Richard1987
Silver
Packar ner det, tillsammans med övriga samplesKan man köpa resterande test av dig ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Packar ner det, tillsammans med övriga samplesKan man köpa resterande test av dig ?
Hur mycket jag nu älskar Oud Wood så måste jag säga att performance har lite övrigt att önska. Det är ganska dåligt med tanke på priset kan jag tycka.
En flaska klon från Divain skall beställas. Förhoppningvis från samma batch från samplen jag hade, för den luktade som originalet till 90% men höll nära dubbelt på mig. Bättre som ”parfym hela dagen”.
Men nej, jag ska inte sälja mina två flaskor äkta vara. Inget slår lukten.
Tänk vad näsor kan vara olika. SBE ogillar jag starkt, medans Herod är riktigt bra vid rätt tillfällen. Finner inte mkt likheter.
Nix. Den övre väljer jag bort av ekonomiskt principiella skäl för vad lite oljor får kosta från hushållskassan. Men den andra verkar ju cool. Bättre än OW eller?Såhär ser min lista ut för ”Oud woods”
1. FdB - Oud Noir
2. Thameen - Carved Oud
3. Tom Ford - Oud Wood
4. SweDoft - Cambodian Oud
Har du testat de första två på listan?
Vad behöver hushållskassan gå till mer än parfym och klockor? Ja, i och för sig… Kläder, skor, vin och kött då!Nix. Den övre väljer jag bort av ekonomiskt principiella skäl för vad lite oljor får kosta från hushållskassan. Men den andra verkar ju cool. Bättre än OW eller?
Har tyvärr inte min dekant av Carved oud kvar men när jag testade den triggades ett doftminne, det tog inte lång tid innan jag fattade att den var väldigt lik oud wood. Originalet har bra performance på mig men även CO är bra.Nix. Den övre väljer jag bort av ekonomiskt principiella skäl för vad lite oljor får kosta från hushållskassan. Men den andra verkar ju cool. Bättre än OW eller?
OW är ju inte helt kass. Men behöver 6-7 spray.Har tyvärr inte min dekant av Carved oud kvar men när jag testade den triggades ett doftminne, det tog inte lång tid innan jag fattade att den var väldigt lik oud wood. Originalet har bra performance på mig men även CO är bra.
Jag kör CreedTänk om man kunnat hålla sig till ett enda hus? Typ Dior. Eller Creed eller whatever. Hade man fixat det? Någon som provat nån gång? Även fast man hade "behövt" köpa samtliga släpp från det aktuella huset så hade plånboken nog ändå mått bättre, och definitivt legat mindre i den ständiga riskzonen den befinner sig i idag. Vilket hus hade ni valt?
Jag personligen föredrar CO över OW .Nix. Den övre väljer jag bort av ekonomiskt principiella skäl för vad lite oljor får kosta från hushållskassan. Men den andra verkar ju cool. Bättre än OW eller?
Tycker absolut dom påminner om varandra, tobak/vanilj. Sen är jag långt ifrån någon expert och har en "amatörnäsa". Gillar båda även om jag sålde Herod då det var något med den som blev för mycket för mig.Tänk vad näsor kan vara olika. SBE ogillar jag starkt, medans Herod är riktigt bra vid rätt tillfällen. Finner inte mkt likheter.
Det är det som är så kul, att man känner olika.Tycker absolut dom påminner om varandra, tobak/vanilj. Sen är jag långt ifrån någon expert och har en "amatörnäsa". Gillar båda även om jag sålde Herod då det var något med den som blev för mycket för mig.
Antar att jag kan vänta mig viskningar på stan från och med nu. "Han där luktar som en indier"Det är det som är så kul, att man känner olika.
SME sålde jag för att den påminner mig om när man passerar en indier på bussen eller tåget. Den där kryddiga lukten som är ingrodd i kläder och hud. Men jag vet ju hur otroligt poppis den är, men inte bra i min näsa. Ogillar även indisk mat överlag så kanske därför, och det är det min näsa associerar den med. Plus att flaskan luktade i hela rummet.
Herod är i min amatörnäsa lite mer åt lite fräschare våt tobak med mycket frukttoner.
Hahaha det är säkert bara jag. Har inte läst eller hört någon som skrivit att det är som att lukta som/eller passera en indier. Men det var seriöst min första tanke, sen släppte det aldrig. Sen att den är sån otrolig beast mode som verkar lukta igenom flaskan så hela hemmet luktade indiskt (i min näsa) gjorde det inte bättre. Men de flesta älskar ju uppenbart att lukta så..Antar att jag kan vänta mig viskningar på stan från och med nu. "Han där luktar som en indier"
Vi får ta i hand på att Oud Wood är en grym doft, sen går vi skilda vägar, jag som en indier och du som en våt tobaksdröm med en touch av fruktHahaha det är säkert bara jag. Har inte läst eller hört någon som skrivit att det är som att lukta som/eller passera en indier. Men det var seriöst min första tanke, sen släppte det aldrig. Sen att den är sån otrolig beast mode som verkar lukta igenom flaskan så hela hemmet luktade indiskt (i min näsa) gjorde det inte bättre. Men de flesta älskar ju uppenbart att lukta så..
Yes. Och många tycker jag luktar OKQ8 när jag dränker mig i fahrenheit.Vi får ta i hand på att Oud Wood är en grym doft, sen går vi skilda vägar, jag som en indier och du som en våt tobaksdröm med en touch av frukt
Yes. Och många tycker jag luktar OKQ8 när jag dränker mig i fahrenheit.
Tack själv
Oj. Den presterar riktigt bra på mig. Medan annat presterar riktigt kasst vad olika det kan varaOW är ju inte helt kass. Men behöver 6-7 spray.
Tycker du ska prova fdb Borneo oud. Som är kraftfull och sitter hela dagen utan problem. Flaskan räcker länge pga styrkan. Jag gillar den starkt.Nix. Den övre väljer jag bort av ekonomiskt principiella skäl för vad lite oljor får kosta från hushållskassan. Men den andra verkar ju cool. Bättre än OW eller?
Deras ordinarie priser är dock höga, så ibland är det ändå billigare på my-origines trots att Kicks har reaKicks har 20% på (nästan) alla dofter till den 26/4. Jag kommer passa på att fylla på med en gammal goding.
Deras ordinarie priser är dock höga, så ibland är det ändå billigare på my-origines trots att Kicks har rea
Dagens doft blir denna trevliga vintage!
Gucci Nobile