• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Har av någon anledning de senaste dagarna dragits extremt mycket åt en parfym som jag tidigare endast tyckt passar för speciella tillfällen - nämligen Diaghilev. Nu drar jag på den nästan varje dag och har den hemma, på kontoret, ut och äta, etc. Har helt plötsligt börjat tycka att den passar fantastiskt till precis allt och att man (nästan) skulle kunna bli OPG med den. 😂

Har ni någon sådan doft? Som ni gått från att använda då och då till att nästan maniskt applicera varje dag? Och vad säger ni som testat Diaghilev? Är det en doft enbart för speciella tillfällen eller är det en GADA-doft?

Bifogar arkivbild för sakens skull.

tempImageHBMGv1.jpg

Håller den ruskigt högt. I mindre doser kan jag och har jag absolut kört den på kontoret. Den har letat sig in i min topp 5 all time high. Men jag har också just nu en ”grej” för ubermaskulina old school dofter. 😁

Håller den ruskigt högt. I mindre doser kan jag och har jag absolut kört den på kontoret. Den har letat sig in i min topp 5 all time high. Men jag har också just nu en ”grej” för ubermaskulina old school dofter. 😁
Sluta, nu måste jag ju bara testa den…
Nån här som har en skvätt Diaghilev och vill byta mot Oligarch (lite använt Roja 7,5ml ”reserör”) eller annan doft ur min dekantlista?

Det var ingen dålig betygsättning! Men visst är det något med den doften som bara känns helt rätt. Precis som du själv säger uppfattar även jag den som supermaskulin och därmed väldigt kraftfull. Att performance på den är fantastiskt bra skadar ju inte heller.

Sluta, nu måste jag ju bara testa den…
Nån här som har en skvätt Diaghilev och vill byta mot Oligarch (lite använt Roja 7,5ml ”reserör”) eller annan doft ur min dekantlista?
Nere på mina fyra sista ml, tyvärr. 😩 Det finns dock en övervägande risk att det blir en flaska inom en inte alltför avlägsen framtid... Dock ingen garanti än. Detta måste förankras. 😂

Gjorde en liten check på dofter som jag inte längre kommer riktigt överrens med.

Acqua di Gio Profondo som jag faktiskt gillat riktigt mycket i all sin enkelhet gav mig en dos av huvudvärk och känslan att jag hade på mig världens mest syntetiska smörja på mig senast jag använde den.

Layton som för många mig själv inkluderat är instegsdrogen till nicheknarkandet har jag njutit av många gånger men insett att jag i princip aldrig använder längre och när jag väl gör det så känner jag att det var fel beslut.

Spicebomb Extreme suktade jag länge efter och när frugan överraskade mig med en Spicebomb så köpte hon såklart fel och gav mig originalet som jag numera föredrar framför denna.

Boss Bottled EDP var inte min kopp av te, för söt helt enkelt… framförallt i öppningen. Den går att leva med i drydown men kittlar inte.

AdP - Colonia Club är väl den i samlingen jag egentligen tycker bäst om här men även den blir oftast lämnad ifred till förmån för annat.

Lär ju inte vara ensam om fenomenet att göra en 180 gradare på dofter i den här gruppen?

BFC1402B-FF26-49E5-B0AE-89260896394E.jpeg

Senast ändrad:
Gjorde en liten check på dofter som jag inte längre kommer riktigt överrens med.

Acqua di Gio Profondo som jag faktiskt gillat riktigt mycket i all sin enkelhet gav mig en dos av huvudvärk och känslan att jag hade på mig världens mest syntetiska smörja på mig senast jag använde den.

Layton som för många mig själv inkluderat är instegsdrogen till nicheknarkandet har jag njutit av många gånger men insett att jag i princip aldrig använder längre och när jag väl gör det så känner jag att det var fel beslut.

Spicebomb Extreme suktade jag länge efter och när frugan överraskade mig med en Spicebomb så köpte hon såklart fel och gav mig originalet

Boss Bottled EDP var inte min kopp av te, för söt helt enkelt… framförallt i öppningen. Den går att leva med i drydown men kittlar inte.

AdP - Colonia Club är väl den i samlingen jag egentligen tycker bäst om här men även den blir oftast lämnad ifred till förmån för annat.

Lär ju inte vara ensam om fenomenet att göra en 180 gradare på dofter i den här gruppen?

BFC1402B-FF26-49E5-B0AE-89260896394E.jpeg
Jag känner likadant med min acqua di gio essenza, kemisk, intensiv och ger oftast huvudvärk. Efter dyket ner i nischträsket är det ingen återvändo till syntetiska kemikaliska dofter..

Rutin-parfym eller renodlat mästerverk? You be the judge! För mig har en denna gått och blivit en 10/10 vilket ändå gör det motiverat för mig att slå till på en purfärsk fullflaska. Syltig, sensuell och sammetslen ros/oud i sin finaste form.
9454717A-08A4-4796-9E00-5ABAF62A0630.jpeg

Jag är långt från en expert men i min bok ett mästerverk. Det enda jag saknar av den är mer tryck. I övrigt rätt fulländad.

2EDED664-7209-4F3B-8F8E-193DB6604A80.jpeg

Dagens paket 😍. En flaska Chanel AHS reservflaska 150ml+ Dior Homme original 100ml 👌🏼.
Ska tilläggas att det är två flaskor till dior homme original 100ml påväg också 😂 + Chanel platinum egoiste 100ml. Fan man är inte frisk sen man blev medlem här 😅.
Det sjuka är ju att man köper massor av backup-flaskor. Jag har ett helt gäng backup:er. Det är inte riktigt friskt. Igår köpte jag Oud Wood-backup som är på ingång. Men sålde iaf nyligen min Layton-backup så ångesten dämpas lite. ;)

@JensBP
Köper du backup-flaskor på dofter du gillar eller på saker som kommer diskas? Vad är systemet😀 kanske måste lära mig av dig.
Har inget system haha. Men visst, jag tänker lite på om det diskas. T ex köpte jag nyss en andra Fahrenheit Parfum för den lär diskas snart om man kollar på hur Dior normalt diskar sina dofter så lever den på övertid. Så det spelar roll. Även oro för omformuleringar spelar lite roll för mig.

Men systemet är väl mest att jag köper online efter jag druckit några öl. Då känns allt som en smart affär. Ungefär på samma sätt jag köper klockor. Alltså är jag ingen att lyssna på, och allra minst ta råd av... ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp