• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

En in en ut-principen säger att det är ok att inhandla. ;)

Dagens, Herod…
664EAA89-5F58-4EE2-9CC2-2784BCB5CBB3.jpeg

Tack för heads up! Men tänkte klippa en 30 ml ifrån Boutique Ideal (950 kr), har 10 % rabattkupong där :)

Måste bara övertala mig själv att klicka på köpknappen....speciellt efter att jag beställde en Aalto pall för 2 lax för en timme sedan 😂

Hur känns den jämfört med Tom Ford MdA? Bättre hållbarhet? :)
Jag har svårt att uttala mig om TF MdA och longevity, eftersom jag bara testat den i butik. Men denna doftar mycket bättre. Där är mer "pop" liksom. Presterar ok i 3-4 timmar innan den avtar så sakteligen. Men så är det ju med dessa. Om man tar med priset så är denna inköpt i 100ml från Boutique Ideal nu när de körde 20% i dagarna, för 1160:-. Svårt för TF MdA att bräda det. Ville länge köpa TF's version men den var svår att hitta. Hittade bara "MdA Aqua", åtminstone i vintras. Men jakten är över i och med denna från Perris. Den tog TF's plats med bravur och lite till.

Men nice! Hur skulle du beskriva den där rackaren?

Jag läste på innan köpet så man är kanske lite färgad av beskrivningen. För mig öppnar den med svag citrus med lite gröna toner, ganska snabbt kommer det tydliga träiga toner, nästan lite rökighet av vetiver. Längre in är den träig, torr (väldigt torr), men samtidigt fräsch. Den skapades ju i samband med öppnandet av renoverade hotell L’oscar, man kan tolka den lite som känslan av doften i lyxiga hotell blandat med en känsla av lite äldre träväggar.

Fördelen med att ha jobbat hos kund några dagar är att man kommer hem till trevliga paket. I paketet fanns också överraskande en hel drös samples. Stort tack @Nic !
22C798B9-A0F5-4CAE-B59F-8837EB08BCB0.jpeg
Ett till tack till @Nic här också för en som vanligt smidig affär och denna nyss inkomna flaska,
7C315FF6-8CCC-4281-8199-9C5E5A26C66F.jpeg

Plus en skrälldus med ELDO samples att beta sig igenom framöver. 🙏🏻
Läste också på innan blindköpet (fusk jag vet…) och beskrivningarna stämde bra tycker jag. Som ett storasyskon till PdV no 25. Lite mörkare, elegantare och mognare, ffa i drydown där den går mot lite mer ”old school” känsla tycker jag (vilket är perfektion för mig). Signaturdoftsmaterial, mycket nöjd!

Ett till tack till @Nic här också för en som vanligt smidig affär och denna nyss inkomna flaska,

Läste också på innan blindköpet (fusk jag vet…) och beskrivningarna stämde bra tycker jag. Som ett storasyskon till PdV no 25. Lite mörkare, elegantare och mognare, ffa i drydown där den går mot lite mer ”old school” känsla tycker jag (vilket är perfektion för mig). Signaturdoftsmaterial, mycket nöjd!

Läste på?
Fegi…..

Hoppas på att (nästan) ett år med luft i buteljen ska höja prestandan lite, inför stundande högsäsong. Den är ju för jäkla fin alltså! Luktar som en hel skog av fikonträd. Mycket bättre än Diptyque Philosykos (EDP) som jag har ett sample av. Longevityn är som med de flesta sommarförmågor (ta med travel atomizer).
IMG_20220421_205501.jpg

Kanske måste kika en vända till på den där.
Gillar Philosykos.

Apropå Dior Homme - något från den serien som är lämplig för vår/sommar? Har en del från Dior Privée i samlingen, men inget från Homme-serien. :)
Till våren så tycker jag att Dior Homme Original är perfekt, men när det är varmt ute så är Cologne den trevligaste sommar parfymen.
Sporten är också riktigt bra om man vill ha mera blodappelsin, men jag föredrar citrusen som finns just i Colognen.
Colognen har jag dessutom alltid på mig när jag ska resa. Man vill ju dofta fräsch på flygplanen :)

Jag är så frälst i hela Homme serien att jag har backup på backup på nästan samtliga parfymer 😆

Fördelen med att ha jobbat hos kund några dagar är att man kommer hem till trevliga paket. I paketet fanns också överraskande en hel drös samples. Stort tack @Nic !
22C798B9-A0F5-4CAE-B59F-8837EB08BCB0.jpeg

Nöjet var helt på min sida mina herrar! Alltid trevligt och smidigt att göra affärer med folk i KS bästa tråd. :)
Fina och träffande beskrivningar av dofterna med tycker jag. Bra näsor på er båda. 👃😊

Tillbaka
Topp