• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Screenshot_20220213-100158_Email.jpg
Tack för tipset. Slog till på en Nishane Wulong Cha till min respektive.

Fick precis hem min Profumum Patchouli. Jäklar va smidigt det är med lillflaskan med roller på, fyllde den och tyckte den var riktigt smidig. Nu till min fråga. Vilka dofter är flaskvärda från Profumum Roma i dagsläget?

Fick precis hem min Profumum Patchouli. Jäklar va smidigt det är med lillflaskan med roller på, fyllde den och tyckte den var riktigt smidig. Nu till min fråga. Vilka dofter är flaskvärda från Profumum Roma i dagsläget?
Acqua di sale är min favorit. Körde den förra sommaren i Kroatien och tyckte den var fantastisk. Köpte en flaska för någon vecka sen. Testade den också i kylan förra veckan och tyckte den var trevlig då med.

En liten update på FdB PM från Escentica!

"Den är beställd och är på väg till oss enligt leverantören.

Vi har dock inte fått ett preliminärt datum än.

Hälsningar

Escentica"

Så nu håller jag tummar o tår!
Beställde ”New releases discovery set” nu från FbB där PM ingår. Spontant verkar den jäkligt lovande.
Återkommer med review.

Hittade till Myorigines, vilket inte var så bra för plånboken hittills. Men! Jag är inte bevandrad inom Tom Ford. Men Noir Extreme ska vara bra? Hur är vanliga Noir?

Jag har en blygsam samling om man jämför med många här, men finns det någon parfym jag redan har som kan påminna om Noir eller Noir Extreme?

Både Noir och Noir extreme är bra. Helt olika varandra. I noterna påminner Noir ju om PR Patchouli men Noir har en tydlig not av viol.

Hittade till Myorigines, vilket inte var så bra för plånboken hittills. Men! Jag är inte bevandrad inom Tom Ford. Men Noir Extreme ska vara bra? Hur är vanliga Noir?

Jag har en blygsam samling om man jämför med många här, men finns det någon parfym jag redan har som kan påminna om Noir eller Noir Extreme?

Jag kör båda och som nämns här ovan är dem olika varandra. Skulle jag bara välja en är det nog extreme, samtidigt har jag ärligt använt noir mer :O

CHANEL
Bleu de Chanel parfum

F3193D04-F1E9-402F-A03A-CE84DF194F1C.jpeg

Toppnoter: Öppnar med en rejäl dos av citrus och mint. Fräsch, behaglig och blir inte överväldigande.

Hjärtnoter: Tydlig lavendel som inte för tankarna till någon gammal Östermalmskärring utan mer till en varm dag vid Medelhavet. Jag känner viss fruktig sötma och med en viss grön fräschör.

Basnoter: Efter en rätt lång och fräsch drydown landar allt i en bas av ljust trä. Motsatsen till Vasamuseét typ. Känner lite cederträ med lätt behaglig sötma.

Denna känns mer vuxen och komplex och lite mörkare än de finniga småsyskonen EDT och EDP. Det är ju en designer med allt vad det innebär och jag gillar ju blått men denna är mer ”mörkblå” i noterna. Stefan Ingves på steroider typ. Tror den funkar vid de flesta tillfällen när man inte orkar tänka eller bry sig. Projicerar rätt okej på mig och känns överlag som en av de mest säkra dofter jag äger. Skulle funka lika bra på en arbetsintervju likväl som på en första dejt. Inget som sticker ut kanske men det är också styrkan i den.

Lite IKEA, mellanmjölk och radhus-länga över den men ibland kan det vara skönt att varva ned lite i Jante-Sverige och ändå veta att det funkar det också…

KD: Xerjoff - MV Agusta
Tog två sprays och det första jag får höra av sambon ”Luktar som en sådan toagrej som finns i pissoarer. Luktar död. Usch inte okej 😂🤣.” med andra ord blir det inte någon flarra ifall jag vill behålla sambon 🤷‍♂️😁.

Jag själv tyckte den var ganska så trevlig 👍 dock blev jag inte blown away att jag skulle köpa mig en flarra.
(Lånad bild.)
04B59E61-D2E5-417E-AA36-A3EA3510DF81.jpeg

Blir ju riktigt avundsjuk på alla som har inkommande. Jag har varit förvånansvärt tillbakadragen sen mitt ryck på Fetish och den lilla Diaghilev.
Men nu läser jag:

41NZ0SBFgNL.jpg

Så jag förväntar mig rejält med inspo och köp-vilja inom kort. Lyckligtvis gillar han alla orginal-dofter snarare än förbättringar och ju äldre - desto billigare (oftast). :cool:

KD: Xerjoff - MV Agusta
Tog två sprays och det första jag får höra av sambon ”Luktar som en sådan toagrej som finns i pissoarer. Luktar död. Usch inte okej 😂🤣.” med andra ord blir det inte någon flarra ifall jag vill behålla sambon 🤷‍♂️😁.

Jag själv tyckte den var ganska så trevlig 👍 dock blev jag inte blown away att jag skulle köpa mig en flarra.
(Lånad bild.)
04B59E61-D2E5-417E-AA36-A3EA3510DF81.jpeg
Däckverkstaden!!!! En av de konstigaste jag provat… Inte äcklig direkt men sjukt unik och speciell. 😂

Provade denna ikväll:
PXL_20220211_195605026.jpg

Öppnar med en "grön" ros. Något feminin men för en med en nybliven liten svaghet för ros så var öppningen ganska trevlig. (Pytte)lite annorlunda. Sen blir den ganska generiskt fräsch bara, i sin drydown. Lite som en blandning mellan YSL L'Homme och standard Acqua di Gio (om inte doftminnet sviker). Bra sommardoft, absolut. Men lite för tråkig för mig och för dem den skulle passa antar jag att priset är lite obalanserat mot vad man får. Min svägerska som var på besök tyckte den var helt fantastisk, med avsikten att använda den på sig själv, så hon fick den med sig hem.

Bilagor

• PXL_20220211_195557462.MP.jpg
    PXL_20220211_195557462.MP.jpg
    465 KB · Visningar: 0
Tillbaka
Topp