Dagens test:
Roja - Axe…eh Apex.
Nån skrev nåt om Aventus men mer som i blockbuster än som doft. Men det här äcklet inleder med jordens vidrigaste not (precis som Aventus), nämligen ananas. Varför någon vill ha en jävla tropisk fruktsallad i sin parfym övergår mitt förstånd.
Redan här är den här doften förlorad på mig. Hatar den innerligt pga ananasnoten. Men lyckligtvis faller det sötsliskiga äcklet efter en kort stund.
Ambrox är inte listat men jag kan svära att snusket finns där. Det måste brunnit i pallet på Roger när den här skulle tas fram. Alternativt att han tog fram den efter en 4-dagars bender på Ketamin. Han kan inte varit i sina sinnens fulla bruk. Och då har jag inte ens kommit till de överjävligt fjantiga korten och djuren. Vafan e detta? Parfymvärldens pokemon?
Va i helvete tänker de med? Det här är en kass jävla Sauvage elexir-kopia. Fast sämre och jävligt mycket dyrare. Parat med ambrox, tropisk fruktsallad och musk framträder en hemsk kryddighet signerat olibanum. En ganska kass patchouli, fir och juniper (gillar varken fir eller juniper sådär värst mycket heller) ackompanjerar den här häxbrygden och fiaskot är fullbordat.
Den överlägset sämsta Roja jag någonsin testat. Den är så oerhört dålig att jag är arg när jag skriver denna recension.
Skit-Roger.