Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej, har sålt av lite dofter via tradera och blev lite misstänksam mot en person. Alltså är det säkert för mig att skicka paket till någon som betalt via paypal (ej fått pengarna) men jag fått betalningsbekräftelse av tradera. Jag tog det säkra före det osäkra och stoppade paketet tills jag ser pengarna på kontot. I personens referenser/omdömen kan man läsa att han inte betalt för paket tidigare.
Tar inte alltid paypal köparens sida?Inga konstigheter, har haft flera som messat mig och sagt: när pengarna är på kontot skickar jag. Bara att gilla läget.
Vet inte om vi pratar förbi varandra. Det är jag som är säljaren och han köparen.Inga konstigheter, har haft flera som messat mig och sagt: när pengarna är på kontot skickar jag. Bara att gilla läget.
Har du fått betalningsbekräftelse från Tradera så har jag svårt att se hur köparen skulle kunna ”backa bandet” s.a.s?Hej, har sålt av lite dofter via tradera och blev lite misstänksam mot en person. Alltså är det säkert för mig att skicka paket till någon som betalt via paypal (ej fått pengarna) men jag fått betalningsbekräftelse av tradera. Jag tog det säkra före det osäkra och stoppade paketet tills jag ser pengarna på kontot. I personens referenser/omdömen kan man läsa att han inte betalt för paket tidigare.
Vet inte om vi pratar förbi varandra. Det är jag som är säljaren och han köparen.
En paypal betalning går att stoppa. Han påstår först att han betalt via swish vilket han inte har. När jag ber om bildbekräftelse backar han snabbt och hänvisar till paypal betalningen. Jag väntar iaf tills pengarna är mottagna innan jag skickar. Frågan var mer om man kan lite på tradera.Har du fått betalningsbekräftelse från Tradera så har jag svårt att se hur köparen skulle kunna ”backa bandet” s.a.s?
Nej, jag har iaf blivit blåst som köpare via paypal. Köpte en klocka från Italien där datumväxlingen inte fungerade när den kom fram. Vi kom överens om retur men han förhalade återbetalningen. Öppnade ett ärende, men de tog kontakt med säljaren som påstod att jag förstört den och sedan stängde de ärendet till säljarens fördel utan att jag fick besvara hans påståenden. De var inte intresserade av våra chatkonversationer utan gick på hans linje. Det var ’final ruling ’. Har noll förtroende för paypal, eBay däremot har alltid varit bra.Tar inte alltid paypal köparens sida?
De gånger jag sålt på tradera, och köparen betalt på annat sätt än swish, så får man ju mycket riktigt ett medd från Tradera som säger: "Köparen har nu betalt, du kan lugnt skicka varan" (typ nåt sånt). Då har jag alltid skickat grejerna på studs, sen har pengarna kommit en dag eller två senare. Jag menar, om Tradera säger att det är lugnt att skicka varan så får man väl anta att de också garanterar att degen kommer? Så har jag resonerat iaf och aldrig haft några problem heller. Men jag kanske bara haft turen att inte stöta på en "klydderöv" än....Hej, har sålt av lite dofter via tradera och blev lite misstänksam mot en person. Alltså är det säkert för mig att skicka paket till någon som betalt via paypal (ej fått pengarna) men jag fått betalningsbekräftelse av tradera. Jag tog det säkra före det osäkra och stoppade paketet tills jag ser pengarna på kontot. I personens referenser/omdömen kan man läsa att han inte betalt för paket tidigare.
Jo men köparen betalar ju inte Paypal till dig utan till Tradera som då meddelar dig:En paypal betalning går att stoppa. Han påstår först att han betalt via swish vilket han inte har. När jag ber om bildbekräftelse backar han snabbt och hänvisar till paypal betalningen. Jag väntar iaf tills pengarna är mottagna innan jag skickar. Frågan var mer om man kan lite på tradera.
XXX har nu betalat och det är dags för dig att skicka varan. Denna bekräftelse innebär att du lugnt kan skicka varan utan att invänta överföringen. |
Beloppet kommer att sättas in på det bankkonto du angivit på Mitt Tradera. |
Tradera betalar alltid ut så fort det går. Det tar en till två bankdagar innan du ser beloppet på ditt konto |
|
Alltså i normalfall hade jag skickat. Köparen inger inte direkt något förtroende och enligt hans omdömen så har han inte betalt till två personer tidigare, hur det nu gått till. Jag är iaf lite extra försiktig och litar på magkänslan denna gång. Paypal litar jag inte på, tradera har jag ingen åsikt kring.Jo men köparen betalar ju inte Paypal till dig utan till Tradera som då meddelar dig:
XXX har nu betalat och det är dags för dig att skicka varan. Denna bekräftelse innebär att du lugnt kan skicka varan utan att invänta överföringen.
Beloppet kommer att sättas in på det bankkonto du angivit på Mitt Tradera.
Tradera betalar alltid ut så fort det går. Det tar en till två bankdagar innan du ser beloppet på ditt konto
Det är ju en form av ”escrow light” med Tradera som mellanhand som intygar att de fått pengarna via ett betalmedel som du som säljare inte accepterar och kommer att vidarebefodra till dig. Har aldrig hört talas om att någon köpare som lyckats blåsa såväl Tradera som säljare men visst, alltid säkrast att vänta tills pengarna finns på kontot (fast de finns ju de som hävdar att inte ens det är säkert ibland).
Vad tycker han om doften då? Blev anklagad för att vara rökare efter haft den på…DD. Versace kan flaskor. Känns som en lyckad design när man inte behöver namnet på förpackningen.
Sist jag sålde på Tradera såg jag hela transaktionshistoriken från betald vara till att pengarna skulle vara på kontot.@Mr.Carrera
Betalningsbekräftelsen, är det bara ett mail? Kan det vara fake? Eller står samma någonstans om du loggar in på Tradera?
Har ingen koll på hur det funkar på Tradera, men på en annan (utländsk) auktionssite jag nyligen använde så räckte det med att jag själv markerade ett köp med "betalt", så fick säljaren en notifikation om det. Det bevisade ju egentligen inte att några pengar var skickade.
Det är väl sen gammalt när privatpersoner gör affärer, när pengarna finns på kontot så skickar man varan.
Jag gillar den! Blommig, lite åt unisexhållet. Och nu när du säger det känns den kanske lite rökig efter en stund. Men snarare rökelse än cigaretter.Vad tycker han om doften då? Blev anklagad för att vara rökare efter haft den på…
Oud, trä, ros, amber, labdanum - mer vår och sommar än så blir det inte.Ingen som sitter på en Xerjoff - More than words och känner att den dammar i hyllan ? är jag ute och cyklar när jag tycker att den funkar även nu när det är lite varmare? Kör den på dekant och älskar den verkligen.
Precis vad jag ville höra!! TackOud, trä, ros, amber, labdanum - mer vår och sommar än så blir det inte.
... tycker iaf hela mellanöstern och jag!
Har du provat Sedley? Lite sugen på den själv till sommaren när Boozt kör en bra deal.Något tips på en ny doft till vår/sommar? Parfymintresset har svalnat rätt rejält, men känner att jag vill ha något nytt. Under vintern körde jag primärt på YSL Bleu Electrique, så jag har vänt bort lite från nischedofterna, mot något ganska så lättgillat. Något friskt, ej "moget", lätt att gilla, håller bra, men samtidigt kanske inte så generisk heller. Tänker mig max runt 2000kr (kan dock säkert sträcka mig lite högre ifall det är något riktigt bra), men har inget emot dofter som är billigare mot 1000kr-strecket heller.
Det har jag icke! Låter som något att testa. Testat den själv? Är det en "blå" doft? Kan nämna att jag inte är så mycket för akvatiska dofter.Har du provat Sedley? Lite sugen på den själv till sommaren när Boozt kör en bra deal.
Testade den när den kom ut, och gillade den då. Det är en semi-blå doft skulle jag säga. Skulle säga att den spelar i samma liga som Percival, om du testat den. Sportigt fräsch, men kan vara lite intetsägande, I guess.Det har jag icke! Låter som något att testa. Testat den själv? Är det en "blå" doft? Kan nämna att jag inte är så mycket för akvatiska dofter.
Mint, citrus och ambroxandoft som säkert gillas av de flesta. Men man måste gilla ambroxan.Det har jag icke! Låter som något att testa. Testat den själv? Är det en "blå" doft? Kan nämna att jag inte är så mycket för akvatiska dofter.
Testade den när den kom ut, och gillade den då. Det är en semi-blå doft skulle jag säga. Skulle säga att den spelar i samma liga som Percival, om du testat den. Sportigt fräsch, men kan vara lite intetsägande, I guess.
Får se ifall den finns att testa på i närheten. Kan dock säga att jag inte alls blivit imponerad av PdM. Har en del flaskor i min ägo, men inte känt något ha-begär kring någon PdM-doft hittils.Mint, citrus och ambroxandoft som säkert gillas av de flesta. Men man måste gilla ambroxan.
Pdm är bäst på mörkare/sötare vinter/höst-dofter IMO. Dock sugen att testa Galloway.Får se ifall den finns att testa på i närheten. Kan dock säga att jag inte alls blivit imponerad av PdM. Har en del flaskor i min ägo, men inte känt något ha-begär kring någon PdM-doft hittils.
Bois 1920 - Oltremare!Något tips på en ny doft till vår/sommar? Parfymintresset har svalnat rätt rejält, men känner att jag vill ha något nytt. Under vintern körde jag primärt på YSL Bleu Electrique, så jag har vänt bort lite från nischedofterna, mot något ganska så lättgillat. Något friskt, ej "moget", lätt att gilla, håller bra, men samtidigt kanske inte så generisk heller. Tänker mig max runt 2000 (kan dock säkert sträcka mig lite högre ifall det är något riktigt bra), men har inget emot dofter som är billigare mot 1000-strecket heller.
Redan testat. Helt ok, men inte flaskvärdig för min del. :/Bois 1920 - Oltremare!