• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Apex som du också skrev om :D

Urk!
Dubbel-urk!
Trippel-urk!

Jag tror inte jag hade blivit så irriterad om det inte vore för all skit runtomkring (bilder, animeringar och annat trams). Och kanske att det är Roja. Lite typiskt honom att göra något som nån redan gjort (Hacivat, Aventus, Sauvage elexir) och slå sig själv nåt överdjävligt över bröstet samtidigt. Dessutom gjorde han det sämre än de tidigare.

Nu är det köpstopp ett tag på riktigt!! En in, en ut-princip måste gälla. En VIW, en Moustache, en Carlisle och en j-a massa kloner på bara nån vecka. Hela matkassan borta. 😂

Pdm Carlisle har jag dock suktat efter länge. Så när nu Boozt körde rea på rea så var det dags. Har kört en dekant några månader, och Carlisle är den klart bästa Pdm i min näsa…
D613435B-0DC9-4B49-A814-FB9082C99D84.jpeg

Senast ändrad:
Efter gårdagens test mellan DG - LBF och Rojas Burlington, så kom jag fram till att öppningen är helt olik mellan dessa 2.
På LBF så finns det grapefrukt från början till slut, medan Burlington startar med en blandning mellan en massa citrusfrukter och grapefrukt.
Inte förrän på drydownen på B så kommer grapefrukten fram mera och blir mer lik LBF, men ändå helt olik. Den är som jag skrev tidigare mera komplex.
Prestandan är enorm bra på LBF medan B är också riktigt bra, men inte som LBF.
Är fortfarande lika imponerad av Burlington och blir nog mitt nästa flaskköp.

Den höll riktigt länge på mig.
2 sprut på handleden och den satt kvar minst 7h tills jag gick och la mig.

Men den kanske försvinner snabbare en varm sommardag.

Ja den man är van vid är inget vidare, är väl bara Creed som är sämre (mest för att den är lika dålig men man betalar betydligt mer).
Helt klart är kartongerna tråkiga. Creeds flaskor är inte heller så kul, men helt ok.

Däremot PDMs flaskor är ju helt fantastiska. Älskar dem. Som konstverk. Nog de enda flaskorna jag skulle behålla när de är slut. Synd att jag inte gillar så många av deras dofter faktiskt. Har kört igenom samples på allt utom Galloway tror jag. Närmast till hands ligger nog köp av Darley, den är nice. Kanske även Herod. Galloway skulle jag vilja testa. Resten not so much. Deras freshies Percival, Sedley och Greenley är också helt ok, men sålt pga att jag alltid ändå dras till Allure- och ADG-serierna när det kommer till freshies, så de blir bara stående.

Men man får ju ändra sig och ens doftsinne förändras med tiden har jag märkt. Så kanske borde köra igenom samples igen. En som jag aldrig kommer att beställa är dock Kalan AKA Eau de Migrän. Vidrig.

Edit: Godolphin har jag inte testat heller. Den guldiga. Den skulle jag säkert gilla eftersom vissa säger den är lik, och bättre, än Tom Fords läderdofter som jag gillar.

Senast ändrad:
Helt klart är kartongerna tråkiga. Creeds flaskor är inte heller så kul, men helt ok.

Däremot PDMs flaskor är ju helt fantastiska. Älskar dem. Som konstverk. Nog de enda flaskorna jag skulle behålla när de är slut. Synd att jag inte gillar så många av deras dofter faktiskt. Har kört igenom samples på allt utom Galloway tror jag. Närmast till hands ligger nog köp av Darley, den är nice. Kanske även Herod. Galloway skulle jag vilja testa. Resten not so much. Deras freshies Percival, Sedley och Greenley är också helt ok, men sålt pga att jag alltid ändå dras till Allure- och ADG-serierna när det kommer till freshies, så de blir bara stående.

Men man får ju ändra sig och ens doftsinne förändras med tiden har jag märkt. Så kanske borde köra igenom samples igen. En som jag aldrig kommer att beställa är dock Kalan AKA Eau de Migrän. Vidrig.

Edit: Godolphin har jag inte testat heller. Den guldiga. Den skulle jag säkert gilla eftersom vissa säger den är lik, och bättre, än Tom Fords läderdofter som jag gillar.
Håller med dig om Kalan. Sämsta från huset.

De bästa jag provat är:

Herod
Layton
Godolphin
Carlisle

Och till sommaren:
Galloway

Andra jag provat men som jag ej kommer besvära mig med är:

Percival
Pegasus
Darley
Sedley
Kalan

Jag har en skvätt Godolphin om du är intresserad

Försöker hålla tillbaka på att köpa mer klockor, parfymer och öl inför flytt till Australien. Tänker att jag tar med mig 2-3st st och löser resten på plats, såklart ett nytt uppdrag att köpa nytt :cool:

Familjen ska till London och kanskeeee ber de går in och köpa en 21 Counduit Street från Jovoy, butiken ligger ju trotsallt på just den gatan. Lite coolt! Det blir nog en av dem, trots att det är blindköp.

Håller med dig om Kalan. Sämsta från huset.

De bästa jag provat är:

Herod
Layton
Godolphin
Carlisle

Och till sommaren:
Galloway

Andra jag provat men som jag ej kommer besvära mig med är:

Percival
Pegasus
Darley
Sedley
Kalan

Å jag som älskar Kalan. Bland deras bästa och frugan tycker likadant 😃
En annan som jag kan rekommendera istället för Pegasus är Pegasus Exclusif. Mycket bättre än originalet IMHO

Så Galloway är en bra sommar-pdm alltså?

Blindköpstarmen rycker ju lite. Men ska ta mig samman och testa först. :)
Ja, testa först! Jag såg här nu på fraggan att jag endast gett den 3/5. Den hoppar lite upp och ner på betygskalan, beroende på humör verkar det som. Inget jag kommer inhandla av den enkla anledningen att jag prioriterar andra. Men den är lite speciell så gillar man den är den nog ett bra komplement på parfymhyllan.

Kalan är verkligen en vattendelare, ingen lämnas oberörd.
Jag påminns tyvärr lite om den noten, som jag fortfarande inte kan sätta fingret på, som man finner i BR540, Widian Liwa, Oud For Greatness och i viss mån, nu på allra senaste tiden, även Golden Dallah (vilket suger för den testade jag ju t.o.m. innan köpet). Klarar inte av den noten.

Tips till imorgon, brukar vara jäkligt bra priser - speciellt Tom Ford:

Screenshot_2022-03-31-18-38-14-297_com.google.android.gm.jpg

Ja, testa först! Jag såg här nu på fraggan att jag endast gett den 3/5. Den hoppar lite upp och ner på betygskalan, beroende på humör verkar det som. Inget jag kommer inhandla av den enkla anledningen att jag prioriterar andra. Men den är lite speciell så gillar man den är den nog ett bra komplement på parfymhyllan.

Jag påminns tyvärr lite om den noten, som jag fortfarande inte kan sätta fingret på, som man finner i BR540, Widian Liwa, Oud For Greatness och i viss mån, nu på allra senaste tiden, även Golden Dallah (vilket suger för den testade jag ju t.o.m. innan köpet). Klarar inte av den noten.

Tips till imorgon, brukar vara jäkligt bra priser - speciellt Tom Ford:

Screenshot_2022-03-31-18-38-14-297_com.google.android.gm.jpg
Behövs det någon kod för att ta del av erbjudandet?

Sambon tycker att Diaghilev luktar gubbigare och gubbigare för varje gång jag har på mig den. 😂 För att ”vinna tillbaka” henne så får jag då och då dra på mig något sprut Al-Khatt på kvällskvisten. Hennes kommentarer brukar då istället bli:

”Den där luktar fantastiskt. Diaghilev luktar gubbe.”

eller

”Den där kör över Diaghilev på alla plan”.

Jag har inte på mig Al-Khatt ofta, men när jag väl har det så älskar jag den (nästan) lika mycket som min sambo. Och med hennes kommentarer så antar jag att enda sättet att reparera köpet av helflaska Diaghilev är en helflaska Al-Khatt? 🤷‍♂️
056CE398-5E28-402F-88E7-2B5E0E4F15EB.jpeg

Är TF - Ombre Leather Parfum värt att köpa om man redan äger EDP:n, eller är dom för lika varandra?
Skulle kunna köpa den billigt nu när TallinkSilja har 30% rabatt + att jag har en jädra massa bonuspoäng där.

Bästa. Enda jag äger.

…men håller inte med om att deras flaskor är bäst i klassen! :)
Tycker de är så snygga bara. Skulle kunna samla alla som vaser/konst typ. Och gillar att korken är som en mindre hantel. :)

Men spray-mässigt är de inte något att skriva hem om. Normala. Jag gillar Diors sprayare mest, vissa av Diors flaskor har otroligt skön känsla imo.

Tillbaka
Topp