Kan man säga att Kalan är lite som parfymvärldens svar på koriander? Älska eller kräkas?
![]()
Haha så kände jag först, gillade inte alls. Men nu gillar jag den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan man säga att Kalan är lite som parfymvärldens svar på koriander? Älska eller kräkas?
![]()
Och koriander?Haha så kände jag först, gillade inte alls. Men nu gillar jag den![]()
Är TF - Ombre Leather Parfum värt att köpa om man redan äger EDP:n, eller är dom för lika varandra?
Skulle kunna köpa den billigt nu när TallinkSilja har 30% rabatt + att jag har en jädra massa bonuspoäng där.
Jag har bjudit på en auktion på Tradera igår på en sån. Köpstoppet gick ju sådär. Höll en halvtimme. Men bud på tradera räknas inte, eller...
Jag har en skvätt Godolphin om du är intresserad
Jepp, dem är toppen. Aldrig köpt från deras hemsida men från affären i Stockholm.Har ni någon erfarenhet av cowparfymeri.se? Sugen på att lägga en beställning på Musk Ravageur och Portrait of a lady därifrån.
Tuscan Leather för 1295, inte dåligt. Tackar.Ja, testa först! Jag såg här nu på fraggan att jag endast gett den 3/5. Den hoppar lite upp och ner på betygskalan, beroende på humör verkar det som. Inget jag kommer inhandla av den enkla anledningen att jag prioriterar andra. Men den är lite speciell så gillar man den är den nog ett bra komplement på parfymhyllan.
Jag påminns tyvärr lite om den noten, som jag fortfarande inte kan sätta fingret på, som man finner i BR540, Widian Liwa, Oud For Greatness och i viss mån, nu på allra senaste tiden, även Golden Dallah (vilket suger för den testade jag ju t.o.m. innan köpet). Klarar inte av den noten.
Tips till imorgon, brukar vara jäkligt bra priser - speciellt Tom Ford:
![]()
Exakt samma sak med koriander. HahaOch koriander?
Märkligt aprilskämt, Erba Pura finns ju redan?
Jag har aldrig lärt mig Koriander heller. Finner det oacceptabelt som människoföda och äter hellre myror.Exakt samma sak med koriander. Haha![]()
Korriander är asgött juh![]()
Jobbar du som säljare???Dagens ny-inkomna doft:
Histoires de Parfums - 1828
Leta ni efter en vår-doft, look no further!
![]()
Den här inleder med en rad citrus ackompanjerat av en ruskigt välbalanserad eukalyptus. Får inte alls den där camphor-medicinala känslan som jag kan få av eukalyptus. Inte heller att den doftar läkerol. Nån har listat Creed - Spice and Wood som liknande dofter och det finns absolut en tydlig liknelse. Jag vill påstå att den har samma DNA men denna har lite mer som händer i den. Och det säger jag på ett bra sätt. Denna projicerar också betydligt mer och kostar inte en njure. Denna är mer citrusig initialt och sen S&W men uppjackat 2-3x.
Det här är en sån doft som får mig att kraftigt ifrågasätta dofter för 5-6-7-8k. Det är riktigt bra ingredienser och den är jättebra blandad.
Precis lagom kryddighet och en bas av vetiver, ceder och tall.
Finns 15ml flarror på parfym.se för en spottstyver också.
Dagens ny-inkomna doft:
Histoires de Parfums - 1828
Leta ni efter en vår-doft, look no further!
![]()
Den här inleder med en rad citrus ackompanjerat av en ruskigt välbalanserad eukalyptus. Får inte alls den där camphor-medicinala känslan som jag kan få av eukalyptus. Inte heller att den doftar läkerol. Nån har listat Creed - Spice and Wood som liknande dofter och det finns absolut en tydlig liknelse. Jag vill påstå att den har samma DNA men denna har lite mer som händer i den. Och det säger jag på ett bra sätt. Denna projicerar också betydligt mer och kostar inte en njure. Denna är mer citrusig initialt och sen S&W men uppjackat 2-3x.
Det här är en sån doft som får mig att kraftigt ifrågasätta dofter för 5-6-7-8k. Det är riktigt bra ingredienser och den är jättebra blandad.
Precis lagom kryddighet och en bas av vetiver, ceder och tall.
Finns 15ml flarror på parfym.se för en spottstyver också.
@Tjabo sålde verkligen in doften så beställde mig en 15ml för att provaJobbar du som säljare???
Blev ju tvungen att köpa en flaska![]()
Ska du inte ha en 1828 också innan sommaren kommer? Är Nefs somrig förresten?Så otroligt nöjd. Varför är det så att flaskor luktar bättre än dekanter eller samples? Det är säkert psykiskt. Helhetsupplevelsen osv.
Öppningen har aldrig varit min favorit. Lite rivig. Men efter 10-15 minuter blir den helt fantastisk och håller sen länge länge…
![]()
Jobbar du som säljare???
Blev ju tvungen att köpa en flaska![]()
Nope har köpstopp.Ska du inte ha en 1828 också innan sommaren kommer? Är Nefs somrig förresten?
Ska du inte ha en 1828 också innan sommaren kommer? Är Nefs somrig förresten?
Enligt Fragrantica så är Carlisle är bland dom bästa ifrån PdM med väldigt högt betyg.Så otroligt nöjd. Varför är det så att flaskor luktar bättre än dekanter eller samples? Det är säkert psykiskt. Helhetsupplevelsen osv.
Öppningen har aldrig varit min favorit. Lite rivig. Men efter 10-15 minuter blir den helt fantastisk och håller sen länge länge…
![]()
Snyggt!