, som så många av IM mörkare dofter så känns den mer niche än designer och ration kvalitet/pris är löjligt bra!

Tillbaka
Topp