• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Stephan Humbert Lucas släpper nytt och det ser inte direkt tråkigt ut..

Sand Dance

A5C560B7-DE64-48A8-97D3-897275C9CECF.jpeg

God Of Fire

C92628AB-7177-4127-BA3E-6A4D64AA348C.jpeg

Den är sjukt mysig 😍 och sambo-approved så bara det är positivt 😉. Tycker inte betyget på Fraggan rättfärdigar doften 😎.

Haha förstår det speciellt om du kört med samma parfym hela semestern 😁.
Härligt! 😁 Avskräcker lite när folk skriver att den är så tung och för söt, men det skriver dem om Lira som jag älskar också 😅

Nu gått till den gränsen att jag t.o.m. slutat använda Chanel edition blanche som jag hade med mig haha känns som slöseri att använda den om jag ändå inte uppskattar den fullt ut längre 🤷‍♂️

Härligt! 😁 Avskräcker lite när folk skriver att den är så tung och för söt, men det skriver dem om Lira som jag älskar också 😅

Nu gått till den gränsen att jag t.o.m. slutat använda Chanel edition blanche som jag hade med mig haha känns som slöseri att använda den om jag ändå inte uppskattar den fullt ut längre 🤷‍♂️
Den är söt som en oerhört god bakelse 😁😍. Är definitivt en unisex doft som går mer åt de feminina hållet. Gillar du Lira så har jag svårt och tro att du inte skulle gilla Italica 😊.

Hahahaha jag lider lite med dig 😆😆

Den är söt som en oerhört god bakelse 😁😍. Är definitivt en unisex doft som går mer åt de feminina hållet. Gillar du Lira så har jag svårt och tro att du inte skulle gilla Italica 😊.

Hahahaha jag lider lite med dig 😆😆
Låter nice! Gillar gourmanddofter😁

Finns många xerjoff/casamorati man hade velat testa, men ingen butik i närheten av där man bor. Iofs har gents öppnat i Malmö, kanske får ta sig dit vid något tillfälle...

Eller så får man köpa en helflarra ifrån Boutique ideal och hoppas att man blir överöst av samples som de flesta brukar bli 😂

Låter nice! Gillar gourmanddofter😁

Finns många xerjoff/casamorati man hade velat testa, men ingen butik i närheten av där man bor. Iofs har gents öppnat i Malmö, kanske får ta sig dit vid något tillfälle...

Eller så får man köpa en helflarra ifrån Boutique ideal och hoppas att man blir överöst av samples som de flesta brukar bli 😂
Ja det finns alldeles för många dofter man vill testa och även äga haha 😁. Jag köpte 30ml Italica i blindo då den inte var så dyr ifall det skulle skita sig 😎.

Sist jag beställde en Xerjoff flarra från BI fick jag 9st olika Xerjoff samples så de var absolut inte snåla 😍.

Är det någon här som har gjort nåt fynd hos Escentica nu när dom har 20% rabatt?
Skulle vilja lägga nån beställning på någon trevlig Roja, FdB eller Xerjoff, men det tar emot när ekonomin säger ifrån.
Men om jag känner mig rätt, så lär det bli nån flarra. Måste bara fundera på vilken det blir.

Är det någon här som har gjort nåt fynd hos Escentica nu när dom har 20% rabatt?
Skulle vilja lägga nån beställning på någon trevlig Roja, FdB eller Xerjoff, men det tar emot när ekonomin säger ifrån.
Men om jag känner mig rätt, så lär det bli nån flarra. Måste bara fundera på vilken det blir.
För min del blev det en flaska Kilian Angels Share och sample på Inito Atomic Rose samt Kilian Black Phantom. Svårt att låta bli när man får fin rabatt :)

Roja har jag ingen större erfarenhet av men kan rekommendera Elysium, både parfum cologne och parfum. Mycket trevlig doft nu när det börjar bli varmare ute.

För min del blev det en flaska Kilian Angels Share och sample på Inito Atomic Rose samt Kilian Black Phantom. Svårt att låta bli när man får fin rabatt :)

Roja har jag ingen större erfarenhet av men kan rekommendera Elysium, både parfum cologne och parfum. Mycket trevlig doft nu när det börjar bli varmare ute.

Det fick bli en beställning på en Roja Elysium Parfum. Tänkte att den skulle vara perfekt nu till våren/sommaren.
Sen fick det bli några samples också från Amouage, Kilian, FdB och Roja.

Ja det finns alldeles för många dofter man vill testa och även äga haha 😁. Jag köpte 30ml Italica i blindo då den inte var så dyr ifall det skulle skita sig 😎.

Sist jag beställde en Xerjoff flarra från BI fick jag 9st olika Xerjoff samples så de var absolut inte snåla 😍.
Ja precis, Casamoratis 30 ml ligger ändå på en vettig prisnivå :)

9 st xerjoff samples kostar ju typ lika mkt som en 30 mlare om man köper samplesen separat för typ 90 kr st 😂

DD: Bortnikoff- Chypre du Nord.
375x500.63669.jpg

En ganska rough Chypre där musken får en framträdande roll men väl sammansatt. Diaghilev’s skitiga kusin! Där Diaghilev är mycket mer elegant och tvålig är denna istället smutsigt muskig. Jag kan inte se mig själv sträcka mig efter denna särskilt ofta men en kul doft om än ganska utmanande.

Jag slog själv till på en flaska Diaghilev från Roja. :)

Dagens test:

D48A9141-FD17-4EA1-BB84-433BEA17E0C5.jpeg

Roja - Axe…eh Apex.

Nån skrev nåt om Aventus men mer som i blockbuster än som doft. Men det här äcklet inleder med jordens vidrigaste not (precis som Aventus), nämligen ananas. Varför någon vill ha en jävla tropisk fruktsallad i sin parfym övergår mitt förstånd.

Redan här är den här doften förlorad på mig. Hatar den innerligt pga ananasnoten. Men lyckligtvis faller det sötsliskiga äcklet efter en kort stund.
Ambrox är inte listat men jag kan svära att snusket finns där. Det måste brunnit i pallet på Roger när den här skulle tas fram. Alternativt att han tog fram den efter en 4-dagars bender på Ketamin. Han kan inte varit i sina sinnens fulla bruk. Och då har jag inte ens kommit till de överjävligt fjantiga korten och djuren. Vafan e detta? Parfymvärldens pokemon?

Va i helvete tänker de med? Det här är en kass jävla Sauvage elexir-kopia. Fast sämre och jävligt mycket dyrare. Parat med ambrox, tropisk fruktsallad och musk framträder en hemsk kryddighet signerat olibanum. En ganska kass patchouli, fir och juniper (gillar varken fir eller juniper sådär värst mycket heller) ackompanjerar den här häxbrygden och fiaskot är fullbordat.

Den överlägset sämsta Roja jag någonsin testat. Den är så oerhört dålig att jag är arg när jag skriver denna recension.

Skit-Roger.
+1

En av de sämsta Roja jag provat. Hade iof inga förväntningar efter alla blandade reviews.
Öppnar väldigt fräscht grönt och jag tycker faktiskt första intrycket är helt okej…

…sen går allt käpprätt åt helvete.
Vad är det som händer? Påminner om en död skog och träskmarker. Lite som Chernobyl efter Rysslands invasion. Bad gone worse. Det som sticker ut och verkligen gör allt ännu sämre är enbären. Inser att jag verkligen hatar enbär. Som så många andra av Rojas mindre bra dofter påminner denna mig om en äldre herre. En sån där äldre herre iklädd trenchcoat som smyger runt i parker sent om natten…
Att dessutom behöva betala pengar för detta är bortom mitt förstånd. Hade passat bättre som tortyrredskap på Guantanamo.

Säger godmorgon till Scotch-brite scrubbern och hoppas denna dag ändå blir bra till slut.

Ni gör ju sjukt bra reklam för att kränga den här! (Roja Apex; citatet kom inte med)
Det är nästan så man blir sugen bara för att se vad ”all the fuzz is about”

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp