• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Morgondoften! Fullständigt älskar lavendeln i den här. ❤️

A83C2F6F-1148-4DB2-A694-5DEE898D58BC.jpeg

Har man inloggning på spray parfums så har man en rabatt nu, bland annat på Roja, dock begränsat utbud just på Roja.

Senast ändrad:
5C4933AE-5DD1-4EAD-B59D-2B8EC9FBDFD8.jpeg

Själv funderar jag på Xerjoff Nio eller Uden, men kanske är onödigt när jag redan har 100ml Xerjoff Reneissance på väg. Är dom för lika?
Tycker inte att de är särskilt lika. Klickar inte helt med någon av dessa dock, ffa inte Nio som har en grön vass not i öppningen som träffar helfel i min näsa.

Dagens test:

D48A9141-FD17-4EA1-BB84-433BEA17E0C5.jpeg

Roja - Axe…eh Apex.

Nån skrev nåt om Aventus men mer som i blockbuster än som doft. Men det här äcklet inleder med jordens vidrigaste not (precis som Aventus), nämligen ananas. Varför någon vill ha en jävla tropisk fruktsallad i sin parfym övergår mitt förstånd.

Redan här är den här doften förlorad på mig. Hatar den innerligt pga ananasnoten. Men lyckligtvis faller det sötsliskiga äcklet efter en kort stund.
Ambrox är inte listat men jag kan svära att snusket finns där. Det måste brunnit i pallet på Roger när den här skulle tas fram. Alternativt att han tog fram den efter en 4-dagars bender på Ketamin. Han kan inte varit i sina sinnens fulla bruk. Och då har jag inte ens kommit till de överjävligt fjantiga korten och djuren. Vafan e detta? Parfymvärldens pokemon?

Va i helvete tänker de med? Det här är en kass jävla Sauvage elexir-kopia. Fast sämre och jävligt mycket dyrare. Parat med ambrox, tropisk fruktsallad och musk framträder en hemsk kryddighet signerat olibanum. En ganska kass patchouli, fir och juniper (gillar varken fir eller juniper sådär värst mycket heller) ackompanjerar den här häxbrygden och fiaskot är fullbordat.

Den överlägset sämsta Roja jag någonsin testat. Den är så oerhört dålig att jag är arg när jag skriver denna recension.

Skit-Roger.

Dagens test:

D48A9141-FD17-4EA1-BB84-433BEA17E0C5.jpeg

Roja - Axe…eh Apex.

Nån skrev nåt om Aventus men mer som i blockbuster än som doft. Men det här äcklet inleder med jordens vidrigaste not (precis som Aventus), nämligen ananas. Varför någon vill ha en jävla tropisk fruktsallad i sin parfym övergår mitt förstånd.

Redan här är den här doften förlorad på mig. Hatar den innerligt pga ananasnoten. Men lyckligtvis faller det sötsliskiga äcklet efter en kort stund.
Ambrox är inte listat men jag kan svära att snusket finns där. Det måste brunnit i pallet på Roger när den här skulle tas fram. Alternativt att han tog fram den efter en 4-dagars bender på Ketamin. Han kan inte varit i sina sinnens fulla bruk. Och då har jag inte ens kommit till de överjävligt fjantiga korten och djuren. Vafan e detta? Parfymvärldens pokemon?

Va i helvete tänker de med? Det här är en kass jävla Sauvage elexir-kopia. Fast sämre och jävligt mycket dyrare. Parat med ambrox, tropisk fruktsallad och musk framträder en hemsk kryddighet signerat olibanum. En ganska kass patchouli, fir och juniper (gillar varken fir eller juniper sådär värst mycket heller) ackompanjerar den här häxbrygden och fiaskot är fullbordat.

Den överlägset sämsta Roja jag någonsin testat. Den är så oerhört dålig att jag är arg när jag skriver denna recension.

Skit-Roger.
Amen!!

God ny vecka på er, parfymtrådare!

Tänkte att det vore kul att höra vad folk har span på just nu. :) För min del ser listorna ut enligt följande (i fallande ordning):

Flaskor jag villhöver köpa
Diaghilev av Roja
Al-Khatt av Xerjoff
Oud for Greatness - Initio
Uden Overdose av Xerjoff

Sugen på att testa härnäst
H The Exclusive Black Tier av Roja
Great Britain av Roja
Beau de Jour av Tom Ford

Vad har ni för tilltänkta inköp? Och vilka är dofterna ni är mest sugna på att testa?
Usch ja, den eviga listan som aldrig tar slut...

Min topp-20 på "Vill köpa, blindköpa eller testa":

Kilian - Pearl Oud
Kilian - Sacred Wood
Creed - Aventus Cologne
Creed - Erolfa
Dior - Bois d'Argent
Dior - Cologne Royale
Floris - Honey Oud
FdB - Milano
FdB - Oud Orange Intense
FdB - Oud Vert Intense
Guerlain - Habit Rouge Edp
Jovoy Paris - 21 Conduit St
Mancera - Saharian Wind
Roja - Amber Aoud
Roja - Sweetie Aoud
Rosendo Mateu - No 7
Serge Lutens - Ambre Sultan
Serge Lutens - Chergui
Widian - Aswan
Xerjoff - Comandante

Utöver det vill jag testa en jäkla massa till, som jag inte lagt in i fraggan och därför inte kommer på just nu. T. ex. vill jag prova nästan samtliga från Aaron Terence Hughes.

1648064127109.png

Kan tänka mig att det är något sådant då jag ej prenumererat på nyhetsbreven förens idag 😊.
Jag råkar veta att så är fallet, tyvärr. Men nästa gång!

Jahapp, då hade jag inte längre någon ursäkt för att inte blindköpa Penhaligon’s Halfeti Cedar… :banghead:
Tänk att jag var i ett sådant bräckligt tillstånd att ett enda inlägg föranledde ett spontant blindköp...
mmhh.jpg

Kilian - Pearl Oud
Kilian - Sacred Wood
Creed - Aventus Cologne
Creed - Erolfa
Dior - Bois d'Argent
Dior - Cologne Royale
Floris - Honey Oud
FdB - Milano
FdB - Oud Orange Intense
FdB - Oud Vert Intense
Mancera - Saharian Wind
Roja - Amber Aoud
Roja - Sweetie Aoud
Rosendo Mateu - No 7
Serge Lutens - Chergui
Widian - Aswan
Xerjoff - Comandante

Utöver det vill jag testa en jäkla massa till, som jag inte lagt in i fraggan och därför inte kommer på just nu. T. ex. vill jag prova nästan samtliga från Aaron Terence Hughes.

1648064127109.png

Jag råkar veta att så är fallet, tyvärr. Men nästa gång!

Tänk att jag var i ett sådant bräckligt tillstånd att ett enda inlägg föranledde ett spontant blindköp...
mmhh.jpg
Tack för att du bekräftar det 😊👍🏼.

Kilian - Pearl Oud
Kilian - Sacred Wood
Creed - Aventus Cologne
Creed - Erolfa
Dior - Bois d'Argent
Dior - Cologne Royale
Floris - Honey Oud
FdB - Milano
FdB - Oud Orange Intense
FdB - Oud Vert Intense
Mancera - Saharian Wind
Roja - Amber Aoud
Roja - Sweetie Aoud
Rosendo Mateu - No 7
Serge Lutens - Chergui
Widian - Aswan
Xerjoff - Comandante

Visst har du Widian - London? Isåfall är Aswan överflödig enligt många. Typ samma samma fast mindre tydligt läder.

Tillbaka
Topp