• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Tror aldrig jag varit med om någon så ”kontroversiell” skapare. Folk tycks antingen hata eller älska honom men jag förstår inte vad som är kontroversiellt med honom?

ska få några dekanter nästa v. via Facebook-gruppen

Youtubeklippen med honom var guld! Hoppas så klart på utlåtande om dem när du fått dekanter :)

Yes hämtade ut min häromdagen utan att ens reflektera över storleken. Kört samplen igår å idag å gillar den så jag vill behålla å därmed räknar jag med att jag får göra som du. Mejlade de precis.
Fick typ 100 eller 150 kr i värdecheck, inte riktigt säker då dem omvandlat poäng till check (tror dem lagt till poäng). Dem har nu även skickat en 125 ml och beräknar att flaskan är framme imorrn :)

Intressant!
Testade Layton och gillar den skarpt, men vad jag hört skall exclusif vara aningen mer kryddig och mer välkomponerad. Så får väl ge den en chans också :)
Tycker det är väldigt stor skillnad på dom, helt olika dofter i min mening:) vanliga Layton är friskare (och mycket mer crowdpleasing) med äpplet medan Exclusif är med vågad med rosen samt civet och oud som är mer åt det animaliska hållet. Layton exclusif är väldigt mycket mer åt niche-hållet och vågad:)

Senast ändrad:
Tycker det är väldigt stor skillnad på dom, helt olika dofter i min mening:) vanliga Layton är friskare (och mycket mer crowdpleasing) med äpplet medan Exclusif är med vågad med rosen samt civet och oud som är mer åt det animaliska hållet. Layton exclusif är väldigt mycket mer åt niche-hållet och vågad:)

Själv tycker jag den är lite väl ’mycket’ just i öppningen. Men dry-down är riktigt bra.

Blev ett spontanköp, kände att det var på sin plats att skaffa en fin sommardoft.
IMG_20200608_181534.jpg

2061CFF1-D8F6-4805-B2F5-1B23E80FB91F.jpeg

En tvålig neroligranat. Namngiven efter en spansk vegtabilisk hårdtvål.
AdP Colonia vibbar men lite tvåligare, fräschör i kubik! Förstår om den av vissa kanske kan upplevas för tvålig/tvättmedelsdoftig (ffa initialt efter applikation) men jag tycker det är en vinnare. Jag uppskattar ju dock tex Tom Fords ”ICA dofter” BdJ och GV som i denna tråd är uppenbara vattendelare, så jag misstänker att även denna doft kanske generellt röner större uppskattning i ett lite högre ålderspann?

Dekant inhandlad av @Sambuccashake här på lifestyle k&s.

Nej.

Jag växte upp med Le Male, älskar den nu som då å har fortfarande alltid en i lådan även om jag använder den sällan.

Ultramale tyckte jag inte alls om när jag testade den härom året.
Använde Le Male mkt i högstadiet..den och aqua di gio. Hört mkt gott om ultramale men är inte intresserad om den luktar som le male..den könns played out haha

Nu kom äntligen min 125 ml Layton :)
20200609_120110.jpg

Då kan du ju testa Ultra tycker jag.

Min kommer idag/imorgon :)
Kanske får beställa hem ett sample.

Funderar på att använda upp värdechecken jag fick från Lyko och beställa Spicebomb extreme nu när den e på 25 % rea. Skulle innebära 370 kr bara...o spara till hösten/vintern

Dock inte testat spicebomb så vore en blind buy

Ändå sjukt, dragit av säkert 25 olika prover sista tiden men inte bestämt vilken min nästa parfym är än. Fått hem:

initio : side effect
Initio: magnetic blend 7
Laurent Mazzone - Scandinavian crime
Nikolai - patchouli intense

Denna v. Bara hunnit testa side effect. Vanilj rom och kanel - rätt mysig historia ärligt talat!

Ändå sjukt, dragit av säkert 25 olika prover sista tiden men inte bestämt vilken min nästa parfym är än. Fått hem:

initio : side effect
Initio: magnetic blend 7
Laurent Mazzone - Scandinavian crime
Nikolai - patchouli intense

Denna v. Bara hunnit testa side effect. Vanilj rom och kanel - rätt mysig historia ärligt talat!

Magnetic blend har jag testat men blev rätt besviken på dess performance.

Tillbaka
Topp