• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Idag kom den!!

4008C721-7661-4A5C-AF06-AC2D272B2D5F.jpeg
173C4006-EBB6-472C-ACC8-A45599F32479.jpeg
3F80F078-83CC-4AE5-A01C-4C0CF173723D.jpeg
B9D0DACC-BAF1-483D-85BF-2F9DFFF23CD3.jpeg
EA73E5C9-01C0-44F8-9C7F-72B0818EBD3A.jpeg
733B1A18-1BA9-444B-96E5-45A7B98FD31B.jpeg

EDIT: Såg att plasten inte var borta på ”plaketten” på dessa bilder. Kan dock intyga att den är borta nu. Har inga planer på att låsa in i kassaskåp, hoppas på diskning och ett ökat marknadsvärde med 152719910%. 😂

Boozt har extra 20% med kod WOW20 på väldigt många redan nedsatta parfymer bland annat PdM och Tom Ford, om någon är intresserad :cool:
Fück, jag har så dålig disciplin med Boozt ständiga reor, så där gick matpengarna även denna månad. Och en vinterparfym dessutom. Liksom varför? Varför?

Hört att man kan bli avstängd från Boozt rätt lätt om man returnerar mycket. Jag borde beställa massa kläder och skicka tillbaka tills jag blir avstängd och persona non grata hos Boozt...

:)

Senast ändrad:
Har börjat använda parfymer mer och mer hemma sedan beskedet kom från doktorn/läkaren att det finns en stor risk att familjemedlemmen som tidigare fick beskedet om astma kan ha fått det felaktig.
Fortsatt utredning är pågående och jag hoppas givetvis att det blivit felaktigt bedömt 🙏🏼😊.

Har börjat använda parfymer mer och mer hemma sedan beskedet kom från doktorn/läkaren att det finns en stor risk att familjemedlemmen som tidigare fick beskedet om astma kan ha fått det felaktig.
Fortsatt utredning är pågående och jag hoppas givetvis att det blivit felaktigt bedömt 🙏🏼😊.
Du krängde alltså din Virgin Island Water som är stört omöjlig att få tag på under list helt i onödan? ;)

Plus Tuxedo-klonen Rochas Moustache till mig, vilket för övrigt är en 9/10. Så extremt nöjd. Mycket tacksam. Enda negativa är att jag aldrig haft en flaska som pressar ut så mycket vätska varje spray, den minskar synligt hela tiden. :p

Du krängde alltså din Virgin Island Water som är stört omöjlig att få tag på under list helt i onödan? ;)

Plus Tuxedo-klonen Rochas Moustache till mig, vilket för övrigt är en 9/10. Så extremt nöjd. Mycket tacksam. Enda negativa är att jag aldrig haft en flaska som pressar ut så mycket vätska varje spray, den minskar synligt hela tiden. :p
VIW kan jag nu i efterhand känna att det var tråkigt men har kompenserat upp den försäljningen med några andra flarror som dök upp i fredags 😁. Sedan har jag Laboratory Perfumes - Gorse som jag personligen tycker är minst lika bra om inte bättre 😁.

Moustache har jag ännu en flaska kvar så den jag sålde var bara en backup 😉. Haha då kan man vara en ”sissy sprayer” med den 😎.

VIW kan jag nu i efterhand känna att det var tråkigt men har kompenserat upp den försäljningen med några andra flarror som dök upp i fredags 😁. Sedan har jag Laboratory Perfumes - Gorse som jag personligen tycker är minst lika bra om inte bättre 😁.

Moustache har jag ännu en flaska kvar så den jag sålde var bara en backup 😉. Haha då kan man vara en ”sissy sprayer” med den 😎.
Om nu VIW diskats så tänker jag testa den där Gorse nästa gång, även om faktiskt även Divains 303 duger bra.

Tråkigt om det är så med VIW 🤷🏻‍♂️. Ja Gorse är absolut en trevlig doft också. Har dock inte provat Divains 303 😁.
Jag älskar ju både VIW och Divain 303. De var precis vad jag sökte efter med en tropisk kokosdoft. Men ärligt talat, de flesta har tyckt att jag luktar konstigt sista veckan. Som en levande drink. En del rynkade näsor. Men det skiter jag i. :)

När jag har på mig maintstream Dior Homme 2020 så går alla bananas. Sjukt tråkigt.

Jag älskar ju både VIW och Divain 303. De var precis vad jag sökte efter med en tropisk kokosdoft. Men ärligt talat, de flesta har tyckt att jag luktar konstigt sista veckan. Som en levande drink. En del rynkade näsor. Men det skiter jag i. :)

När jag har på mig maintstream Dior Homme 2020 så går alla bananas. Sjukt tråkigt.
VIW doftar som en levande drink men jag gillart också 😁. Gorse har tyvärr inte lika mycket doft av lime som VIW har annars är de väldigt lika. Haha vem vill liksom inte dofta som en pina colada 🤷🏻‍♂️😃.

VIW doftar som en levande drink men jag gillart också 😁. Gorse har tyvärr inte lika mycket doft av lime som VIW har annars är de väldigt lika. Haha vem vill liksom inte dofta som en pina colada 🤷🏻‍♂️😃.
Är inte pina colada gjord på ananas?

Jag tycker VIW luktar exakt som en caipirinha, men med lite kokos som tillägg. :)

Jag har ingen aning. Kanske sprider rykte i onödan.

Men den är ju slut överallt, och Creed har den inte ens på sin hemsida längre, vilket väcker lite misstankar.
Ja den verkar ju var bortplockad från deras hemsida också.
Skumt isåfall, det är ju den optimala semesterdoften. Har inte hittat någon bättre.
Ja jag hittar den inte heller någonstans längre förutom 50ml på noseParis.

Har Creed plockat bort den från hemsidan så känns det som att det är tack och adjö med doften 🤷🏻‍♂️.

Fück, jag har så dålig disciplin med Boozt ständiga reor, så där gick matpengarna även denna månad. Och en vinterparfym dessutom. Liksom varför? Varför?

Hört att man kan bli avstängd från Boozt rätt lätt om man returnerar mycket. Jag borde beställa massa kläder och skicka tillbaka tills jag blir avstängd och persona non grata hos Boozt...

:)
Gäller att utnyttja systemet… har en vän som ber alla hans familjemedlemmar beställa hem gratisdosor av snus, han har inte blivit påkommen ännu dock :D inte lätt att vara student

Gratis snus?? :)

Berätta mer.

Hahah vitt snus, de jag minns nu:

Kan finnas någon till

Vad rekommenderar ni för doft till en kvinna i övre halvan av 40, väldigt sportig, ungdomlig och rätt jordnära?
Jag gissar rätt fräscht är hennes stil mer än tungt.

tackar

Ingenting annat än tvål och hudlotion….

så tyvärr. Men jag tänker att fältet är öppet nu?
Oj, då finns det lite att välja bland… 😂
Bästa är nog att beställa lite olika populära samples och låta henne testa lite olika om hon inte är van att bära parfym.
Kanske även börja med några snällare designers och inte kliva all-in i nischträsket.

Vad rekommenderar ni för doft till en kvinna i övre halvan av 40, väldigt sportig, ungdomlig och rätt jordnära?
Jag gissar rätt fräscht är hennes stil mer än tungt.

tackar
DG l-imperatrice
Chanel Chance (samtliga, tendre är min favorit)
Daisy (samtliga, eau fraiche och og är min favorit)
Lacoste L12 12 elle magnetic (sötare än övriga men mysig)
Cerruti 1881 (og) Låt inte det billiga priset lura dig, denna är uppskattad.

Samtliga sportiga och fräscha designers som en icke parfymvan kvinna lär uppskatta, inga konstiga nisch-dofter eller huvudvärk här. Inte heller tantparfymer.

Senast ändrad:
Och vill man lukta som allas pojkvänner (när de inte körde fahrenheit eller kouros) innan ADG gjorde entré och tog över världen så gäller ju denna.

Köpte som nostalgi och fick hem för ett tag sedan. Inte haft sedan mitten på 90-talet. Luktar som jag minns. Grönt och skönt. Klassisk fräsch manlig doft. Det var inte konstigt att Calvin Klein var så stora på 80/90-talet med legender som Escape, Eternity och Obsession. Synd att det var snart 30 år sen som Calvin Klein spottade ut en riktig legend senast. Var sak har sin tid kanske.

Jag kan lite hoppas att de någon gång släpper en moderniserad flanker av denna, precis som de gjort med Eternity och Obsession. Gärna lite djupare som EDP.

2F8E35D5-9520-4060-A75C-31EBFBCADD7C.jpeg

Senast ändrad:
Är det någon som har Kilian - Straight to heaven eller Vodka on the rocks och kanske vill sälja mig en skvätt? :)

Frågan är vilken av Oceania eller Oligarch Parfum som en vår/sommardoft 🤔?

Oceania tycker jag är förjävla fräsch och definitivt en doft som passar mig. Samma med Oligarch Parfum som också är betydligt bättre än gamla EdP varianten så valet är svårt haha 😁.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp