• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

I dessa härliga soliga dagar känns det helt rätt att återbesöka Blu line. Inga doftresor att tala om och ingen direkt performance, men skönt att kunna duscha sig i dessa freshies utan att känna sig obekväm. Såväl på jobb som hemma :)
Idag blir det Fico och igår körde jag Bergamotto
21DEFBAA-1363-47BA-AF6D-2D952BD17A3C.jpeg
Om Arancia presterade bättre, eller iaf över 30 min ... så hade den varit min givna sommardoft!
Presterar helt okej på mig. Har iallafall skin scent kvar efter jobbet, men då har jag endast testat Mandorlo di Sicilia.
Mest otippade performance på en sommardoft som jag har är min Truefitt & Hill Grafton som fortfarande sitter dagen efter. Inte illa för en halvbillig EdC!

Update på min beställning från den halvskumma Portugisiska butiken Jose Candido:

Eftersom dom inte kunde få fram parfymen jag hade beställt så valde jag att be dom avbryta ordern och återbetala mig, så idag fick jag tillbaka hela beloppet 🙂
Jag skrev till dem i helgen. Inget svar ännu. Hur snabbt fick du svar? Vilken mailadress använde du?

I dessa härliga soliga dagar känns det helt rätt att återbesöka Blu line. Inga doftresor att tala om och ingen direkt performance, men skönt att kunna duscha sig i dessa freshies utan att känna sig obekväm. Såväl på jobb som hemma :)
Idag blir det Fico och igår körde jag Bergamotto
21DEFBAA-1363-47BA-AF6D-2D952BD17A3C.jpeg

Fico ger mig lätt en 8-10h, ingen monsterprojektion men inte klappkass. Haft Bergamotto innan och den var också helt ok på mig.

Presterar helt okej på mig. Har iallafall skin scent kvar efter jobbet, men då har jag endast testat Mandorlo di Sicilia.
Mest otippade performance på en sommardoft som jag har är min Truefitt & Hill Grafton som fortfarande sitter dagen efter. Inte illa för en halvbillig EdC!

Fico ger mig lätt en 8-10h, ingen monsterprojektion men inte klappkass. Haft Bergamotto innan och den var också helt ok på mig.
Som ni kan se på mängden i flaskorna är jag en konservativ kille som vanligtvis enbart nöjer mig med ett sprut på lite avstånd med mer potenta grejer, men här kostar jag gärna på mig 2-3 + refill ibland.
Mandorlo var min första, men använder den sällan nu. Fico presterar helt OK, men den med bäst performance är nog Ginepro. Inte för alla, men jag gillar den.

Som ni kan se på mängden i flaskorna är jag en konservativ kille som vanligtvis enbart nöjer mig med ett sprut på lite avstånd med mer potenta grejer, men här kostar jag gärna på mig 2-3 + refill ibland.
Mandorlo var min första, men använder den sällan nu. Fico presterar helt OK, men den med bäst performance är nog Ginepro. Inte för alla, men jag gillar den.
Två sprut på nån decimeters avstånd per handled kör jag för mitt resultat.

Överraskningen i 15ml som de skulle bjuda på, blev en "Renaissance". Inte helt fel inför sommaren. Hade kunnat vara nåt roligare, men hade verkligen kunnat vara nåt tråkigare också. För mig blev det bra. Slipper man köpa den. Nöjd.

En spaning från Instagram säger att det är slumpmässigt. En del har fått Torino21 ser det ut som.

Senast ändrad:
Var inne på Gents och sniffade som hastigast på Creed Royal Water... Hmm... Öppnade väldigt friskt och somrigt, och lade sig senare i en lite mer mogen kategori med enbär, en hint basilika och lite ambergris. 4/5.

Provade Widian Aswan också. Väldigt lik London = bekräftat. Mycket bra grejer men totalt överflödig om man äger London.

Kommer ihåg att jag fick en länk till en viss hemsida i tråden under föregående år där Creeds finare serie (Les Royales Exclusives, där bl.a. White Cologne ingår) såldes för runt 3000kr. Någon som kommer ihåg vilken hemsida det var, eller någon annna hemsida som säljer deras parfymer för ett lite lägre pris (jämfört med svenska priser)? :)

Kommer ihåg att jag fick en länk till en viss hemsida i tråden under föregående år där Creeds finare serie (Les Royales Exclusives, där bl.a. White Cologne ingår) såldes för runt 3000kr. Någon som kommer ihåg vilken hemsida det var, eller någon annna hemsida som säljer deras parfymer för ett lite lägre pris (jämfört med svenska priser)? :)
Pure White Cologne performance lämnar en heeeeel del att önska! Likaså Jardin D’Amalfi. Spice & Wood är väl skaplig sett till performance men till priset rätt tveksam den också! Otroligt fina dofter men står sig som TF Acqua-serie ungefär…

On topic: vet ej vilken sida det gällde 😁

låter som noseparis.com men även de har höjt priserna på Creed… en 75ml ligger på 380€ nu.

Efter några stressiga veckor fick jag lite tid över att gå till stan för att dofta på några sommar-dofter jag kikat in. Megamare, Acqua Viva, Costa Azzurra mm.

Såklart hade inte NK varken Acqua Viva eller Megamare. Till min förvåning hittade jag inte heller Costa Azzurra, bara tomma provflaskor framme i fyra butiker. Inga nya hade dom heller. Har märkt att de allt oftare inte finns testets inne, märkligt.

Blir nog lite blindköp istället.:hungry:
Costa Azzura kör jag nu i vår/sommar, fräsh å fin.
Megamare kommer jag också köra i sommar, smutsig men samtidigt fräsch på ett annorlunda sätt, helt överjävligt bra enligt mig.

Senast ändrad:
Jag upptäckte en rolig sak nyligen. Man kollar ju en del parfymprylar på youtube av förklarliga skäl. Upptäckte att en av parfymnissarna på youtube är ju en gammal polare till mig. Vi jobbade på samma jobb för typ 20 år sen, men har inte setts sen dess. Killen verkar inte ha åldrats en dag, kanske parfymerna konserverar han vem vet? :)

Måste ju promota hans kanal här, och det är ingen reklam för vi har som sagt inte haft kontakt på 20 år, men kanalen är bra och killen är trevlig, så hans kanal förtjänar absolut lite fler prenumeranter:

Senast ändrad:
Läste den också och det blev genast intressant. Om någon vill tänka sig släppa en liten sample så hojta!
Frågan är om beastmode:t beror på överladdning av ambroxan? Då blir det som metallisk koriander för mig som sagt. Lite är helt ok som Profondo och många andra moderna, men är det overload så funkar det inte för mig..

Frågan är om beastmode:t beror på överladdning av ambroxan? Då blir det som metallisk koriander för mig som sagt. Lite är helt ok som Profondo och många andra moderna, men är det overload så funkar det inte för mig..
Försökt läsa mig till varför, men inte hittat något… Får se om Gents i Malmö har inne den!

Tillbaka
Topp