• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Är den den bästa TF under sommaren eller finns det någon annan du rekommenderar?

Bästa TF under sommaren IMO:

1. Sole di Positano
2. Costa Azzurra
3. Mandarino di Amalfi
4. Neroli Portofino forte

BDJ är inte en renodlad sommarparfym för mig. Det är vår/tidig höst/allround. Men ruskigt fin med det sagt. Skulle nästan kalla den given i var mans doftgarderob. I synnerhet om man gillar klassiska herrparfymer.

Apropå gubbiga dofter, DD:

375x500.38901.jpg

Den är riktigt mysig. Inte fullt lika vass som PdV 25 men inte heller lika dyr. (de är väldigt lika).
Ruskigt bra allround-doft.

På liknande tema, har någon testat "London"? https://www.fragrantica.com/perfume/Roja-Dove/London-45886.html

Har nu testat Viktor & Rolf sbe en andra gång och det är inget för mig, luktar inte alls som jag hade tänkt mig, haha. Hade målat upp en helt annan bild/doft av att läsa på Fraggan.

Så, är någon sugen på denna 90ml med 4spray tagna. Så langa ett pm. Kan även bytas mot annat kul.

20220308_091655.jpg

Senast ändrad:
Mini parfym-haul idag. Inte direkt @Sthlm-Nicklas nivå men glatt ändå.

En backup-flarra på Oud Wood är svår att motstå när Boozt körde 50% igen.

Eternity Now har jag velat testa länge pga spännande noter utan direkt släktskap med OG. Riktigt trevlig med kokos och vanilj. Lite platt kanske. Men 350-ish för 100ml så finns det inte så mycket att gnälla om.

Och så den ultimata gentlemannadoften Colonia di Essenza. Svårt att inte gilla den. Har bara haft dekant förut.
CEF04167-84B0-454C-AE37-5C5ADD9BDFDA.jpeg

Senast ändrad:
Är lite nyfiken på TF Oud Wood efter allt snack i tråden. Var får man tag i sample? Tar gärna emot förslag i PM.
Den är löjligt bra. Jag är också ganska ny på Oud Wood men redan hunnit köpa en backup. Vet inte riktigt varför jag inte köpt den tidigare, kanske pga namnet då jag inte är något fan av tung oud. Men denna är ingen tung oud alls. Ganska fräsch och trevlig utan att vara en freshie på något vis. Träig och manlig med lagom sötma. Kommer nog inte köra den under sommaren, kanske om kvällen men troligen inte.

Den är löjligt bra. Jag är också ganska ny på Oud Wood men redan hunnit köpa en backup. Vet inte riktigt varför jag inte köpt den tidigare, kanske pga namnet då jag inte är något fan av tung oud. Men denna är ingen tung oud alls. Ganska fräsch och trevlig utan att vara en freshie på något vis. Träig och manlig med lagom sötma. Kommer nog inte köra den under sommaren, kanske om kvällen men troligen inte.
Jodå, den fungerar på sommarkvällen också. Det är beprövat. Rent allmänt så tror jag är jag denna sommaren skall vara lite modigare med kvällsdofterna. Om det inte är tropisk värme i skymningen så ska jag börja våga köra lite tyngre artilleri framöver. Citrus på dagarna och Oud och läder och tobak och vanilj och amber och.... På kvällarna. Det blir för jäkla långrandigt med sommaren annars. All denna kommande sommarcitrus ska få veta sin plats.

Fick själv hem ett litet paket idag, fast med samples. Ska bli särskilt spännande att lukta på Honey Oud, som hypats i tråden. Och PR Acqua Viva (skönt att Gents verkar ha uppdaterat sample flaskan. Pr. Roma kom tidigare i miniflaskor med en sån liten plastpensel i korken bara. Sjukt enerverande uppfinning). Sommarens kommande citrondoft? Nuit de Megève från E.&Bob ska också bli intressant.

PXL_20220308_115355910.MP.jpg

Fick själv hem ett litet paket idag, fast med samples. Ska bli särskilt spännande att lukta på Honey Oud, som hypats i tråden. Och PR Acqua Viva (skönt att Gents verkar ha uppdaterat sample flaskan. Pr. Roma kom tidigare i miniflaskor med en sån liten plastpensel i korken bara. Sjukt enerverande uppfinning). Sommarens kommande citrondoft? Nuit de Megève från E.&Bob ska också bli intressant.

PXL_20220308_115355910.MP.jpg

Kul, hör av dig med lite recensioner. Honey oud har ju tyvärr omformulerats som Layton, men den flyger fortfarande fint :)

Fick också paket! Doftar kanske inte lika bra som TF oud wood men.....gummi är ju gummi 🤦‍♂️🙃

Har sagt att den inte är värt ett köp tidigare. Men måste ha den i samlingen, den är så unik. Så jag köpte en MV. Den är faktiskt ganska bra👍😄 Gillar alla noter och den sitter länge. Men det är ju gummi...

20220308_114904.jpg
20220308_115022.jpg
20220308_115139.jpg
MV är nog den konstigaste jag provat. Inte dålig men extremt annorlunda bara.
Flaskan är 10/10 också.

Kul, hör av dig med lite recensioner. Honey oud har ju tyvärr omformulerats som Layton, men den flyger fortfarande fint :)
Provade Floris "Honey Oud" samt "Eau de Santal" igår.

Santal var behaglig men väldigt diskret. Lite väl diskret för min del. Doften i sig var frisk, len och fin, så som sandelträ bör sig vara.

Honey Oud var en jäkligt behaglig rackare. Precis min kopp av té. Blev en 5/5 på den. Kanske bara är jag, men jag tycker den påminner lite om mitt senaste förvärv, Rosendo Mateu No 5. Det är det enda som gör att jag inte redan beställt en flaska än. Måste testa dem sida vid sida innan jag bestämmer mig. Men Honey Oud levde upp till hajpen, helt klart.

Tillbaka
Topp