• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Någon som vet var man kan beställa Dior Homme Original ifrån, förutom från originparfums? Varit slut där ett bra tag......
Köpte från myorigines för inte så länge sen

751D5997-2E53-4F5F-8E5D-9DB9DFA75701.jpeg

DD:

Min favorit. Fahrenheit Parfum (benämns Le Parfum ibland). Först var jag inte så imponerad från en sample. Som stort fan av OG kändes den för långt ifrån första testerna. Sen växte den och jag kände verkligen Fahrenheit där. Men ”bensinen” är utbytt mot varm vanilj och något rom-aktigt. Allt i en mycket modernare stil. 10/10. Har redan backup om den skulle utgå, inte många affärer verkar ha denna längre och den har funnits sedan 2014. När man vet hur Dior är med flankers så lever den egentligen på övertid redan nu. Funderar faktiskt på en tredje backup, så bra är den. 😍
160E0D15-9363-4672-89C8-F247D43D2B73.jpeg

DD:

Min favorit. Fahrenheit Parfum (benämns Le Parfum ibland). Först var jag inte så imponerad från en sample. Som stort fan av OG kändes den för långt ifrån första testerna. Sen växte den och jag kände verkligen Fahrenheit där. Men ”bensinen” är utbytt mot varm vanilj och något rom-aktigt. Allt i en mycket modernare stil. 10/10. Har redan backup om den skulle utgå, inte många affärer verkar ha denna längre och den har funnits sedan 2014. När man vet hur Dior är med flankers så lever den egentligen på övertid redan nu. Funderar faktiskt på en tredje backup, så bra är den. 😍
160E0D15-9363-4672-89C8-F247D43D2B73.jpeg
Går det att lösa dekant?:D Fahrenheit är något far använde när jag var kid. Inte luktat sen dess :O

När jag var liten och min pappa levde så körde han Tabac, som den utpräglade medehavsmänniska han var. Doften har etsat sig fast i min hjärna. Han vräkte på mängder när vi skulle till släktens sommarställe och den gjorde mig kraftigt åksjuk! En liten parentes bara i den här tråden :)
tabac_edc_original_men_billigparfume__23385.jpg
Jag känner igen det där. Lukar på den varje gång jag passerar den någonstans bara för barndom minnen :)

Vill bara bekräfta att
Levererar bra original grejer.
Har tidigare varit frågor om dem i tråden.

Fick hem mina 5 efter cirka 10 dagar. Bästa jag fick hem var
V&R Night vision som rekommenderas 👍

o.95049.jpg
Perfekt nu är vi flera som bekräftat så förhoppningsvis kan även den mest nervösa känna sig någorlunda trygg😃

Vill bara bekräfta att
Levererar bra original grejer.
Har tidigare varit frågor om dem i tråden.

Fick hem mina 5 efter cirka 10 dagar. Bästa jag fick hem var
V&R Night vision som rekommenderas 👍

o.95049.jpg
Vilka var de övriga du drog hem då? Aldrig provat Nightvision men, lika säkert som amen i kyrkan, blev man nyfiken efter att ha läst lite på fraggan. Är det EDT:n eller EDP:n du har?

Har av någon anledning fastnat djupt i Roja-träsket... Behöver nu panelens samlade åsikt om Oligarch och Great Britain. Vad säger ni som har testat dessa? :)

Ska du köpa flaska?
GB känns imo mer allround. Gillar den 👍
Har förstått det som att det ska vara en riktigt trevlig läderdoft. Och jag är ju fullkomligt kär i läderdofter. Känns dock lite väl saftigt för egen del att slå till på en flaska på en gång. Kanske försöker lösa någon dikant eller sampel på det.
Gillar du Diaghilev kommer du gilla GB!
Oligarch är ingen favorit här. Har en 7,5ml Discovery som nog kommer bytas mot något annat snart 😊
Var rädd för just de där orden. Och då måste man ju ha både Diaghilev och GB helt plötsligt.
Bara testat Oligarch. Blev inte peppad på en flaska…
Just det, visst var det du som tyckte att den doftade lite väl strandraggare?

Tillbaka
Topp