• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

har själv tänkt beställa golden Dallah. Skriv gärna något om intrycket av den :)

Nu har jag testat den lite mer, en sak kan vara värd att nämna... jag får inte direkt någon doft av kaffe i denna. Däremot väldigt mycket rökelse och ros... Bodde i ett väldigt flådigt trähus på landsbygden på Sri Lanka vid ett tillfälle och där hade de mycket rökelse igång, doften påminner väldigt mycket om det huset... Sött, rökelse, rosor, kakao och vad jag får fram som lite träig underton, tror inte det är en listad doft men den framkallar det för mig.

kommer inte köpa en hel flaska av denna men det finns säkert de som bär upp den bra!

• Like
Reactions: bvb
Nu ska jag skriva ett par rader om nåt jag är totalt inkompetent på -igen(?) Är fullständig olfactory analfabet och just därför kan det vara intressant, för mig vill säga, hur udda jag kan uppfatta dofter.

Fick hem i samband med en annan beställning ett prov som till och med var gratis, ett sample på Profumum Roma Dolce Aqua.
Med tjuvläst facit så kan jag nästan urskilja de doftnoter som anges. Det ska vara Kokos, Heliotrop, mandel och tonkabönor. Min tolkning av det hade varit annorlunda om jag inte vetat vad det skulle vara.
Ungefär;

Först, Mint och kokos. Körsbär läggs till. Tobak och tobaksrök läggs till körsbären eller nån incens från nån ortodox katakomb i öst kanhända snarare. Det som var i början finns kvar i viss mån utom den inbillade minten, den försvinner. Röken tar över efter några timmar.

Ett rätt hade jag ändå men jag skulle knappast få jobb i branschen.
Den är inte så dum ändå. Utan rökelsen, som alltså inte finns, vore den något för feminin för min smak men det här känns helt ok.

Ja just det, nygräddad kaka också som smyger sig på efter några timmar och det är sällan fel. Om man kan föreställa sig detta livligt och i tur och ordning så vet man precis hur den här doftar.
Rätt bra vill säga.

Edit: ytterligare en tid längre in i ruset, kanske på sluttampen, verkar minten komma igen en aning som om den vill säga att den faktiskt existerar...

Senast ändrad:
Nu har jag testat den lite mer, en sak kan vara värd att nämna... jag får inte direkt någon doft av kaffe i denna. Däremot väldigt mycket rökelse och ros... Bodde i ett väldigt flådigt trähus på landsbygden på Sri Lanka vid ett tillfälle och där hade de mycket rökelse igång, doften påminner väldigt mycket om det huset... Sött, rökelse, rosor, kakao och vad jag får fram som lite träig underton, tror inte det är en listad doft men den framkallar det för mig.

kommer inte köpa en hel flaska av denna men det finns säkert de som bär upp den bra!

Tack! Hoppades just på mycket kaffe och något lite mindre sött..

Ramlade in lite nytt idag, en till hustrun och tre till mig :D ,
93937D5F-AEF0-4F51-98AC-37B122F0E190.jpeg

En snabb tjuvlukt på de tre lovar gott, väldigt gott!
L'Humaniste är en sommarfavorit. Doftar precis som en gin och tonic. :)

Nu ska jag skriva ett par rader om nåt jag är totalt inkompetent på -igen(?) Är fullständig olfactory analfabet och just därför kan det vara intressant, för mig vill säga, hur udda jag kan uppfatta dofter.

Fick hem i samband med en annan beställning ett prov som till och med var gratis, ett sample på Profumum Roma Dolce Aqua.
Med tjuvläst facit så kan jag nästan urskilja de doftnoter som anges. Det ska vara Kokos, Heliotrop, mandel och tonkabönor. Min tolkning av det hade varit annorlunda om jag inte vetat vad det skulle vara.
Ungefär;

Först, Mint och kokos. Körsbär läggs till. Tobak och tobaksrök läggs till körsbären eller nån incens från nån ortodox katakomb i öst kanhända snarare. Det som var i början finns kvar i viss mån utom den inbillade minten, den försvinner. Röken tar över efter några timmar.

Ett rätt hade jag ändå men jag skulle knappast få jobb i branschen.
Den är inte så dum ändå. Utan rökelsen, som alltså inte finns, vore den något för feminin för min smak men det här känns helt ok.

Ja just det, nygräddad kaka också som smyger sig på efter några timmar och det är sällan fel. Om man kan föreställa sig detta livligt och i tur och ordning så vet man precis hur den här doftar.
Rätt bra vill säga.

Edit: ytterligare en tid längre in i ruset, kanske på sluttampen, verkar minten komma igen en aning som om den vill säga att den faktiskt existerar...

Fast det är väl inte långt borta på något vis.
Om mandel är listad så är det denna som du uppfattar som körsbär. Körsbärsblom och bittermandel är ju väldigt lika. Tonkabönan kan anta mängder av former så det är gissningsvis denna som ger dig nygräddad kaka.
Skulle säga att du har koll på läget!

Fast det är väl inte långt borta på något vis.
Om mandel är listad så är det denna som du uppfattar som körsbär. Körsbärsblom och bittermandel är ju väldigt lika. Tonkabönan kan anta mängder av former så det är gissningsvis denna som ger dig nygräddad kaka.
Skulle säga att du har koll på läget!
Haha!.. där ser man, tack för det.

Nu har jag testat tre dofter från initio:
Oud for greatness
Blessed Baraka
Rehab

Coolt hus, hype:at i fragkretsar. Men lever upp till hypen vill jag påstå.

Blessed baraka är en ren bärnstens-bomb för mig. Jag gillar förvisso bärnsten (amber) men detta blev nästan overload för mig.

Oud for greatness är en otroligt ball doft som (för mig) luktar närapå identiskt med Terre d hermes vid drydown. Öppningarna skiljer sig dock. Monster-performance! Mycket bra!

Rehab är en riktig kryddbomb IMO. Öppnar rejält kryddigt och smälter samman till en otroligt fin doft eftersom. Även denna riktig like från mig!

Blir nog fler tester från detta hus. Har ni tips så shoot!

Oud for greatness
Blessed Baraka
Rehab

Blessed baraka är en ren bärnstens-bomb för mig. Jag gillar förvisso bärnsten (amber) men detta blev nästan overload för mig.

Oud for greatness är en otroligt ball doft som (för mig) luktar närapå identiskt med Terre d hermes vid drydown. Öppningarna skiljer sig dock. Monster-performance! Mycket bra!

Rehab är en riktig kryddbomb IMO. Öppnar rejält kryddigt och smälter samman till en otroligt fin doft eftersom. Även denna riktig like från mig!

Syftar inte amber på ambra = kaskelotspya (ish)?

Var det inte de flaskorna (75 & 125ml) där priset uppenbarligen hade bytt plats? Länkades väl tom här i tråden? Håller tummarna för dig iaf!
Jo men stora flaskorna var ju bara en hundring billigare än när ex boozt sålt ut dem :)

Jag fick retursedel så ska skicka tillbaka varan, när jag gjort det så skickar dem en 125 ml flaska till mig
Skulle även få en värdecheck på mailen inom 24h på hittills okänd summa för besväret

Dem hade blandat ihop artikelnr och beskrivning^^

Oud for greatness
Blessed Baraka
Rehab

Nice, väntar själv på 5 samples från Initio:
Psychedelic Love
Absolute Aphrodisiac
Side Effect
Atomic Rose
Oud For Greatness
Beställde från Fragrance Samples uk, de skickades i onsdags. Var tog du samples från?

Det störiga med Initio är att de verkar va så jävla hemliga så de inte ens har ngn egen hemsida!?

Blir väldigt nyfiken på initio: Oud for greatness

Någon som vet om det finns sample? Jag hittar inte på Gents.se

Jo men stora flaskorna var ju bara en hundring billigare än när ex boozt sålt ut dem :)

Jag fick retursedel så ska skicka tillbaka varan, när jag gjort det så skickar dem en 125 ml flaska till mig
Skulle även få en värdecheck på mailen inom 24h på hittills okänd summa för besväret

Lite omständigt men ändå bra resultat! :)

Nice, väntar själv på 5 samples från Initio:
Psychedelic Love
Absolute Aphrodisiac
Side Effect
Atomic Rose
Oud For Greatness
Beställde från Fragrance Samples uk, de skickades i onsdags. Var tog du samples från?

Det störiga med Initio är att de verkar va så jävla hemliga så de inte ens har ngn egen hemsida!?

Blir väldigt nyfiken på initio: Oud for greatness

Någon som vet om det finns sample? Jag hittar inte på Gents.se

Kör alltid via Facebook-gruppen. Vill ha minst 5ml och samples är nästan alltid 1-3ml. Ibland köper jag faktiskt 10 ml när jag ska testa.

Side effect har jag fått tips om! Ska bli spännande att höra om den!

Har dessa om någon vill byta mot nåt kul...
De är på ca 4-4.5 ml styck

1-4 kommer från den somriga Blu Mediterraneo serien:

1. Acqua di Parma Bergamotta di Calabria
2. Acqua di Parma Arancia di Capri
3. Acqua di Parma Cedro di Taormina
4. Acqua di Parma Mirto di Panarea
5. Acqua di Parma Colonia Mirra

Edit: Sätter dem i # ordning

20200605_183807.jpg

Har dessa om någon vill byta mot nåt kul...
De är på ca 4-4.5 ml styck

1-4 kommer från den somriga Blu Mediterraneo serien:

1. Acqua di Parma Bergamotta di Calabria
2. Acqua di Parma Arancia di Capri
3. Acqua di Parma Cedro di Taormina
4. Acqua di Parma Mirto di Panarea
5. Acqua di Parma Colonia Mirra

Edit: Sätter dem i # ordning

20200605_183807.jpg

Vad får du för performance på Arancia di Capri? Fullkomligt älskar den doften.

Kör alltid via Facebook-gruppen. Vill ha minst 5ml och samples är nästan alltid 1-3ml. Ibland köper jag faktiskt 10 ml när jag ska testa.

Side effect har jag fått tips om! Ska bli spännande att höra om den!
Nu har jag inte fått leveransen från Fragrance Samples UK än så ska inte hissa dem för högt än, men där kunde man välja hur stort sample man ville ha, typ 1, 2, 3 5 el 8 ml. Så om bara dofterna från dem håller vad de lovar är det ett bra ställe att ta samples från.

Snyggt, då kommer de även lösa det på samma sätt för mig säkerligen om jag också fått fel.

Tillbaka
Topp