• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Finns för övrigt en VIW 75ml på Blocket som ser ut att ha ca 50ml kvar för 1000kr. Känns ok. Dock skickar inte snubben.

Dessa dofter var en bra bit över min comfort zone 🫣 och när sambon kontrar med att det kommer bli Saharaöknen där nere ifall du använder dom säger sitt 🤷‍♂️😂🤣.
FC9B3BAF-151F-4610-B5EE-B712C86571AD.jpeg

Upplever ni som testat båda varianterna av Elysium att det är stor skillnad på doft och longevity/sillage? Har på mig Elysium Parfum idag och den är verkligen bra. Har en flaska Parfum Cologne på g in nämligen, blev snål när jag la beställningen.. hoppas inte jag får ångra det bara 😂

Upplever ni som testat båda varianterna av Elysium att det är stor skillnad på doft och longevity/sillage? Har på mig Elysium Parfum idag och den är verkligen bra. Har en flaska Parfum Cologne på g in nämligen, blev snål när jag la beställningen.. hoppas inte jag får ångra det bara 😂
Har svårt att uttala mig om specifikt Elysium, men i fallet Enigma och Danger så upplever jag att de dofterna är "djupare" och håller liiite längre. Dock får jag bättre sillage med PC-versionen av Enigma, märkligt nog.

Har svårt att uttala mig om specifikt Elysium, men i fallet Enigma och Danger så upplever jag att de dofterna är "djupare" och håller liiite längre. Dock får jag bättre sillage med PC-versionen av Enigma, märkligt nog.
Håller tummarna! Blir spännande att testa Scandal också. Vet inte om det är en bra idé att ge sig in på Roja egentligen men hänger man i denna tråd lite för ofta är det nästan oundvikligt känns det som :p

Flyttar till Danmark om en månad och lovade mig själv i januari att inte köpa flera flaskor innan flytten. Det sket sig. Med marginal.
Är i DK just nu men kommer hem i slutet av veckan och har då följande dofter som ligger och väntar på mig:
Alltid extra trevligt att komma hem när nya dofter ligger och väntar på att bli upplevda!

P.S
Om någon i tråden funderat på att beställa nån dekant från min lista så är kanske helgen som kommer min sista möjlighet att ordna och skicka, kommer vara bortrest en hel del av tiden fram till flytt. Vet inte om jag kommer fortsätta dekantera efter flytten, verkar som att enbart portokostnaden är 50 SEK upp till 100 gram… :(

Har för mig att Parfymören Prin Kontos kommer från Thailand, så du har säkert rätt👌
Har själv aldrig varit i Thailand.

Kollade igenom hans lista på fraggan och hittar ett hus jag fått upp ögonen för på sistone! Azman, har inte testat men ska enligt trovärdiga(läs: folk jag litar på) uppgifter vara riktigt bra grejer.

Oud fetischisterna i tråden hade förmodligen gillat nedanstående.

Flyttar till Danmark om en månad och lovade mig själv i januari att inte köpa flera flaskor innan flytten. Det sket sig. Med marginal.
Är i DK just nu men kommer hem i slutet av veckan och har då följande dofter som ligger och väntar på mig:
Alltid extra trevligt att komma hem när nya dofter ligger och väntar på att bli upplevda!

P.S
Om någon i tråden funderat på att beställa nån dekant från min lista så är kanske helgen som kommer min sista möjlighet att ordna och skicka, kommer vara bortrest en hel del av tiden fram till flytt. Vet inte om jag kommer fortsätta dekantera efter flytten, verkar som att enbart portokostnaden är 50 SEK upp till 100 gram… :(
Blir det Köpenhamn är detta verkligen att rekommendera:

Har båda och de är ju i grunden typ samma men PC är lite fräschare i toppnoterna. Ingen större skillnad i longevity/sillage på mig iallafall.
Parfymen har som sagt kanske lite mer tyngd i sig.
Brukar köra PC dagtid och parfymen kvällstid.

Har båda och de är ju i grunden typ samma men PC är lite fräschare i toppnoterna. Ingen större skillnad i longevity/sillage på mig iallafall.
Parfymen har som sagt kanske lite mer tyngd i sig.
Brukar köra PC dagtid och parfymen kvällstid.
Tack, låter bra det! Har du några andra rekommendationer på fräscha vår/sommardofter från Roja? Burlington 1819?

Sommardofter är inte Roja’s starkaste sida, i mitt tycke men Burlington är trevlig. Oceania likaså! Även Vetiver om man gillar det.

H the Exclusive och Danger Parfum klockrena vårparfymer men inget för de hetaste dagarna.
Snyggt, tack! Såg nu att Escentica har en hel del samples, blir nog att lägga en beställning. Speciellt nyfiken på Oceania.

Den växer på en! Känns inget speciell alls första gångerna men sen så 😁 A Midsummer Dream är inte heller alls dum! Oligarch och Scandal är ovärda imo!
Jag som precis köpt mig 10ml Scandal 😂 Nåja, tur det inte var en hel flaska, om den nu inte är särskilt bra dvs.

Annars tycker jag mycket om oud, där verkar det finnas en hel del att välja mellan.

Tack, låter bra det! Har du några andra rekommendationer på fräscha vår/sommardofter från Roja? Burlington 1819?
Har en hatkärlek till Burlington 1819. Magisk i topp och hjärtnoterna men blir mer grekisk strandraggare i drydown och bas.
Oceania är segelsemester 1982.
A Midsummer Dream är väl minst dålig men inte flaskvärdig för mig.

Tillbaka
Topp