• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Iväg på dagfest. Självklara valet:
2636E85E-CEAF-47BA-BCC0-3928C7A1BE14.jpeg

Update på min beställning från den halvskumma Portugisiska butiken Jose Candido:

Eftersom dom inte kunde få fram parfymen jag hade beställt så valde jag att be dom avbryta ordern och återbetala mig, så idag fick jag tillbaka hela beloppet 🙂

Har någon testat skapelserna från Di Ser?

Exempelvis Kagiroi ser väldigt lovande ut -
A65F51DE-82A5-432F-8DD5-7CB46A63592E.jpeg

Ja, typisk indie i det att parfymen inte ”agerar” som en vanlig parfym. Dess primära syfte är inte väldoft utan doftresa.

De jag testat är superbra ingredienser men varierande ”bra” blandning. Eller bara jag som är för kass för att hänga med i doftresan.

Minns att någon var riktigt riktigt fin. Minns bara inte vilken

Samma med TRNP.

Har någon testat skapelserna från Di Ser?

Exempelvis Kagiroi ser väldigt lovande ut -
A65F51DE-82A5-432F-8DD5-7CB46A63592E.jpeg

Jag har testat den som heter Mizu. Citron, yuzu och mynta i öppningen. Den var fräsch, inte SÅ märkvärdig, kanske borde testat den lite mer. Luktar kanske som ett japanskt spa.

Update på min beställning från den halvskumma Portugisiska butiken Jose Candido:

Eftersom dom inte kunde få fram parfymen jag hade beställt så valde jag att be dom avbryta ordern och återbetala mig, så idag fick jag tillbaka hela beloppet 🙂
Intressant affärsmodell! Men skönt att återbetalningen gick smidigt.

Senast ändrad:
Varför i hela friden skall det vara så svårt att hitta YSL Tuxedo i Europa? Den finns att köpa online, absolut, men det är från Dubai och priset blir således 300€, för att inte tala om leveranstiden. Priset för en 125:a ska enligt list ligga på typ 2450:- i Sverige. NK har YSL's "finare linje", även online, men just Tuxedo saknas ju givetvis. @JensBP - Vad är grejen?

Edit: Tror det finns en underliggande liten frustration inom mig, att det ska vara så förbannat svårt att handla vad man vill. Man är ju fan inte van vid det. Om det så stavas BB58, Rolex, Moonswatch eller Dior Mitzah.

Bilagor

• 7EDD972D-25E1-4824-A08C-BFE524B2BEDB.jpeg
    7EDD972D-25E1-4824-A08C-BFE524B2BEDB.jpeg
    312.3 KB · Visningar: 2
Läskigt med parfym på Tradera för en noob. Denna kostar 560kr på Åhléns, uppenbar fejk?
8480C471-D801-45B8-904A-014A8223414D.png

Åhlens, Kicks osv är dyra.
Kostar €37 här, den sidan är legit, så inte så konstigt.

Senast ändrad:
Varför i hela friden skall det vara så svårt att hitta YSL Tuxedo i Europa? Den finns att köpa online, absolut, men det är från Dubai och priset blir således 300€, för att inte tala om leveranstiden. Priset för en 125:a ska enligt list ligga på typ 2450:- i Sverige. NK har YSL's "finare linje", även online, men just Tuxedo saknas ju givetvis. @JensBP - Vad är grejen?

Edit: Tror det finns en underliggande liten frustration inom mig, att det ska vara så förbannat svårt att handla vad man vill. Man är ju fan inte van vid det. Om det så stavas BB58, Rolex, Moonswatch eller Dior Mitzah.
Vet inte. Verkar vara brist? YSL skrev iallafall på sin sida för nån månad sen att den inte diskats.

Finns på Arlanda taxfree. Så om någon åker utomlands utanför EU då kanske?

Finns även att beställa direkt från YSL när jag tittade sist så om man har någon bekant i något land där de har den på webben som kan skicka? De vägrar skicka till Sverige. Finns i FR, UK och säkert andra shoppar. 15% rabatt om också om man tecknar nyhetsbrev.

Har du kollat NK på sistone? De ianske fått in.

Jag bröt mitt köpstopp för övrigt för femtioelfte gången idag. Det här är ju helt sjukt. Jag använder ju knappt några av parfymerna jag samlar på mig. Hamstersjuka. 😬

Blev en som jag fått flera samples på sista året. Nästan som om gudarna vill att jag ska köpa den. Sjukt bra är den iallafall. Hade egentligen tänkt vänta tills i höst men tror nog jag kan rocka denna i sommar.

Ett supergammalt franskt nischhus som jag inte har så stor koll på, och som dessutom inte är så dyra.

Tillbaka
Topp