• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Åhlens, Kicks osv är dyra.
Kostar €37 här, den sidan är legit, så inte så konstigt.
Ah se där! Tack!

Försöker hitta en extra fräsch doft, vill lukta båttur hela dagen iprincip, dock gärna inte som ostron (Acqua Di Sale). Testat D&G LBI men den är inte tillräckligt ändå.

Har ni några ideér? I värsta fall tar jag saltvatten i en sprayflaska :hungry:

Försöker hitta en extra fräsch doft, vill lukta båttur hela dagen iprincip, dock gärna inte som ostron (Acqua Di Sale). Testat D&G LBI men den är inte tillräckligt ändå.

Roja Oceania eller Creed Erolfa borde funka bra om du gillar randiga tröjor, slitna seglarskor och Båtmässans katalog från 1984…;)

Molton Brown coastal cypress & seafennel kanske. Luktar som växtligheten vid medelhavskusten med lite marina salta noter. Dock edt med okänd prestanda.

DD: Xerjoff - Lira
På väg till huvudstaden för att gå på SETT-mässan 🙌🏼.
FFAD2666-2907-4E0A-841A-81522CA4D349.jpeg

Varsågod:

Roja - Oceania:

Dior - Eden Roc:

BVLGARI - Aqva pour homme:

Fragrance Kitchen - Cosmos:

Xerjoff/Casamorati - Mefisto Genitluomo

Tom Ford - Costa Azzurra

Läskigt med parfym på Tradera för en noob. Denna kostar 560kr på Åhléns, uppenbar fejk?
8480C471-D801-45B8-904A-014A8223414D.png

Sniffade på den på kastrup. Det är verkligen flytande koncentrerad citron/citrus.
Jag är ju också noob i området, men det var en nivå jag aldrig upplevt förut.

Skit i fotbollen. Varför skall vuxna män jaga en boll när de har råd med varsin?
Drick vin istället!

La ned all alkohol utom den som parfym-oljor löses upp i för 12 år sen.
Men jag ska nog se matchen, dock tänker jag att det ska kombineras med besök till: Nose, Guerlain, Jovoy, Fragonard, Serge Lutens, Maître Parfumeur et Gantier, Diptyque, L'artisan Parfumeur, Annick Goutal, Nicolaï, L’Officine Universelle Buly och säkert ett gäng till. :cool:

Efter några stressiga veckor fick jag lite tid över att gå till stan för att dofta på några sommar-dofter jag kikat in. Megamare, Acqua Viva, Costa Azzurra mm.

Såklart hade inte NK varken Acqua Viva eller Megamare. Till min förvåning hittade jag inte heller Costa Azzurra, bara tomma provflaskor framme i fyra butiker. Inga nya hade dom heller. Har märkt att de allt oftare inte finns testets inne, märkligt.

Blir nog lite blindköp istället.:hungry:

Någon som handlat ifrån https://www.deloox.se/?
Man kanske ska passa sig från shady, utländska sidor och betala dom extra hundralapparna för att slippa huvudvärken.

Nu behöver denna sida i fråga inte vara det, men utländska sidor har en tendens till det...

Vafalls? Jag knäppte ju en bild igår på kvällens KD men postade den aldrig, hujedamej! Så här kommer den nu istället:
IMG_20220425_212756.jpg

En doft som passar när man bara vill mysa med sig själv (låga skämt undanbedes). Alltså, en parfym som endast appliceras för egen del. Framför datorn eller tv:n, eller ingenting alls. Magisk!

Och kvällens:
IMG_20220426_222357.jpg

Denna har jag börjat bli osäker på. Står alltid och velar när jag håller den i handen, och den får inte så mycket uppmärksamhet som den förtjänar. Men den är ju fin trots allt - brukar tanken vara när den väl är påsprayad. Konstigt att man känner sig kluven när den ändå har vissa likheter med Widian London, som är en av mina absoluta favoriter. Well, well...

Råkade visst bli lurad av NK, de bjöd ju på en gåva "värd 4000" med krimskrams vid köp över 2k. Tanten brukar ju bli så glad för sånt. Så det blev en Creed Royal Water. Vettefan hur det gick till. Skulle egentligen ha YSL Tuxedo, och inte heller handla mer från Blackr.... eh... Creed... Men men. Inbillade mig att den kan vara spännande till sommaren. Någon med erfarenhet? För jag har aldrig varit i närheten av den.

I dessa härliga soliga dagar känns det helt rätt att återbesöka Blu line. Inga doftresor att tala om och ingen direkt performance, men skönt att kunna duscha sig i dessa freshies utan att känna sig obekväm. Såväl på jobb som hemma :)
Idag blir det Fico och igår körde jag Bergamotto
21DEFBAA-1363-47BA-AF6D-2D952BD17A3C.jpeg

I dessa härliga soliga dagar känns det helt rätt att återbesöka Blu line. Inga doftresor att tala om och ingen direkt performance, men skönt att kunna duscha sig i dessa freshies utan att känna sig obekväm. Såväl på jobb som hemma :)
Idag blir det Fico och igår körde jag Bergamotto
21DEFBAA-1363-47BA-AF6D-2D952BD17A3C.jpeg

Om Arancia presterade bättre, eller iaf över 30 min ... så hade den varit min givna sommardoft!

Tillbaka
Topp