• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag gillar min https://www.fragrantica.com/perfume/Perris-Monte-Carlo/Vanille-de-Tahiti-61811.html
Är ju svårt att få in mycket vanilj utan att gå för mycket mot damparfym
Haha gick in och läste. Första recensionen på fragrantica var denna. Man blir köpsugen. 🤣🤣
9AD3629D-6869-4AC6-839E-EC86E8C164E1.jpeg

Behöver lite tips. Jag är på jakt efter något fräscht(!) tropiskt gärna med vanilj och/eller kokos. Sommarvänligt. Eternity Now i all ära men vill ha mer.

Jag har köpt:
1. Mancera Holidays. Helt otrolig doft. Men för tjejig. Sålde till en tjej.
2. Eternity Now. Se ovan. Toppbetyg.
3. JPG Le Beau. Inte för mig. Gillade inte. Till salu.
4. Cool Water Intense. Helt ok, men inte riktigt tropisk i min näsa trots kokos. Mer som en Eros. Performance är dock helt sjuk.

Ja, jag vet att VIW finns. Men fler?
Fick hem en sample på Acqua Di Parma Fico Di Amalfi igår och tyckte den var väldigt trevlig, men däremot ska den inte hålla så länge… så jag letade mig fram till ett bättre (?) alternativ och hittade Philosykos Diptyque EDP, som till skillnad från EdT innehålla mer kokos. Värt att kolla upp! Svårfunnet inom Sverige verkar det som dock… men tror det är mer om du gillar lukten av fikon, läst att den luktar precis som ett tropiskt klimat med fikonträd.

Om någon som sitter på en flaska hade kunnat tänka sig göra sig av med 5ml så skicka ett meddelande!

Funkar i högsommar? Inte för söt?
Nja, då vill du inte ha en varm vanilj, den går åt det hållet
Haha gick in och läste. Första recensionen på fragrantica var denna. Man blir köpsugen. 🤣🤣
9AD3629D-6869-4AC6-839E-EC86E8C164E1.jpeg

Haha, ja. Alla har ju rätt att tycka vad dem vill. Det är ju ingen Al-khatt som luktar stallskit i början.
Det är en varm vanilj som du ser på dem andra recensionerna, så den är ju värd att testa :)

Nja, då vill du inte ha en varm vanilj, den går åt det hållet

Haha, ja. Alla har ju rätt att tycka vad dem vill. Det är ju ingen Al-khatt som luktar stallskit i början.
Det är en varm vanilj som du ser på dem andra recensionerna, så den är ju värd att testa :)
Nja inte varm vanilj. Tänk sommar, Magnum P.I och hawaii-skjorta.

Du känns ju som en Calandre person, lägg till en Ferrari 308 på det så är bilden komplett
Inga damparfymer! 🤣

Skulle jag vilja lukta snygg tjej så skulle jag behållit Holidays. Den var exakt som jag ville ha, men för kvinnlig. Holidays minus dess frökniga blommor skulle vara perfekt. Holidays höll seriöst två-tre dygn på mig, så länge jag slarvar med duschning och hygien…

Det blir nog så att jag blindköper en VIW till slut. Trots att jag inte direkt gillat en enda Creed än så länge.

Det blir nog så att jag blindköper en VIW till slut. Trots att jag inte direkt gillat en enda Creed än så länge.
VIW är skitbra och lär uppfylla precis den doften du är ute efter, vill man testa den utan att sponsra Creed kan du prova Simone Andreoli - Malibù istället. Typ identisk och med riktigt bra prestanda. (Även Laboratory Perfumes - Gorse är väldigt lik, men jag tyckte den var liiite tunnare och citrusigare än Malibu och VIW)

VIW är skitbra och lär uppfylla precis den doften du är ute efter, vill man testa den utan att sponsra Creed kan du prova Simone Andreoli - Malibù istället. Typ identisk och med riktigt bra prestanda. (Även Laboratory Perfumes - Gorse är väldigt lik, men jag tyckte den var liiite tunnare och citrusigare än Malibu och VIW)
Tack för tipset! Får kolla upp. Fördelen med VIW som blindbuy är dock att man kan få den såld på fem minuter utan att förlora så många hundringar. :)

Blev nyfiken nu, någon som har sample att sälja av Malibu Party in the Bay?

Bra att du understryker att vi inte vill sponsra Creed. Jävla Blackrock-parfym. Vem vill dofta finanskris, ångest och misär? :D

Behöver lite tips. Jag är på jakt efter något fräscht(!) tropiskt gärna med vanilj och/eller kokos. Sommarvänligt. Eternity Now i all ära men vill ha mer.

Jag har köpt:
1. Mancera Holidays. Helt otrolig doft. Men för tjejig. Sålde till en tjej.
2. Eternity Now. Se ovan. Toppbetyg.
3. JPG Le Beau. Inte för mig. Gillade inte. Till salu.
4. Cool Water Intense. Helt ok, men inte riktigt tropisk i min näsa trots kokos. Mer som en Eros. Performance är dock helt sjuk.

Ja, jag vet att VIW finns. Men fler?
FdB - Oud Orange Intense. Där har du en behaglig kokos med vanilj som flyger även på sommaren. Typ.

Om priset inte passar så menar folk att J-LO har ett ypperligt alternativ i "Miami Glow"!
😜

(Edit: faktiskt samma näsa på båda!)

Fick precis mitt första negativa omdöme på Tradera för att en snubbe blindköpte en flaska (Diptyque Vetyverio, med original förpackning ska kanske tilläggas) och inte gillade den, vad är det för fel på folk?

Efter köp ville han ha originalkvitto också vilket jag snällt nog skickade men inte ens det hjälpte. Folk är inte så dumma som man tror, de är bra mycket mer korkade än så…

Fick precis mitt första negativa omdöme på Tradera för att en snubbe blindköpte en flaska (Diptyque Vetyverio, med original förpackning ska kanske tilläggas) och inte gillade den, vad är det för fel på folk?

Efter köp ville han ha originalkvitto också vilket jag snällt nog skickade men inte ens det hjälpte. Folk är inte så dumma som man tror, de är bra mycket mer korkade än så…
Det är det tråkiga med Tradera, får man ett negativt omdöme så finns det inget man kan göra oavsett om man har skött affären snyggt eller inte. När jag fick mitt första negativa omdöme så blev jag på riktigt less och slutade att sälja under en längre tid.

• Like
Reactions: S.L

Vilket jäkla stolpskott! Sådant beteende är sjukt enerverande. "Tradera" borde aktivt godkänna negativa omdömen innan man blir belastad med dem. :mad:

• Like

Vilken jävla idiot. Jag har sålt/köpt på tradera i snart 15 år (med enbart positiva omdömen, ca 500 st) och har länge känt att snart kommer det en sådan där idiot som förstör allt.

• Like
Det är det tråkiga med Tradera, får man ett negativt omdöme så finns det inget man kan göra oavsett om man har skött affären snyggt eller inte. När jag fick mitt första negativa omdöme så blev jag på riktigt less och slutade att sälja under en längre tid.
Har bett köparen ta bort det men hyser inga större förhoppningar. Man får bara hoppas folk fattar att det är svårt att värja sig mot kritik av denna typ:
EFC0760D-E82B-4823-8E9D-2580E9350F3F.jpeg

Tillbaka
Topp