• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

GIck direkt in och kollade Megamare. Denna review gör ju faktiskt att man vill testa... :)
1651137294796.png
Exakt samma komentar skulle kunna gälla för hans Cuoium (första parfymen som jag varit tvungen att skrubba av mig när jag testade).

För er som är intresserade av Oud serien från Fragrance Du Bois är det dags att bunkra lager. Tydligen skall man försöka bli mer mainstream genom att diska oud, och presentation kan komma att ändras.

Källan är en officiell återförsäljare inom eu🙃

Jag upptäckte en rolig sak nyligen. Man kollar ju en del parfymprylar på youtube av förklarliga skäl. Upptäckte att en av parfymnissarna på youtube är ju en gammal polare till mig. Vi jobbade på samma jobb för typ 20 år sen, men har inte setts sen dess. Killen verkar inte ha åldrats en dag, kanske parfymerna konserverar han vem vet? :)

Måste ju promota hans kanal här, och det är ingen reklam för vi har som sagt inte haft kontakt på 20 år, men kanalen är bra och killen är trevlig, så hans kanal förtjänar absolut lite fler prenumeranter:
Misstänkte att det kanske vara någon som hängde här, men det kanske han inte gör. Man vill helst inte outa någon som inte vill bli det.

Misstänkte att det kanske vara någon som hängde här, men det kanske han inte gör. Man vill helst inte outa någon som inte vill bli det.
Jag har ingen aning. Kanske han gör? Som sagt inte träffat honom på ca 20 år men kände igen honom direkt när jag hittade kanalen. Vet inte om han är klockintresserad i grunden, för det är väl de flesta som hittat hit? Tänker inte outa honom med något riktigt IRL-namn såklart. Men kul att se en gammal bekant ha en bra parfymkanal. Förtjänar fler prenumeranter.

Senast ändrad:
Jag har ingen aning. Kanske han gör? Som sagt inte träffat honom på ca 20 år men kände igen honom direkt när jag hittade kanalen. Vet inte om han är klockintresserad i grunden, för det är väl de flesta som hittat hit? Tänker inte outa honom med något riktigt IRL-namn såklart. Men kul att se en gammal bekant ha en bra parfymkanal. Förtjänar fler prenumeranter.
Jag tänkte förut fråga om någon här sysslar med YouTube reviews, eftersom det ändå är några svenskar med kanaler där.

Ska som hastigast inom Köpenhamn nästa vecka.

Hade inte du nyss flyttat till Köpenhamn @S.L? Då kanske du vet vilken Dior-butik som är "mest aktuell" i fråga om parfymer (Mitzah, Tobacolor etc). Eller om någon annan vet, för den delen?
Ser att Google presenterar tre förslag för mig, vid en snabb sökning på Dior Beauty Copenhagen:
"Magasin" på Kongens Nytorv, "Illum" på Östergade 52 samt "Magasin Fields" på Fields (vilket är lite långt bort från centrum för min smak.

Sen har vi en Saint Laurent butik på Östergatan 47 - kanske de möjligtvis sitter på en Tuxedo där inne? Som man FÅR HANDLA.

Har vi nån som vet?

För er som är intresserade av Oud serien från Fragrance Du Bois är det dags att bunkra lager. Tydligen skall man försöka bli mer mainstream genom att diska oud, och presentation kan komma att ändras.

Källan är en officiell återförsäljare inom eu🙃
Frågan är vart gränsen går, alla som har oud i sig eller alla som heter oud någonting?
Vilka ingår i oud serien?

Tur att man hittat, Aqua Sapphire och Blue Sapphire istället. Måste bara hitta en sugar mommy, vinne på lotto eller helt enkelt sluta betala räkningarna. Christian Provenzano kommer skicka mig rätt ner i fattigdomen.

GIck direkt in och kollade Megamare. Denna review gör ju faktiskt att man vill testa... :)
1651137294796.png
Den är vansinnigt potent.
Däremot får jag en selleri-not som jag inte står ut med. I övrigt är den mycket angenäm om man inte tror att det är en vanlig akvatisk doft och sprayar av 5-6 sprays för då kommer kroppen gå i chockläge och förmodligen behövs mer än ett återupplivningsförsök.

Tur att man hittat, Aqua Sapphire och Blue Sapphire istället. Måste bara hitta en sugar mommy, vinne på lotto eller helt enkelt sluta betala räkningarna. Christian Provenzano kommer skicka mig rätt ner i fattigdomen.
Nu har du bara 100 prover kvar att prova då? haha
Hoppas du hittar några roliga, är väl 10st jag ska köpa
flaska på av alla du fick. Ska bli kul att höra din lista sen :D

Nu har du bara 100 prover kvar att prova då? haha
Hoppas du hittar några roliga, är väl 10st jag ska köpa
flaska på av alla du fick. Ska bli kul att höra din lista sen :D
Är väl 2 av 2 hittills… sen vet jag att jag gillar Valiant och Monarch sen tidigare 🙈

Men ja, jag har att göra 😂😂
Frugan har varit förkyld och inte känt så mycket doft pga täpptheten, kanske är tur det.

Exakt samma komentar skulle kunna gälla för hans Cuoium (första parfymen som jag varit tvungen att skrubba av mig när jag testade).

Tycker du Cuoium var så jävlig? Första 30-50 minutrarna trummar på rätt ordentligt men sen blir det, tycker jag, rätt slätstruken för att vara Gualtieri. Med det sagt är en slätstruken Gualtieri extremt vågad från egentligen vem som helst annars. Men med hans mått mätt så är den inte så farlig.

Terroni upplever jag som mer "in your face" då. Kanske även megamare (Men jag älskar den) och även Black Afghano.

I feel you.. frugans mammaledighet har en enormt bra påverkan på det kontot 🫢

Vänta, https://www.fragrantica.com/perfume/Fragrance-Du-Bois/Oud-Bleu-Intense-24479.html
ska diskas? vafan. En av mina favoriter...
Fram med fucking bankkortet, är mitt mentala läge just nu
Frågan är om detta "rykte" stämmer

Det behöver inte vara sant såklart men jag har ingen anledning att misstro källan.

Tidigare har man odlat egen oud som är slut och ersatt med extern leverantör.

Hade inte du nyss flyttat till Köpenhamn @S.L? Då kanske du vet vilken Dior-butik som är "mest aktuell" i fråga om parfymer (Mitzah, Tobacolor etc). Eller om någon annan vet, för den delen?
Ser att Google presenterar tre förslag för mig, vid en snabb sökning på Dior Beauty Copenhagen:
"Magasin" på Kongens Nytorv, "Illum" på Östergade 52 samt "Magasin Fields" på Fields (vilket är lite långt bort från centrum för min smak.

Sen har vi en Saint Laurent butik på Östergatan 47 - kanske de möjligtvis sitter på en Tuxedo där inne? Som man FÅR HANDLA.

Har vi nån som vet?
Danmark men inte Köpenhamn, min nya hemmabas är Sønderborg, nära Tyska gränsen.

Har vi nån som vet?
Dessa har Tuxedo. De har dessutom någon form av taxfree som gör att man slipper UK-moms när man handlar med dem via videosamtal. Säkert skitsmidigt och smart men jag orkar inte. Både 75 och 125 finne inne.

Det behöver inte vara sant såklart men jag har ingen anledning att misstro källan.

Men om deras Oud är slut påverkar det betydligt fler i deras lineup? Jag har bara testat cavourt av deras senaste kreationer men den är en besvikelse jämfört med den många i den serien.

Då fick denna bli kvällens doft
33D4D4F3-917D-436D-891C-6B7175D9B844.jpeg

I feel me… min pappaledighet underlättar inte :) framförallt inte eftersom jag och försäkringskassan inte jobbar på samma sätt.
Glömt att skicka in mina pappadagar i tre raka månader 😂

Dessa har Tuxedo. De har dessutom någon form av taxfree som gör att man slipper UK-moms när man handlar med dem via videosamtal. Säkert skitsmidigt och smart men jag orkar inte. Både 75 och 125 finne inne.
Värt att kolla upp! Ger först danskarna en chans i nästa vecka.

Och följetången fortsätter. Nästa: Danmark.

(Selfridges)
1651167328101.png

Vägrar de leverera just YSL till Sverige alltså? De har ju internationell frakt skriver de?
Exakt var det felar vet jag inte, men jag kommer inte vidare med Tuxedo förbi "delivery details". Har inte provat med andra produkter. Jag fick intrycket som dig, att det skulle vara nemas problemas med leverans till Sverige. De skryter ju om att de levererar hit och dit till 150 länder bla bla med möjlighet till tax-free osv. Men icke.

Jag upptäckte en rolig sak nyligen. Man kollar ju en del parfymprylar på youtube av förklarliga skäl. Upptäckte att en av parfymnissarna på youtube är ju en gammal polare till mig. Vi jobbade på samma jobb för typ 20 år sen, men har inte setts sen dess. Killen verkar inte ha åldrats en dag, kanske parfymerna konserverar han vem vet? :)

Måste ju promota hans kanal här, och det är ingen reklam för vi har som sagt inte haft kontakt på 20 år, men kanalen är bra och killen är trevlig, så hans kanal förtjänar absolut lite fler prenumeranter:
Kul den får man spana in🤗

Men om deras Oud är slut påverkar det betydligt fler i deras lineup? Jag har bara testat cavourt av deras senaste kreationer men den är en besvikelse jämfört med den många i den serien.

Då fick denna bli kvällens doft
33D4D4F3-917D-436D-891C-6B7175D9B844.jpeg

Tänkte detsamma när jag fick infon. Har inget exakt svar men killgissar att det krävs det mindre oud vilket innebär större lönsamhet. I slutändan brukar det vara där skon klämmer..

• Like
Reactions: bvb
Tillbaka
Topp