Haha, det blir nog inget test av den. Vad gäller enbär håller jag helt med.. Elysium är den enda där det funkar med enbär för mig.
Vilken roja var detta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, det blir nog inget test av den. Vad gäller enbär håller jag helt med.. Elysium är den enda där det funkar med enbär för mig.
Apex som du också skrev omVilken roja var detta?
Apex som du också skrev om![]()
Ja den man är van vid är inget vidare, är väl bara Creed som är sämre (mest för att den är lika dålig men man betalar betydligt mer).Bättre presentation än någon annan PDM jag haft.
![]()
Nu har jag själv inte testat den men var inte invändningarna mot den att prestandan var kass och att man behövde fylla på med typ 5-10 sprut var 4:e timme eller något för att den skulle ligga kvar?Prestandan är enorm bra på LBF
Jo, jag bar LBF under en semestervecka och fick fylla på varje gång man var uppe på rummet.Nu har jag själv inte testat den men var inte invändningarna mot den att prestandan var kass och att man behövde fylla på med typ 5-10 sprut var 4:e timme eller något för att den skulle ligga kvar?![]()
+1 på denJo, jag bar LBF under en semestervecka och fick fylla på varje gång man var uppe på rummet.
Helt klart är kartongerna tråkiga. Creeds flaskor är inte heller så kul, men helt ok.Ja den man är van vid är inget vidare, är väl bara Creed som är sämre (mest för att den är lika dålig men man betalar betydligt mer).
Håller med dig om Kalan. Sämsta från huset.Helt klart är kartongerna tråkiga. Creeds flaskor är inte heller så kul, men helt ok.
Däremot PDMs flaskor är ju helt fantastiska. Älskar dem. Som konstverk. Nog de enda flaskorna jag skulle behålla när de är slut. Synd att jag inte gillar så många av deras dofter faktiskt. Har kört igenom samples på allt utom Galloway tror jag. Närmast till hands ligger nog köp av Darley, den är nice. Kanske även Herod. Galloway skulle jag vilja testa. Resten not so much. Deras freshies Percival, Sedley och Greenley är också helt ok, men sålt pga att jag alltid ändå dras till Allure- och ADG-serierna när det kommer till freshies, så de blir bara stående.
Men man får ju ändra sig och ens doftsinne förändras med tiden har jag märkt. Så kanske borde köra igenom samples igen. En som jag aldrig kommer att beställa är dock Kalan AKA Eau de Migrän. Vidrig.
Edit: Godolphin har jag inte testat heller. Den guldiga. Den skulle jag säkert gilla eftersom vissa säger den är lik, och bättre, än Tom Fords läderdofter som jag gillar.
Så Galloway är en bra sommar-pdm alltså?Håller med dig om Kalan. Sämsta från huset.
De bästa jag provat är:
Herod
Layton
Godolphin
Carlisle
Och till sommaren:
Galloway
Andra jag provat men som jag ej kommer besvära mig med är:
Percival
Pegasus
Darley
Sedley
Kalan
Jag har en skvätt Godolphin om du är intresseradHelt klart är kartongerna tråkiga. Creeds flaskor är inte heller så kul, men helt ok.
Däremot PDMs flaskor är ju helt fantastiska. Älskar dem. Som konstverk. Nog de enda flaskorna jag skulle behålla när de är slut. Synd att jag inte gillar så många av deras dofter faktiskt. Har kört igenom samples på allt utom Galloway tror jag. Närmast till hands ligger nog köp av Darley, den är nice. Kanske även Herod. Galloway skulle jag vilja testa. Resten not so much. Deras freshies Percival, Sedley och Greenley är också helt ok, men sålt pga att jag alltid ändå dras till Allure- och ADG-serierna när det kommer till freshies, så de blir bara stående.
Men man får ju ändra sig och ens doftsinne förändras med tiden har jag märkt. Så kanske borde köra igenom samples igen. En som jag aldrig kommer att beställa är dock Kalan AKA Eau de Migrän. Vidrig.
Edit: Godolphin har jag inte testat heller. Den guldiga. Den skulle jag säkert gilla eftersom vissa säger den är lik, och bättre, än Tom Fords läderdofter som jag gillar.
Håller med dig om Kalan. Sämsta från huset.
De bästa jag provat är:
Herod
Layton
Godolphin
Carlisle
Och till sommaren:
Galloway
Andra jag provat men som jag ej kommer besvära mig med är:
Percival
Pegasus
Darley
Sedley
Kalan
Kalan är verkligen en vattendelare, ingen lämnas oberörd.Å jag som älskar Kalan. Bland deras bästa och frugan tycker likadant
En annan som jag kan rekommendera istället för Pegasus är Pegasus Exclusif. Mycket bättre än originalet IMHO
Hur upplever du Darley förutom att den är ”nice”.Har kört igenom samples på allt utom Galloway tror jag. Närmast till hands ligger nog köp av Darley, den är nice.
Jag upplever den som en lyxig tvål från ett lyxigt hotell typ. Det är min känsla. Väldigt unisex.Hur upplever du Darley förutom att den är ”nice”.
Ja, testa först! Jag såg här nu på fraggan att jag endast gett den 3/5. Den hoppar lite upp och ner på betygskalan, beroende på humör verkar det som. Inget jag kommer inhandla av den enkla anledningen att jag prioriterar andra. Men den är lite speciell så gillar man den är den nog ett bra komplement på parfymhyllan.Så Galloway är en bra sommar-pdm alltså?
Blindköpstarmen rycker ju lite. Men ska ta mig samman och testa först.![]()
Jag påminns tyvärr lite om den noten, som jag fortfarande inte kan sätta fingret på, som man finner i BR540, Widian Liwa, Oud For Greatness och i viss mån, nu på allra senaste tiden, även Golden Dallah (vilket suger för den testade jag ju t.o.m. innan köpet). Klarar inte av den noten.Kalan är verkligen en vattendelare, ingen lämnas oberörd.
Så Galloway är en bra sommar-pdm alltså?
Blindköpstarmen rycker ju lite. Men ska ta mig samman och testa först.![]()
Behövs det någon kod för att ta del av erbjudandet?Ja, testa först! Jag såg här nu på fraggan att jag endast gett den 3/5. Den hoppar lite upp och ner på betygskalan, beroende på humör verkar det som. Inget jag kommer inhandla av den enkla anledningen att jag prioriterar andra. Men den är lite speciell så gillar man den är den nog ett bra komplement på parfymhyllan.
Jag påminns tyvärr lite om den noten, som jag fortfarande inte kan sätta fingret på, som man finner i BR540, Widian Liwa, Oud For Greatness och i viss mån, nu på allra senaste tiden, även Golden Dallah (vilket suger för den testade jag ju t.o.m. innan köpet). Klarar inte av den noten.
Tips till imorgon, brukar vara jäkligt bra priser - speciellt Tom Ford:
![]()
Tycker de är så snygga bara. Skulle kunna samla alla som vaser/konst typ. Och gillar att korken är som en mindre hantel.Bästa. Enda jag äger.
…men håller inte med om att deras flaskor är bäst i klassen!![]()
Det brukar inte behövas har jag för mig. Och skulle det behövas så lär du ändå hitta koden här i tråden.Behövs det någon kod för att ta del av erbjudandet?
Kan man säga att Kalan är lite som parfymvärldens svar på koriander? Älska eller kräkas?Kalan är verkligen en vattendelare, ingen lämnas oberörd.