• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Är det oroväckande att det har landat 22 parfymer senaste månaden?
Och det är paket på väg :) Det är ju den här trådens fel, haha!

Så självklart frågar jag om ni har några tips på vad man kan köpa?
Vad går ni och sneglar på nu? Har blivit många Xerjoff, ska försöka lämna det träsket ett litet tag.

:D
Jag har dessvärre börjat småkika på Royal Crown… någon mer än @Kingpin som provat?
 
Hega rakbalsam.
För den moderne mannen i tiden.
Härligt fräsch doft av citrus och musk. Lenar fint efter rakning.
Toppklass👍👍👍
Betyg: 5/5
3BA4FA63-D6ED-48B2-BA1E-D0E45F9757AC.jpeg
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Haha det är ju 30/31 dagar på en månad… så helt klart rimligt.

Jag beställde en RM05 efter att fantastiska @otisred både tipsade om den och löste en dekant åt mig. Jag är golvad, kanske inte för alla men 100% för mig. Känner ofta att jag hittat svinbra dofter men den här ger mig njutning på en annan nivå.
Vart är bäst att köpa den? Länk?
Något mer tips som du tycker är ett måste i samlingen? :D
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Vart är bäst att köpa den? Länk?
Något mer tips som du tycker är ett måste i samlingen? :D
Är lite halvdåligt med svenska återförsäljare tror jag så bäst är nog här vet inte om det finns ngt annat ställe… men Escentica är bra :)

annars har jag gått och suktat efter FdB - Oud Bleu Intense som jag initialt var otroligt besviken på men som tillslut ändå var ngt jag graviterade mot ofta.
 

otisred

Omega
Haha det är ju 30/31 dagar på en månad… så helt klart rimligt.

Jag beställde en RM05 efter att fantastiska @otisred både tipsade om den och löste en dekant åt mig. Jag är golvad, kanske inte för alla men 100% för mig. Känner ofta att jag hittat svinbra dofter men den här ger mig njutning på en annan nivå.
Det var riktigt kul att läsa din första kommentar i PM och att du var så nöjd! :)
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
GODIS! Hör av dig om du ska göra dig av med UAE, även Musk och SoO 😊

Diaghilev- hitåt (om du inte gillar!) 😁👌
Det är noterat! Har hittills tagit mig igenom Enigma (såklart!?) och Vetiver.

Enigma är ju ren magi. Går inte för min del att sammanfatta den på annat vis. Tycker dock att rökigheten i denna är nästa snäppet mer påtaglig än i parfumen. Eller så doftade jag inte så noga på parfum-versionen. Enigma PC har även fått högsta betyg hemma av sambon med kommentarer som: "den luktar jättegott", "bra köp", "vilken mysig kvällsdoft", etc. :)
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är noterat! Har hittills tagit mig igenom Enigma (såklart!?) och Vetiver.

Enigma är ju ren magi. Går inte för min del att sammanfatta den på annat vis. Tycker dock att rökigheten i denna är nästa snäppet mer påtaglig än i parfumen. Eller så doftade jag inte så noga på parfum-versionen. Enigma PC har även fått högsta betyg hemma av sambon med kommentarer som: "den luktar jättegott", "bra köp", "vilken mysig kvällsdoft", etc. :)
Va kul! Själv fick jag kommentaren om Enigma ”den där får du tvätta av dig”… 🙃
 
Det är noterat! Har hittills tagit mig igenom Enigma (såklart!?) och Vetiver.

Enigma är ju ren magi. Går inte för min del att sammanfatta den på annat vis. Tycker dock att rökigheten i denna är nästa snäppet mer påtaglig än i parfumen. Eller så doftade jag inte så noga på parfum-versionen. Enigma PC har även fått högsta betyg hemma av sambon med kommentarer som: "den luktar jättegott", "bra köp", "vilken mysig kvällsdoft", etc. :)
Intressant! Jag uppfattar parfum mycket mörkare och rökigare medan PC mer ljus, fräsch och sötare!
 

G.Clooney

Cartier
Jag beställde en RM05 efter att fantastiska @otisred både tipsade om den och löste en dekant åt mig. Jag är golvad, kanske inte för alla men 100% för mig. Känner ofta att jag hittat svinbra dofter men den här ger mig njutning på en annan nivå.
Det här fick ju givetvis mig att klicka på länken du senare skickade.
Och sen efter att ha kollat lite på fraggan så blir man ju ännu mer intresserad. Spännande blandning parfymer som listas under "this perfume reminds me of", minst sagt. Eller vad sägs som:

YSL Body Kourous
Alexandria II och III
Xerjoff Star Musk
Penhaligons Babylon
Widian London
Teo Cabanel Oh la la
Mancera Instant Crush
Initio Side Effect

För att nämna några...


Finns där någon sanning i någon av de där jämförelserna, ni som vet?
 
Det här fick ju givetvis mig att klicka på länken du senare skickade.

Och sen efter att ha kollat lite på fraggan så blir man ju ännu mer intresserad. Spännande blandning parfymer som listas under "this perfume reminds me of", minst sagt. Eller vad sägs som:

YSL Body Kourous
Alexandria II och III
Xerjoff Star Musk
Penhaligons Babylon
Widian London
Teo Cabanel Oh la la
Mancera Instant Crush
Initio Side Effect

För att nämna några...


Finns där någon sanning i någon av de där jämförelserna, ni som vet?
Om parfymerna som listas som ”reminds me of” är så pass väsensskilda som London och Alexandria II så lägger jag ingen vikt vid jämförelserna alls 😂 Väldigt många 👎🏻 på jämförelserna också 😁
 
Topp