• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Har bett köparen ta bort det men hyser inga större förhoppningar. Man får bara hoppas folk fattar att det är svårt att värja sig mot kritik av denna typ:
EFC0760D-E82B-4823-8E9D-2580E9350F3F.jpeg
Eu-fekkin-reka, omdömet är borta! :D

Nishane- Hacivat och Tom Ford - BDJ. Flaskvärdiga båda två? Känns som båda fått mycket kärlek här. 😊
Det tycker jag nog… Hacivat är en doft jag funderat många ggr på att låta gå men kan inte släppa den pga att drydown är så jäkla trevlig och lyckas alltid hitta ngt plagg där den sitter kvar. BdJ är en sjuhelvetes fin fougere as classy as they come.

Behöver lite tips. Jag är på jakt efter något fräscht(!) tropiskt gärna med vanilj och/eller kokos. Sommarvänligt. Eternity Now i all ära men vill ha mer.

Jag har köpt:
1. Mancera Holidays. Helt otrolig doft. Men för tjejig. Sålde till en tjej.
2. Eternity Now. Se ovan. Toppbetyg.
3. JPG Le Beau. Inte för mig. Gillade inte. Till salu.
4. Cool Water Intense. Helt ok, men inte riktigt tropisk i min näsa trots kokos. Mer som en Eros. Performance är dock helt sjuk.

Ja, jag vet att VIW finns. Men fler?
Råkade gå in och klicka hem denna hajpade (det får man väl ändå kalla den?) Tom Ford - Beau de Jour. Så nu är den på inkommande. 👍

Men jag skymtade även en TF som kanske hade varit något för dig och din nyfunna romans med kokos:
Tom Ford - Soleil Blanc

Råkade gå in och klicka hem denna hajpade (det får man väl ändå kalla den?) Tom Ford - Beau de Jour. Så nu är den på inkommande. 👍

Men jag skymtade även en TF som kanske hade varit något för dig och din nyfunna romans med kokos:
Tom Ford - Soleil Blanc
Soleil skrämmer mig lite med blommorna. T ex Ylang Ylang som Mancera Holidays + jasmin och annat. Känns som den är rätt kvinnlig. Många somriga vaniljparfymer läggs det till mycket feminina blommor så de blir ännu mer damparfymer tyvärr. Kanske fixar ett test. Skulle nog inte våga blindköpa. Dessutom dyrare än VIW per ml.

Jag skulle nöja mig med CK Eternity Now om det inte vore för så dålig performance och att den inte känns så komplex, vilket inte är så konstigt då det är en billig CK. Men rent doftmässigt är den perfekt. Manlig, tropisk, fräsch med lagom kokos och vanilj utan massor av blomster. Det ultimata skulle vara denna parfym men gjord med lite högre kvalitét på ingredienserna.

Lyckan när man kniper sista flaskan aqva di sale på NK och det visar sig att de kör rea med 200kr avdrag per 1000kr och man dessutom har bonus på kortet.
Vilken dag, kan garantera att ngn backar på bilen eller att jag tappar flaskan direkt jag kommer hem.

Lyckan när man kniper sista flaskan aqva di sale på NK och det visar sig att de kör rea med 200kr avdrag per 1000kr och man dessutom har bonus på kortet.
Vilken dag, kan garantera att ngn backar på bilen eller att jag tappar flaskan direkt jag kommer hem.
Härligt! Det är just en sådan jag känner att det fattas i samlingen här hemma. Det är därför jag tittar över alternativen, t. ex. TF Oud Minérale. Men det kanske slutar med Aqva di Sale istället. 🤷‍♂️

KD: Omanluxury - Royal Incense
375x500.63818.jpg

När jag läser noterna föreställer jag mig en riktigt tung och kraftfull doft med läder, amber, musk och incense men så är inte fallet. En elegant, fräsch och välbalanserad blandning av amber, peppar, honung, läder och blommighet som gör att den nästan får en såpig dimension till sig. Mycket bra! Jobbigt att man ska behöva testa sig igenom fler Omanluxury då… tack för den, @Hitsville!

Man vet att man har helt fantastiska vänner när en av dem kommer med en helt ny Chanel Le Lion 75 ml till mig. Helt random.

Känner som någon skrev häromdagen, att jag kan checka ut lite nu, känner mig väldigt nöjd med det jag har. Men det har man ju tänkt innan också.... hehe.

Haha! Vi har faktiskt blivit mycket snällare mot varandra ju äldre vi har blivit.... och du kan ha faktiskt träffat honom kom jag på nu! Om ni möttes IRL när du sålde/bytte din Tobacco Oud.
Ah nej tyvärr inte, den affären sköttes via post… nu önskar man ju att man hade setts och slagit in paketet med röd rosett.

Vad finns det för sommaedofter som presterar grymt? Om man lägger doft sekundärt. Haha

Många lättare dofter försvinner efter någon timme bara och man har ju inte Lltos möjlighet att respraya.

DD:
0F66EA25-1880-49B6-87DE-078289A94F95.jpeg

Ännu en pärla i RP sortimentet, mjuk/varm lite söt läder och tobaksmix med RPs old school dna (civet, jasmin). Underbar. Bäst för det kallare halvåret.

Kör lite samples från Ecuacion Natural också,
Hö hand: Roja Diaghilev. Gillar men bara jag som får rejäla Paco Rabanne Pour Homme vibbar här?
Vä hand: Bortnikoff Musk Cologne. O ja, flaskvarning utfärdad… ❤️

Tillbaka
Topp