• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens doft blir denna⛪
Incense, spices, smoke and sacred woods😃
Screenshot_20220310-145936.jpg

Haft två affärer som fallit pga kartongen som parfymen kommer med inte var med. Alltså inte lådan utan papp-kartongen som sitter runt.

Är det vanligt att man vill ha den? Mest sett den som skräp…

Haft två affärer som fallit pga kartongen som parfymen kommer med inte var med. Alltså inte lådan utan papp-kartongen som sitter runt.

Vad är det för dårar du har att göra med, de ska vara glada att kartongen är med överhuvudtaget.
Annars kan de väl köpa parfymen ny om det inte passar

Låter vansinnigt, kan ju förstå om man vill ha de lite finare boxarna från Xerjoff, FdB eller Roja men ytterhöljet känns ju ruskigt ointressant även till dem.

Låter ju riktigt märkligt kan jag tycka. Fick du veta varför det var så viktigt för dem att få just det höljet?

Låter ju riktigt märkligt kan jag tycka. Fick du veta varför det var så viktigt för dem att få just det höljet?

Den ena svarade inte, den andra svarade: "Vill gärna ha helt kompletta".
Misstänker att de kanske inte köper parfymer för dofternas skull.

Men så märkligt att det kommer två i rad. Har varit med om de som verkligen diggar lådorna, typ Xerjoff, Roja osv. (Själv skiter jag högaktningsfullt i dem). Men själva pappkartongen, nä.

Den ena svarade inte, den andra svarade: "Vill gärna ha helt kompletta".
Misstänker att de kanske inte köper parfymer för dofternas skull.

Men så märkligt att det kommer två i rad. Har varit med om de som verkligen diggar lådorna, typ Xerjoff, Roja osv. (Själv skiter jag högaktningsfullt i dem). Men själva pappkartongen, nä.
Gud - då vet man att det här med "full presentation" verkar ha nått nya nivåer... 🤦

Gud - då vet man att det här med "full presentation" verkar ha nått nya nivåer... 🤦
Det är rent ut sagt sorgligt. Sparade själv absolut ingenting fram tills för ett litet tag sen. Bodde lite mindre i höstas, och vägrade spara på tomlådor som om man vore en skrotsamlare, eller en manisk hamstrare. Efter flytten så fördubblades ytorna, med stora härliga förråd och allt. Så nu ligger där en stor kartong i källaren med en massa mindre parfymkartonger i. Man känner sig ju tvingad att spara på skiten. Annars kan man ju knappt få grejerna sålda om man så skulle önska låta parfymen få vandra vidare. Åtminstone om det inte är designers för mindre än tusenlappen i retail. Det är en jäkla trend som drabbat det mesta, tycker jag. Snart får man väl spara på emballaget till sommarfälgarna också. Eller värmepannan.

Det är rent ut sagt sorgligt. Sparade själv absolut ingenting fram tills för ett litet tag sen. Bodde lite mindre i höstas, och vägrade spara på tomlådor som om man vore en skrotsamlare, eller en manisk hamstrare. Efter flytten så fördubblades ytorna, med stora härliga förråd och allt. Så nu ligger där en stor kartong i källaren med en massa mindre parfymkartonger i. Man känner sig ju tvingad att spara på skiten. Annars kan man ju knappt få grejerna sålda om man så skulle önska låta parfymen få vandra vidare. Åtminstone om det inte är designers för mindre än tusenlappen i retail. Det är en jäkla trend som drabbat det mesta, tycker jag. Snart får man väl spara på emballaget till sommarfälgarna också. Eller värmepannan.
Ja, det är verkligen en märklig företeelse. Undrar om folk tänker att det här med full presentation på något sätt minskar risken för att råka köpa en förfalskning? Annars har jag ju ingen som helst förståelse för varför man skulle vilja ha allt som medföljde vid köp.

Är det så att man har riktigt fina grejer (typ Roja HL, Digge, GB, vissa Xerjoff) som står framme har jag ändå en större förståelse för att vilja ha lådanartongen också, men att fråga efter det som @Tjabo nämnde ovan känns bananas. Men vad vet jag? To each their own.

Klart man behöver värmepannans emballage! 😂

Personligen tycker jag det känns bra att köpa begagnat och få med originalkartong (inom rimliga ramar beroende på vad man köper) Sparar själv alla kartonger på det jag eventuellt kanske vill sälja vidare sen, alltifrån klockor, parfymer till mindre teknikprylar eller designerprodukter.

Paket igen, från Sverige denna gång.
Vet inte varför Stora skuggan inte får så mycket uppmärksamhet,
men jag anser att dem gör bra dofter. En av mina favoriter är
Silphium som enligt mig doftar som träslöjden, väldigt unik.
Bra pris och bra dofter, är det kanske för att majoriteten ej känner
till dem? Värt att prova iallafall :)

20220311_124440.jpg
20220311_124728.jpg
20220311_125105.jpg

20220311_124440.jpg
20220311_124728.jpg
20220311_125105.jpg
Riktigt snygga flaskor oxå!
Har varit lite sugen på att prova dem men aldrig kommit loss till det, hur är prestandan över lag?

DD: Eternity Now
Himla mysig cheapie detta. Kanske den trevligaste cheapien jag köpt. Har noll att göra med OG Eternity så den borde egentligen heta något annat än Eternity. Väldigt trevlig cocos och vanilj. Inte så lyxig och komplex, men nice ändå. Jag hoppas den mognar på sig lite dock, då performance har lite att önska. Kanske den håller bättre på sommaren?
F08AB14B-3FC2-4EC6-AE2F-D9AF9F53FD15.jpeg

20220311_124440.jpg
20220311_124728.jpg
20220311_125105.jpg
Ja, det var några jäkligt läckra och annorlunda flaskor. Bara utseendet ger förståelse för ett eventuellt samlande... Fast det är ju inget du ägnar dig åt ändå... Eeeeelleeeeer?

Behöver lite tips. Jag är på jakt efter något fräscht(!) tropiskt gärna med vanilj och/eller kokos. Sommarvänligt. Eternity Now i all ära men vill ha mer.

Jag har köpt:
1. Mancera Holidays. Helt otrolig doft. Men för tjejig. Sålde till en tjej.
2. Eternity Now. Se ovan. Toppbetyg.
3. JPG Le Beau. Inte för mig. Gillade inte. Till salu.
4. Cool Water Intense. Helt ok, men inte riktigt tropisk i min näsa trots kokos. Mer som en Eros. Performance är dock helt sjuk.

Ja, jag vet att VIW finns. Men fler?

Senast ändrad:
Riktigt snygga flaskor oxå!
Har varit lite sugen på att prova dem men aldrig kommit loss till det, hur är prestandan över lag?
Prestandan är bra hela dagen på Silphium, de andra sitter kanske 6-8 timmar beroende på din hud
Ja, det var några jäkligt läckra och annorlunda flaskor. Bara utseendet ger förståelse för ett eventuellt samlande... Fast det är ju inget du ägnar dig åt ändå... Eeeeelleeeeer?
Bara några till :)

Behöver lite tips. Jag är på jakt efter något fräscht(!) tropiskt gärna med vanilj och/eller kokos. Eternity Now i all ära men vill ha mer.

Jag har köpt:
1. Mancera Holidays. Helt otrolig doft. Men för tjejig. Sålde till en tjej.
2. Eternity Now. Se ovan. Toppbetyg.
3. JPG Le Beau. Inte för mig. Gillade inte. Till salu.
4. Cool Water Intense. Helt ok, men inte riktigt tropisk i min näsa trots kokos. Mer som en Eros. Performance är dock helt sjuk.

Ja, jag vet att VIW finns. Men fler?
Jag gillar min https://www.fragrantica.com/perfume/Perris-Monte-Carlo/Vanille-de-Tahiti-61811.html
Är ju svårt att få in mycket vanilj utan att gå för mycket mot damparfym

Tillbaka
Topp