• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
B22DDC1E-9F92-4AE4-BB7F-5C58E49FF75E.jpeg

Dagens andra ”soliga” parfym. Kanske lite väl tropisk för det kalla vädret, men funkar fint när solen värmer på imho.

Bestämde mig för att rota fram denna då jag har ett svagt minne av att den gav mig en lätt huvudvärk senaste gången jag hade på mig den. Ska bli intressant att se vad som händer nu.

Oavsett kommer den nog bli svår att flippa då sambon verkligen gillar den. Enligt henne själv är den ”så mycket bättre än Diaghilev”. Tänkte ge mig in i en diskussion om att det är två olika parfymer, men valde för alla inblandade parters skull att avstå.

9C09A18D-E52F-48BB-840E-6A75A7A0D3A6.jpeg

Dagens andra ”soliga” parfym. Kanske lite väl tropisk för det kalla vädret, men funkar fint när solen värmer på imho.

Bestämde mig för att rota fram denna då jag har ett svagt minne av att den gav mig en lätt huvudvärk senaste gången jag hade på mig den. Ska bli intressant att se vad som händer nu.

Oavsett kommer den nog bli svår att flippa då sambon verkligen gillar den. Enligt henne själv är den ”så mycket bättre än Diaghilev”. Tänkte ge mig in i en diskussion om att det är två olika parfymer, men valde för alla inblandade parters skull att avstå.

Svarar mig själv då detta inte tog lång tid att utvärdera. Den här framkallar tyvärr ett illamående hos mig nu. Så otroligt märkligt hur något kan gå från "favoritparfym" till scrubber. Nåväl, antar att doftsinnet är dynamiskt och utvecklas med tiden.

Om någon är sugen på en flaska (ca 45 ml, full pres) så hojta. Denna kommer (till sambons stora förtret) att säljas. 😔

Älskar Hacivat, men vettefan om jag inte skulle tycka den är för tung att bära en varm sommardag. Enligt mig gör den sig bäst nu och på våren. :)

Någon som har testat PdM Sedely and Greenely bredvid varann och kan tänka sig att ge ett tips om det är värt att ha båda?

tackar

Är den den bästa TF under sommaren eller finns det någon annan du rekommenderar?
Neroli Portofino är jäkla trevlig med, tyvärr rätt usel performance. https://www.fragrantica.com/perfume/Tom-Ford/Neroli-Portofino-12192.html

Sedan finns en Neroli Portofino Acqua som ska vara rätt lik men med bättre performance.

Jag har båda men det var så länge sedan jag använde dom så jag minns faktiskt inte om det där med performance stämmer.

Tillbaka
Topp