Har varit rätt dålig i veckan och knappt orkat dra på mig parfym. Men idag blir det lunch och några öl i solen följt av fotboll. Då är det självklart nyförvärvet som åker fram!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har varit rätt dålig i veckan och knappt orkat dra på mig parfym. Men idag blir det lunch och några öl i solen följt av fotboll. Då är det självklart nyförvärvet som åker fram!
![]()
Nu blev det inget bjudkrig och flarran på tradera gick för ett klart överkomligt pris. En paus från köpstoppet helt enkelt.
Jag har en skvätt Godolphin om du är intresserad
Håller med dig om öppningen. Ingen höjdare. Men som du säger så kommer den efter en liten stund. Är annars lite delad om Carlisle, jag har den i skåpet men den går inte varm direkt, vilket jag på förhand trodde den skulle göra efter blindköpet. Verkligen Beast Mode, men ibland too much.Så otroligt nöjd. Varför är det så att flaskor luktar bättre än dekanter eller samples? Det är säkert psykiskt. Helhetsupplevelsen osv.
Öppningen har aldrig varit min favorit. Lite rivig. Men efter 10-15 minuter blir den helt fantastisk och håller sen länge länge…
![]()
Akaster har man ju sneglat på. Den hålls väl inom samma genre på PdM som Carlisle? Alltså lite premium gentemot övriga. Inbillar mig dock att den kommer påminna om typen a la "noir de noir" och avstår därmed vidare intresse. Men jag kan ju ha tvärfel?Enligt Fragrantica så är Carlisle är bland dom bästa ifrån PdM med väldigt högt betyg.
Men jag har aldrig fastnat för denna. Detta är nog den PdM som jag använder mig minst av hela min PdM kollektion.
Den är inte dålig, men lite tråkig enligt mig
Uppskattar tex Akaster mycket mera.
Men grymt att du gillar den
Men jag är helt enig dig angående dekanter/samples som doftar mycket mindre/sämre än the real deal, dvs full flarra![]()
Skönt att god kvalitet inte alltid har med prislappen att göra. Eller att en "klon" kan vara av ypperlig klass (Moustache EDP). De verkar punga ut en del erkända dofter borta på Histoires. Man kanske ska slå till på deras discovery set? Innehåller tydligen alla(?) deras 24 parfymer för bara 50€ plus frakt 12€, och då får man tydligen en rabattkod på 20€ till nästa beställning. Men så var det ju det här med samples... Blindköp är ju så mycket roligare...Dagens ny-inkomna doft:
Histoires de Parfums - 1828
Leta ni efter en vår-doft, look no further!
![]()
Den här inleder med en rad citrus ackompanjerat av en ruskigt välbalanserad eukalyptus. Får inte alls den där camphor-medicinala känslan som jag kan få av eukalyptus. Inte heller att den doftar läkerol. Nån har listat Creed - Spice and Wood som liknande dofter och det finns absolut en tydlig liknelse. Jag vill påstå att den har samma DNA men denna har lite mer som händer i den. Och det säger jag på ett bra sätt. Denna projicerar också betydligt mer och kostar inte en njure. Denna är mer citrusig initialt och sen S&W men uppjackat 2-3x.
Det här är en sån doft som får mig att kraftigt ifrågasätta dofter för 5-6-7-8k. Det är riktigt bra ingredienser och den är jättebra blandad.
Precis lagom kryddighet och en bas av vetiver, ceder och tall.
Finns 15ml flarror på parfym.se för en spottstyver också.
Den här Layton-klonen verkar bra också. Lalique gör ju kvalitétsgrejer faktiskt. Vet inte vad jag ska med den till dock, när jag har Layton som jag ändå inte använder så mycket. Men köpsug ändå.Skönt att god kvalitet inte alltid har med prislappen att göra. Eller att en "klon" kan vara av ypperlig klass (Moustache EDP). De verkar punga ut en del erkända dofter borta på Histoires. Man kanske ska slå till på deras discovery set? Innehåller tydligen alla(?) deras 24 parfymer för bara 50€ plus frakt 12€, och då får man tydligen en rabattkod på 20€ till nästa beställning. Men så var det ju det här med samples... Blindköp är ju så mycket roligare...
![]()
Collection discovery set
Whether for yourself or for a gift, we know choosing a perfume can be hard so why not choosing all of them?www.histoiresdeparfums.com
Hur får man lättast tag i Dior's "private collection" om man varken tänker bege sig till Göteborg eller Stockholm, och inte heller köra över bron till Köpenhamn?
Jäkla Dior. De har minsann missat en del spontana blindköp från min sida, bara för att de ska vara så märkvärdiga och försvåra saker och ting. Tror de näthandel är en fluga eller? Nä, nästan så man tappar köplusten.
Bajen och Diaghilev är kanske inte den mest självklara kombon - men idag funkade den alldeles utmärkt! Drog på fyra spray så både tåget och hela läktaren fick dela den underbara doften med mig.Bajen och Diaghilev? Borde du inte snarare satsa på en härlig eau de långburk layrat med extrait de thinner?
Hela min familj är tokbajare på min frus sida (inklusive min fru). Men eftersom mitt älskade DIF inte kan vinna mot Bajen ens om de senare ställer upp sitt p-13 lag så blir det sällan dålig stämning på middagarna.
Skönt att god kvalitet inte alltid har med prislappen att göra. Eller att en "klon" kan vara av ypperlig klass (Moustache EDP). De verkar punga ut en del erkända dofter borta på Histoires. Man kanske ska slå till på deras discovery set? Innehåller tydligen alla(?) deras 24 parfymer för bara 50€ plus frakt 12€, och då får man tydligen en rabattkod på 20€ till nästa beställning. Men så var det ju det här med samples... Blindköp är ju så mycket roligare...
![]()
Collection discovery set
Whether for yourself or for a gift, we know choosing a perfume can be hard so why not choosing all of them?www.histoiresdeparfums.com
Ja, jo, visst. Alltså, jag har vänner som irrat sig till både Gbg och Sthlm, och även CPH, som jag skulle kunna be. Och det är vänligt av dig att du erbjuder att hjälpa till. Men det ska inte behöva vara så jäkla omständligt. Åker till Gbg då och då men glömmer alltid att åka inom butiken... Vet någon om Åhléns City i Malmö kanske har Dior's beuty-grejer? Lite oklart på nätet. Sällan man är där numera, sen man flyttade därifrån...Ber en nybörjare i tråden som bor i Göteborg handla och posta till dig?
![]()
Vilken är den andra? 1740? 1899?Bara köpt 2 av deras, blint naturligtvis. (Man är ju ingen fegis). Hehehehe... Skämt å sido så är bägge rekommendationer, dessutom fick jag de till ett bra pris.
Men bägge har varit fullträffar för min del. Ska fortsätta.
Ja, jo, visst. Alltså, jag har vänner som irrat sig till både Gbg och Sthlm, och även CPH, som jag skulle kunna be. Och det är vänligt av dig att du erbjuder att hjälpa till. Men det ska inte behöva vara så jäkla omständligt. Åker till Gbg då och då men glömmer alltid att åka inom butiken... Vet någon om Åhléns City i Malmö kanske har Dior's beuty-grejer? Lite oklart på nätet. Sällan man är där numera, sen man flyttade därifrån...
Vilken är den andra? 1740? 1899?
Bra komboDär här med Roja, skulle aldrig gett mig in på den vägen. Har kört Enigma Parfum hela dagen, vilken fantastisk doft. Blir sugen på colanappar av någon anledningNu sitter jag och sniffar på Elysium, det blir morgondagens. Fortsätter det så här får jag snart sälja bratten och köpa Roja för slanten. Dofter är nästan roligare än klockor så vad gör det
![]()
Jag är dock ganska glad att Private collection inte finns på näthandeln.Hur får man lättast tag i Dior's "private collection" om man varken tänker bege sig till Göteborg eller Stockholm, och inte heller köra över bron till Köpenhamn?
Jäkla Dior. De har minsann missat en del spontana blindköp från min sida, bara för att de ska vara så märkvärdiga och försvåra saker och ting. Tror de näthandel är en fluga eller? Nä, nästan så man tappar köplusten.
Jag är dock ganska glad att Private collection inte finns på näthandeln.
Hade blivit luspank om dom hade varit så lätta att få tag på.
För mig har det blivit en tradition att alltid titta förbi Dior på Åhlens när jag är i Stockholm.
Det brukar oftast/ eller nja alltid sluta med att jag går därifrån med en nyinhandlad Dior PC flaska.
Vilken är du G.Clooney sugen på att skaffa?
Mina favoriter från denna kollektion är Tobacolor, Oud Rosewood samt Purple Oud.
Vill jag göra hustrun galen, så tar jag på mig Leather Oud, som jag också älskar
Den är nog den parfym som har helt klart bäst performance av alla parfymer jag har.
Går liksom inte tvätta bort den ens. Det är barnyard med hästbajs X10![]()
Håller med dig om öppningen. Ingen höjdare. Men som du säger så kommer den efter en liten stund. Är annars lite delad om Carlisle, jag har den i skåpet men den går inte varm direkt, vilket jag på förhand trodde den skulle göra efter blindköpet. Verkligen Beast Mode, men ibland too much.
När man utvärderar en doft genom sample så är kritiken stenhård. Utvärderar man på flaska är man däremot mycket mer tolerant i sin betygsättning. Konstigt men ändå rimligt (?).
Akaster har man ju sneglat på. Den hålls väl inom samma genre på PdM som Carlisle? Alltså lite premium gentemot övriga. Inbillar mig dock att den kommer påminna om typen a la "noir de noir" och avstår därmed vidare intresse. Men jag kan ju ha tvärfel?
Det är framför allt dry downen som är det.Huh? Leather oud barnyard? Det minns jag inte alls. Måste testas igen hör jag!
In NK då? Hade en trevlig upplevelse i NKs Dior disk, kunnig och trevlig säljare som bjöd på en massa extra. (skrev hans namn tidigare i tråden men kommer inte ihåg det nu)Jag är dock ganska glad att Private collection inte finns på näthandeln.
För mig har det blivit en tradition att alltid titta förbi Dior på Åhlens när jag är i Stockholm.
Det brukar oftast/ eller nja alltid sluta med att jag går därifrån med en nyinhandlad Dior PC flaska.
Mina favoriter från denna kollektion är Tobacolor, Oud Rosewood samt Purple Oud.
Vill jag göra hustrun galen, så tar jag på mig Leather Oud, som jag också älskar
Den är nog den parfym som har helt klart bäst performance av alla parfymer jag har.
Har blivit en trogen kund hos Dior Åhlens, pga att jag alltid har fått grymt bra service där och att dom är super trevliga.In NK då? Hade en trevlig upplevelse i NKs Dior disk, kunnig och trevlig säljare som bjöd på en massa extra. (skrev hans namn tidigare i tråden men kommer inte ihåg det nu
Det är bra av dem. Mot oss. Speciellt våra portmonnäer.Jag är dock ganska glad att Private collection inte finns på näthandeln.
Haha, ja, jo... De flesta är ju iofs inte lika psyksjuka som oss, och hade nog hanterat en onlineförsäljning av den privata kollektionen trots allt. Men då hade Dior PC förlorat sin exklusivitet så klart. Kanske det som gjort att jag ens sneglar på dem? Så är det förmodligen.Jag är dock ganska glad att Private collection inte finns på näthandeln.
Sådär. Den är ju jättefin men ingen sommardoft för mig och inte heller för de flesta Fragrantica användarna verkar det som:TF Oud Wood, hur gör den sig under sommaren tycker ni? Lite sen på bollen, men Oud verkar intressant![]()