• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

burlington.jpg

En liten uppdatering på Roja Burlington.
Doften sitter kvar fortfarande efter ett sprut från sampleflaskan som jag tog för flera timmar sedan (över 6h).
Så prestandan finns där på en sån här freshie.

Det jag blir påmind om att den här doftar väldigt mycket som D&G Light Blue Forever, dvs fjolårets största parfym hajp här på KS 😆
Det finns mycket grapefrukt i båda, men Rojan är enligt mig mycket mera sofistikerad.
Är det någon mer som tycker som mig?
Det är nämligen ingen annan som har nämnt detta på Fragranticas sida.

Jag ska nog köra ett A-B test med dessa 2 imorgon.
Även jag fastnade för hajpen förra året och köpte 2 flaskor av LBF 🤣
Sjukt bra öppning, en av de bästa jag testat.
Drydownen har dock mycket mer att önska. Blir lite för sötsliskig och muskig för mig. Hade de styrt upp hjärt- och basnoter på ett bättre sätt så hade den varit i topp i min bok.

I helgen hade killarna från klocksnack som är med i klockklubben parfymprovning. Jag tog med en del av mina parfymer och Eddie tog med en hel del roligt.

Alltid kul att se vad nybörjarna gillar. Efter provningen fick de prova allt från David Beckham till Haute luxe. Mycket att dofta på men favoriterna var tydligen, silver Mountain water, aventus, Santal, Apple brandy, midsummers dream, Hermés Rhubarbe, mv agusta och nefs. OBI gick förvånadsvärt starkt också, även Diaghilev 😍 in med dem i träsket!🤣 Även cdg Concrete gillade flera!

20220327_085822.jpg

Better safe than sorry. Har slutat blindköpa, slutar bara med att man får sälja sen och förlorar en del pengar på köpet.
Dock ska man inte försumma nöjet och spänningen i ett blindköp men det har aldrig blivit riktigt bra för mig i slutändan…
Det har du absolut rätt i trots nöjet och spänningen 😉. Aja får nog ragga fram en dekant på den först.

I helgen hade killarna från klocksnack som är med i klockklubben parfymprovning. Jag tog med en del av mina parfymer och Eddie tog med en hel del roligt.

Alltid kul att se vad nybörjarna gillar. Efter provningen fick de prova allt från David Beckham till Haute luxe. Mycket att dofta på men favoriterna var tydligen, silver Mountain water, aventus, Santal, Apple brandy, midsummers dream, Hermés Rhubarbe, mv agusta och nefs. OBI gick förvånadsvärt starkt också, även Diaghilev 😍 in med dem i träsket!🤣 Även cdg Concrete gillade flera!

20220327_085822.jpg
Lite kul ändå att de gillade MV Agusta. Den är ju ingen nybörjardoft direkt.
Var det gänget från däckverkstan som var på besök? 😂

20220327_085822.jpg
Vilka fick ett fet-nej? Nästan roligare att höra 😄

Lite kul ändå att de gillade MV Agusta. Den är ju ingen nybörjardoft direkt.
Var det gänget från däckverkstan som var på besök? 😂
Haha, bara kontorsnissar men jag tror folk gillar den för att den är så unik och lägger
sig fint på både hjärtnoten och basnoten när gummit avtar.
Jag är mest förvånad att jag gillade CK one och ADP Colonia...

Vilka fick ett fet-nej? Nästan roligare att höra 😄

Mest dofterna jag trollade med, David Beckham Intense, alla stora skuggan, förutom Silphium som folk älskade.
1 million lucky sågades som väntat och de andra Hermés dofterna som faktiskt är skit.

20220327_085822.jpg
tack för det, riktigt bra och informativt, du är duktig!och rätt ner i träsket...
det blev rätt dyrt! hehe
2ED92A69-0B3D-45A6-95ED-50F6959E5F61_1_105_c.jpeg

Senast ändrad:
Då kom det ett litet paket idag igen. Och en rolig liten tygpåse från Nasomatto. De måste ha reagerat på att jag alltid beställer en massa Nasomattosamples från dem... 🤷‍♂️
IMG_20220329_215011.jpg IMG_20220329_215259.jpg
IMG_20220329_215311.jpg

Fick bli att prova på papper i all hast. Jag är precis "ny-applicerad" med Mefisto efter duschen när paketet till slut kom fram (glömde på kontoret) så huden får duschas med denna först imorgon. Den luktar precis i starten som en nyupphälld "Jack & coke". Sen kommer cederträet. Och här sitter vi nu. "Fy fan vad fin" är min spontana känsla, men jag ska köra den på hud imorgonbitti och se hur den bär sig. Får lite föroreningar från Mefisto'n just nu också, projicerar ju som en upprörd politiker. Men ja, fy fan vad tjusig doft, är den initiala känslan - värt att nämnas en extra gång!

Samples:

Nudiflorum
Blamage
Absinth
Silver Musk
China White

Lite störigt att de sista tre kom utan märkning på själva flaskan, utan på papplådan. Synd jag inte såg det innan alla hade hällts ut på bordet... Får ta det på färgen och jämföra med bilder på nätet... Vill gärna veta vad jag luktar på innan jag luktar på det - så jag slipper köra med opartiska betygsättningar! 👃

PS. Tack till "influencern" @S.L ! ;)

Bär Uden som doft innan läggdags.
Den kommer aldrig lämna min hylla förutom när den tar slut vill säga.

Förutom prestandan som ev kanske går att önska mer av så är den 10/10 för mig.
Doften tar mig alltid till en bra plats där solen skiner, drinkarna serveras och man känner kvällsbrisen längs strandpromenaden.

Då kom det ett litet paket idag igen. Och en rolig liten tygpåse från Nasomatto. De måste ha reagerat på att jag alltid beställer en massa Nasomattosamples från dem... 🤷‍♂️
IMG_20220329_215311.jpg

Fick bli att prova på papper i all hast. Jag är precis "ny-applicerad" med Mefisto efter duschen när paketet till slut kom fram (glömde på kontoret) så huden får duschas med denna först imorgon. Den luktar precis i starten som en nyupphälld "Jack & coke". Sen kommer cederträet. Och här sitter vi nu. "Fy fan vad fin" är min spontana känsla, men jag ska köra den på hud imorgonbitti och se hur den bär sig. Får lite föroreningar från Mefisto'n just nu också, projicerar ju som en upprörd politiker. Men ja, fy fan vad tjusig doft, är den initiala känslan - värt att nämnas en extra gång!

Samples:

Nudiflorum
Blamage
Absinth
Silver Musk
China White

Lite störigt att de sista tre kom utan märkning på själva flaskan, utan på papplådan. Synd jag inte såg det innan alla hade hällts ut på bordet... Får ta det på färgen och jämföra med bilder på nätet... Vill gärna veta vad jag luktar på innan jag luktar på det - så jag slipper köra med opartiska betygsättningar! 👃

C5BCF9DB-0083-4CBE-BB01-FB7AA21F9294.gif

IMG_20220329_215311.jpg

Samples:

Nudiflorum
Blamage
Absinth
Silver Musk
China White

Halfeti Cedar ligger på min radar, ska bli spännande att höra mer om den😃

Bär Uden som doft innan läggdags.
Den kommer aldrig lämna min hylla förutom när den tar slut vill säga.

Förutom prestandan som ev kanske går att önska mer av så är den 10/10 för mig.
Doften tar mig alltid till en bra plats där solen skiner, drinkarna serveras och man känner kvällsbrisen längs strandpromenaden.
Får exakt samma känsla fast från VIW. Kör den också ibland innan läggdags. Den gör mentala underverk för mig.

Halfeti Cedar ligger på min radar, ska bli spännande att höra mer om den😃
På papper:

Öppnar som en frisk, men fyllig, Jack & Coke och faller sen in i en varm skog av ceder. Under begynnelsen av sin drydown kan man föreställa sig Royal Oud under sin mellanfas, med en skvätt väldigt bubblig fruktsoda tillagd, och under sin mer kroniska drydown en luftigare, mer syresatt version (av RO).

+1

En av de sämsta Roja jag provat. Hade iof inga förväntningar efter alla blandade reviews.
Öppnar väldigt fräscht grönt och jag tycker faktiskt första intrycket är helt okej…

…sen går allt käpprätt åt helvete.
Vad är det som händer? Påminner om en död skog och träskmarker. Lite som Chernobyl efter Rysslands invasion. Bad gone worse. Det som sticker ut och verkligen gör allt ännu sämre är enbären. Inser att jag verkligen hatar enbär. Som så många andra av Rojas mindre bra dofter påminner denna mig om en äldre herre. En sån där äldre herre iklädd trenchcoat som smyger runt i parker sent om natten…
Att dessutom behöva betala pengar för detta är bortom mitt förstånd. Hade passat bättre som tortyrredskap på Guantanamo.

Säger godmorgon till Scotch-brite scrubbern och hoppas denna dag ändå blir bra till slut.
Haha, det blir nog inget test av den. Vad gäller enbär håller jag helt med.. Elysium är den enda där det funkar med enbär för mig.

Tillbaka
Topp