• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Kikat lite på den och Intense ett litet tag nu inför sommaren, måste bara oooorka ta mig till kicks och testa...
Alternativt gå till Ica och köpa en grapefrukt. Där har du öppningen i D&G LBF. ;)

Visst har du Widian - London? Isåfall är Aswan överflödig enligt många. Typ samma samma fast mindre tydligt läder.
Ja. Och ja, jag vet... Men det är ju bara det att London råkar vara en av mina "favvisar", så överflödig kan den aldrig bli! Men du har rätt, den har faktiskt gått från högprioriterad till "meh" efter att ha granskat olika reviewers... Dock stannar den kvar på listan. Tänker att nästa gång jag drar hem något från Gents så får den följa med som ett gratis sample åtminstone.

Usch ja, den eviga listan som aldrig tar slut...

Min topp-20 på "Vill köpa, blindköpa eller testa":

Kilian - Pearl Oud
Kilian - Sacred Wood
Creed - Aventus Cologne
Creed - Erolfa
Dior - Bois d'Argent
Dior - Cologne Royale
Floris - Honey Oud
FdB - Milano
FdB - Oud Orange Intense
FdB - Oud Vert Intense
Guerlain - Habit Rouge Edp
Jovoy Paris - 21 Conduit St
Mancera - Saharian Wind
Roja - Amber Aoud
Roja - Sweetie Aoud
Rosendo Mateu - No 7
Serge Lutens - Ambre Sultan
Serge Lutens - Chergui
Widian - Aswan
Xerjoff - Comandante

Utöver det vill jag testa en jäkla massa till, som jag inte lagt in i fraggan och därför inte kommer på just nu. T. ex. vill jag prova nästan samtliga från Aaron Terence Hughes.

1648064127109.png

Jag råkar veta att så är fallet, tyvärr. Men nästa gång!

Tänk att jag var i ett sådant bräckligt tillstånd att ett enda inlägg föranledde ett spontant blindköp...
mmhh.jpg
Kan släppa vidare min ATH discovery tin om du är intresserad? (kan kolla, men tror det finns kvar tillräckligt i typ alla små rören för att testa, inköpt januari 2021)

Kilian - Pearl Oud
Kilian - Sacred Wood
Creed - Aventus Cologne
Creed - Erolfa
Dior - Bois d'Argent
Dior - Cologne Royale
Floris - Honey Oud
FdB - Milano
FdB - Oud Orange Intense
FdB - Oud Vert Intense
Mancera - Saharian Wind
Roja - Amber Aoud
Roja - Sweetie Aoud
Rosendo Mateu - No 7
Serge Lutens - Chergui
Widian - Aswan
Xerjoff - Comandante

Utöver det vill jag testa en jäkla massa till, som jag inte lagt in i fraggan och därför inte kommer på just nu. T. ex. vill jag prova nästan samtliga från Aaron Terence Hughes.

1648064127109.png

Tänk att jag var i ett sådant bräckligt tillstånd att ett enda inlägg föranledde ett spontant blindköp...
mmhh.jpg
Vilken ordentlig lista!!!! Mycket kul på den. 😍 Har länge varit nyfiken på ett gäng FdB, men är rädd att det, likt Roja, kan vara en slippery slope...

Kilian - Pearl Oud
Kilian - Sacred Wood
Creed - Aventus Cologne
Creed - Erolfa
Dior - Bois d'Argent
Dior - Cologne Royale
Floris - Honey Oud
FdB - Milano
FdB - Oud Orange Intense
FdB - Oud Vert Intense
Mancera - Saharian Wind
Roja - Amber Aoud
Roja - Sweetie Aoud
Rosendo Mateu - No 7
Serge Lutens - Chergui
Widian - Aswan
Xerjoff - Comandante

1648064127109.png

mmhh.jpg
Jag kan styra upp Roja och Jovoy om du är sugen :)

Gårdagens stoltaste ögonblick:
Satt med en varukorg på Spray innehållandes ett gäng parfymer och var sekunder ifrån att klicka på köp. Tänkte sen att jag inte använt någon av de dofterna (från samples) de senaste fyra månaderna och insåg att ”jag kanske inte behöver dessa”. Tömde därför varukorgen och lät bli att köpa.

Gårdagens mindre stolta ögonblick:
Såg nya släppet av Swatch och Omega. Plötsligt behöver jag minst tre av klockorna och jagar folk utomlands som kan köpa åt mig vid släppet på lördag.

Gud, missbruksbeteendet är inte nådigt. Summan av alla laster, etc…

Satt med en varukorg på Spray innehållandes ett gäng parfymer och var sekunder ifrån att klicka på köp. Tänkte sen att jag inte använt någon av de dofterna (från samples) de senaste fyra månaderna och insåg att ”jag kanske inte behöver dessa”. Tömde därför varukorgen och lät bli att köpa.

Såg nya släppet av Swatch och Omega. Plötsligt behöver jag minst tre av klockorna och jagar folk utomlands som kan köpa åt mig vid släppet på lördag.

"Lyckligtvis" får man förmodligen vänta tills moonswatch släpps online, under tiden köper man parfymer 😄

You and me both, första Omegan jag varit sugen på.

Jag kan styra upp Roja och Jovoy om du är sugen :)
På Roja är det mycket riktigt som @Notorious Niklas säger; där är det flaskor som gäller. Amber Aoud har jag testat och Sweetie Aoud är på inkommande som test. Möjligtvis ett sample på Jovoy 21 Conduit St. Splittar du från flaska eller har du ett sample?

You and me both, första Omegan jag varit sugen på.

Vilken är denna Omega ni pratar om?

På Roja är det mycket riktigt som @Notorious Niklas säger; där är det flaskor som gäller. Amber Aoud har jag testat och Sweetie Aoud är på inkommande som test. Möjligtvis ett sample på Jovoy 21 Conduit St. Splittar du från flaska eller har du ett sample?

Misstänker många kommer hugga på den gröna Seamastern :cool:

Klonen på ViW får ändå högt betyg ändå, såg att den är på 60% rabatt (kan vara 50%) och sen 5% extra på det, rätt schysst deal på 130kr. Dock frakt på 100kr om man inte handlar över 400

Senast ändrad:

Har en flaska jag kan splitta ur. Skicka din adress så kommer en liten pyts

Klonen på ViW får ändå högt betyg ändå, såg att den är på 60% rabatt (kan vara 50%) och sen 5% extra på det, rätt schysst deal på 130kr. Dock frakt på 100kr om man inte handlar över 400
Sick.

Efter att ha kört både VIW och klonen 303 ganska intensivt i en vecka nu så måste jag ge båda betygen 9/10 för vad de är, en dyr nisch och ultrabillig liknande i designer-stuk. Självklart är VIW mycket bättre känner jag efter lite användning, finare råvaror, mer naturlig osv. Men båda är precis vad jag letat efter inför sommaren och de kommer att gå varma båda två. :)

Tillbaka
Topp