• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Frågan är vilken av Oceania eller Oligarch Parfum som en vår/sommardoft 🤔?

Oceania tycker jag är förjävla fräsch och definitivt en doft som passar mig. Samma med Oligarch Parfum som också är betydligt bättre än gamla EdP varianten så valet är svårt haha 😁.
Oligarch har jag precis beställt. Oceania är fräsch men sticker inte ut på något sätt tycker jag. Oligarch re-brandas framöver.

Oligarch har jag precis beställt. Oceania är fräsch men sticker inte ut på något sätt tycker jag. Oligarch re-brandas framöver.
Kul med inkommande Oligarch för din del 😃👍🏼. Håller absolut med om att Oceania inte sticker ut men tycker den är sjukt fräsch och trevlig 😊. Båda är ju bra men får bara bli en av dom.

• Like
Reactions: bvb
De är ju verkligen olika. Varför jag slog till på Oligarch var för djupet och mångsidigheten. Kommer säkert gå varm långt in på sommaren och kanske även hösten.
Tänkte precis fråga varför just det blev Oligarch för din del men du hann före 👊🏼😃. Tack för den informationen 😊.

Kan du utveckla din tankegång gällande djupet och mångsidigheten 😊?

Tänkte precis fråga varför just det blev Oligarch för din del men du hann före 👊🏼😃. Tack för den informationen 😊.

Kan du utveckla din tankegång gällande djupet och mångsidigheten 😊?
De gånger jag har provat Oceania så har jag tyckt att det är en i huvudsak parfym som går åt det marina hållet. En blandning av marint och citrus känns ganska utpräglat somrigt. Oligarch är mer fruktig och går nästan lite åt läderhållet men håller sig fräsch tack vare fruktigheten. Att Oligarch går åt läderhållet ger den ett djup som jag gillar och som också känns som att det kan funka okej senare på året än Oceania.

Dagens: Seta från Moresque. En väldigt trevlig, silkeslen amber.
Image from iOS (17).jpg

De gånger jag har provat Oceania så har jag tyckt att det är en i huvudsak parfym som går åt det marina hållet. En blandning av marint och citrus känns ganska utpräglat somrigt. Oligarch är mer fruktig och går nästan lite åt läderhållet men håller sig fräsch tack vare fruktigheten. Att Oligarch går åt läderhållet ger den ett djup som jag gillar och som också känns som att det kan funka okej senare på året än Oceania.
Jag tackar så mycket för ditt resonemang kring dofterna 👌🏼😊.

• Like
C97ABC4D-279C-40AD-9827-21653980F4D5.jpeg

Dagens leverans från Escentica.
Som vanligt därifrån, så var det bra paketerat och snabb leverans.
Efter ett snabbt test, så kom jag fram till följande:

Elysium PPH = Riktigt bra. Kommer att funka fint nu till våren och sommaren. Har bara luktat på PC innan, men den här verkar har lite mera punch och djup.

Amouage Interlude Black Iris = Förväntningen var hög hos denna då jag är helt såld på bra iris doftande parfym. Vet inte vad jag ska tycka om denna. Fick ingen Wow känsla som jag annars kan få av iris/orris. Denna måste jag prova fler ggr innan jag kan uttala mig.

Kilian Gold Knight = Mycket trevlig doft. Honung och vaniljen känns tydligt i denna.

FdB Oud Bleu Intense = Inte så mycket oud i denna. Hade hoppats på mera o tillsammans med citrusen.
Blir nog ingen helflaska.

Roja Burlington 1819 = WOW!!! Vilken härlig blandning av citrusfrukter. Blev helt paff efter första sniffen. Den här kommer funka perfekt till varmare väder.
Detta blir nog mitt nästa flaskköp om den har bra longivety.
Helt klart dagens bästa i denna leverans.

Elysium PPH = Riktigt bra. Kommer att funka fint nu till våren och sommaren. Har bara luktat på PC innan, men den här verkar har lite mera punch och djup.

Amouage Interlude Black Iris = Förväntningen var hög hos denna då jag är helt såld på bra iris doftande parfym. Vet inte vad jag ska tycka om denna. Fick ingen Wow känsla som jag annars kan få av iris/orris. Denna måste jag prova fler ggr innan jag kan uttala mig.

Kilian Gold Knight = Mycket trevlig doft. Honung och vaniljen känns tydligt i denna.

FdB Oud Bleu Intense = Inte så mycket oud i denna. Hade hoppats på mera o tillsammans med citrusen.

Roja Burlington 1819 = WOW!!! Vilken härlig blandning av citrusfrukter. Blev helt paff efter första sniffen. Den här kommer funka perfekt till varmare väder.

Även jag upplever Elysium Parfum som påtagligt bättre än cologne-versionen. Bättre djup, krispighet och längd. Den enda colognen där jag är osäker på vilken som är bäst är nog Enigma. PC är faktiskt betydligt mer användbar än parfum IMO. (Pga sin fräschör). Jag har såklart parfum.

Vad gäller OBI (och egentligen alla oud X intense (orange, vert, noir osv) så är de inte utpräglade oud-dofter någon av dem. OBI är en av de finaste dofterna jag känner till. Tyvärr lämnar performance en hel del att önska för en så pass dyr parfym. Trist!

Snyggt! OT men kniven är super Gou?

Även jag upplever Elysium Parfum som påtagligt bättre än cologne-versionen. Bättre djup, krispighet och längd. Den enda colognen där jag är osäker på vilken som är bäst är nog Enigma. PC är faktiskt betydligt mer användbar än parfum IMO. (Pga sin fräschör). Jag har såklart parfum.

Vad gäller OBI (och egentligen alla oud X intense (orange, vert, noir osv) så är de inte utpräglade oud-dofter någon av dem. OBI är en av de finaste dofterna jag känner till. Tyvärr lämnar performance en hel del att önska för en så pass dyr parfym. Trist!
+1 på OBI, sitter på många flaskor som skulle få lämna till förmån för den men bristen på prestanda måste man vara beredd på.

i övrigt är Interlude Black Iris dagens doft, det är absolut inte en utpräglad iris-doft… snarare att de har tonat ner ett monster som är otroligt svår att bära till något man faktiskt kommer undan med rätt ofta med hjälp av irisen.

Frågan är vilken av Oceania eller Oligarch Parfum som en vår/sommardoft 🤔?

Oceania tycker jag är förjävla fräsch och definitivt en doft som passar mig. Samma med Oligarch Parfum som också är betydligt bättre än gamla EdP varianten så valet är svårt haha 😁.
Oligarch utan tvekan. Då slipper du lukta salt tång…

• Like
+1 på OBI, sitter på många flaskor som skulle få lämna till förmån för den men bristen på prestanda måste man vara beredd på.

i övrigt är Interlude Black Iris dagens doft, det är absolut inte en utpräglad iris-doft… snarare att de har tonat ner ett monster som är otroligt svår att bära till något man faktiskt kommer undan med rätt ofta med hjälp av irisen.
Vänta lite, hur länge sitter den på er? Sitter ju säkert 7-8 tim på mig utan problem. Prova att återfukta huden först om ni inte får bra prestanda. Då sitter den säkert 10+ tim på mig

burlington.jpg

En liten uppdatering på Roja Burlington.
Doften sitter kvar fortfarande efter ett sprut från sampleflaskan som jag tog för flera timmar sedan (över 6h).
Så prestandan finns där på en sån här freshie.

Det jag blir påmind om att den här doftar väldigt mycket som D&G Light Blue Forever, dvs fjolårets största parfym hajp här på KS 😆
Det finns mycket grapefrukt i båda, men Rojan är enligt mig mycket mera sofistikerad.
Är det någon mer som tycker som mig?
Det är nämligen ingen annan som har nämnt detta på Fragranticas sida.

Jag ska nog köra ett A-B test med dessa 2 imorgon.
Även jag fastnade för hajpen förra året och köpte 2 flaskor av LBF 🤣

Tillbaka
Topp