Notorious Niklas
Silver
Någon av dessa kanske?Redan testat. Helt ok, men inte flaskvärdig för min del. :/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon av dessa kanske?Redan testat. Helt ok, men inte flaskvärdig för min del. :/
Sole di Positano var det ett tag sen jag testade. Kanske värt att testa igen. Costa Azzura är inte min favorit, är som sagt inte så mycket för akvatiska dofter. Neroli Portofino (Forte) har jag en flaska av, lika så med Mandarino di Amalfi. Synd att den sistnämnda sitter så otroligt dåligt.Någon av dessa kanske?
Glömde bort att jag har en flaska! Får nog plocka fram den!Flaskvärdig vårdoft utan massa ambroxan…
Ruskigt bra freshie med lite djup.Glömde bort att jag har en flaska! Får nog plocka fram den!
Bara jag som tycker att den påminner till viss del om Uden? Brukar luta åt att jag kör Uden istället. Är nog därför jag glömt bort att jag haft en flaska.Ruskigt bra freshie med lite djup.
Älskar Byredo Gipsy water på sommaren, kanske inte så frisk och lämnar lite att önska på hållbarheten...men fuck så bra den ärNågot tips på en ny doft till vår/sommar? Parfymintresset har svalnat rätt rejält, men känner att jag vill ha något nytt. Under vintern körde jag primärt på YSL Bleu Electrique, så jag har vänt bort lite från nischedofterna, mot något ganska så lättgillat. Något friskt, ej "moget", lätt att gilla, håller bra, men samtidigt kanske inte så generisk heller. Tänker mig max runt 2000kr (kan dock säkert sträcka mig lite högre ifall det är något riktigt bra), men har inget emot dofter som är billigare mot 1000kr-strecket heller.
Profumum Roma - Acqua di SaleSole di Positano var det ett tag sen jag testade. Kanske värt att testa igen. Costa Azzura är inte min favorit, är som sagt inte så mycket för akvatiska dofter. Neroli Portofino (Forte) har jag en flaska av, lika så med Mandarino di Amalfi. Synd att den sistnämnda sitter så otroligt dåligt.
Ännu en doft jag ej provat på länge. Får bli att testa och se vad man tycker idag. Har inget minne om hur jag upplevde den.Älskar Byredo Gipsy water på sommaren, kanske inte så frisk och lämnar lite att önska på hållbarheten...men fuck så bra den är
Acqua di Sale är tyvärr ett stort nej. När jag tänker "akvatiskt" så tänker jag just åt det blåa hållet, men speciellt när det gäller dofter med starka saltvattennoter. Finns det en viss akvatisk dimension till doften kan det dock vara okej (t.ex. Creed IM).Profumum Roma - Acqua di Sale
(Fast du kanske inte klickar med den om du nu inte gillar akvatiska dofter, även om jag inte tycker den är så akvatisk. Vettefan om jag ens vet hur akvatiskt doftar. Nån med ett snabbt exempel? Hjärnan står stilla efter alla röda dagarna...)
På tal om Mandarino di Amalfi. Blindklickade hem en igår från Perris Monte Carlo - Mandarino di Sicilia. Longevityn är säkert inte bättre än Tom Fords variant men den kan ju åtminstone inte vara sämre. Ska bli spännande och den är precis vad som saknades i garderoben. 100ml för att kunna ösa på i sommar!
Jag har provat "Acqua Viva" och "Orangea" från P.R.Profumum Roma har väl en citrusdoft med ganska god hållbarhet? Får kanske kika in den.
Återkom gärna om hur du upplever Mandarino di Sicilia. Låter intressant!
Vet precis hur du känner… jag var tvungen att springa in medans flyttgubbarna bar grejer och sno åt mig två flaskor innan de magasineras några veckor.DD:
in between countries and homes, allt bohag inkl skrämmande många parfymflaskor överlämnat till en flyttfirmas våld. Nu några dagars hotelliv innan jag och familjen sätter oss på flyget till Danmark. Några dekanter och min lilla flaska Gucci Nobile är allt jag har som sällskap på doftfronten tills vi packar upp i vårat nya hem.
Sugen på att prova Di Sale! Splittar du? Acqua e Zuchhero också, någon som testat den?Profumum Roma - Acqua di Sale
(Fast du kanske inte klickar med den om du nu inte gillar akvatiska dofter, även om jag inte tycker den är så akvatisk. Vettefan om jag ens vet hur akvatiskt doftar. Nån med ett snabbt exempel? Hjärnan står stilla efter alla röda dagarna...)
På tal om Mandarino di Amalfi. Blindklickade hem en igår från Perris Monte Carlo - Mandarino di Sicilia. Longevityn är säkert inte bättre än Tom Fords variant men den kan ju åtminstone inte vara sämre. Ska bli spännande och den är precis vad som saknades i garderoben. 100ml för att kunna ösa på i sommar!
Nej tyvärr gubben. Har inte den utrustningen. Tänker att det är lika bra, annars kommer det urarta totalt. Men du måste testa den!Sugen på att prova Di Sale! Splittar du? Acqua e Zuchhero också, någon som testat den?
Jag kan lösa en femma Acqua di Sale!Sugen på att prova Di Sale! Splittar du? Acqua e Zuchhero också, någon som testat den?
Var precis på Harrods och provade Nishane Flavonius (Harrods exclusive), sjukt jävla bra! Fan oxå! Farligt nära att slå till, tyvärr finns den bara i 100ml.
Bal d'afrique är också galet bra på sommaren.Älskar Byredo Gipsy water på sommaren, kanske inte så frisk och lämnar lite att önska på hållbarheten...men fuck så bra den är
Hur mycket detaljer behöver du egentligen @Tjabo ?
Köp! Köp! Köp!
Ehm, hur var den?
Hur mycket detaljer behöver du egentligen @Tjabo ?
Hehe, ja precis.För att köpa behöver man ju knappast mer än så. Egentligen för mycket information för ett riktigt blindköp. Nästan fusk.
Måste testa denna också. Tack! Ett problem med PR är också att deras dofter är rätt så linjära. Förstår också vad du menar med att den doftar för mycket citron. Testade den för något år sen och tror jag upplevde samma sak.Jag har provat "Acqua Viva" och "Orangea" från P.R.
Viva är faktiskt lite too much citron. Tyvärr så har rengöringsmedelsindustrin förstört för den doften. 3/5 solar.
Orangea är lite mildare, och i mitt tycke bättre. 4/5 solar.
Återkommer!
Fick nyligen hem mitt fylleköp. Roja - Aoud (Crystal). På ett sätt lite tråkig färg på juicen men ändå skönt att kunna bära kläder ö.h.t. när man har den på. Sojasåsversionen är rätt galen på så vis.
Passade på att i samma veva (nyktert tillstånd dock) även köpa en av mina absoluta favoritdofter någonsin på helflarra. Parfum De La Nuit 3.
Nu får det vara färdighandlat, tills typ helgen i alla fall…
På Harrods kan du knipa denna. Också exklusive. Vi vanliga får väl vänta några år, precis som med carlisle som också bara såldes där i början..Var precis på Harrods och provade Nishane Flavonius (Harrods exclusive), sjukt jävla bra! Fan oxå! Farligt nära att slå till, tyvärr finns den bara i 100ml.
Ja men faktiskt! Den är helt sanslös… misstänker att 2:an kan råka dyka upp i hyllan framöver den ocksåPDLN3 är föööör bra