Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Oud Vert" som var uppe på display i tråden alldeles nyss är jäkligt trevlig, passande årstid nu också.Tur att jag har två 100ml av FdB, Sahraa och Parisian. Bägge är topp 10 för mig.
Nu återstår bara 100 ml Oud bleu. Men det är bara en tidsfråga. Orange är ju bra också. Noir också. Vilka fler är bra?
"Oud Vert" som var uppe på display i tråden alldeles nyss är jäkligt trevlig, passande årstid nu också.
Och gillar man normalt Creeds "Royal Oud" så är väl "Oud Rouge" också en bra pjäs.
"Om" det blir en FdB till, vilket det är stor risk för med tanke på dina hyss du sysslar med atm, blir Oud Vert. Inte för att jag tvunget måste dra paralleller med Creed på allting, men jag får samma känsla, fast bättre, som jag får på Original Vetiver - och den gillar jag skarpt. Oud Vert har gått från 4/5 till 5/5 i min bok.Inte testat varken vert eller rouge.
Var det inte FdB som Aaron Terrance Hughes var i luven med om att du typ inte hade ngn riktig oud i sina parfymer all och så stämde de honom där han tvingades att säga att de faktiskt hade oud, men han hävdade fortfarande att det var typ 0,000000001% riktig oud.Tänkte detsamma när jag fick infon. Har inget exakt svar men killgissar att det krävs det mindre oud vilket innebär större lönsamhet. I slutändan brukar det vara där skon klämmer..
Var det inte FdB som Aaron Terrance Hughes var i luven med om att du typ inte hade ngn riktig oud i sina parfymer all och så stämde de honom där han tvingades att säga att de faktiskt hade oud, men han hävdade fortfarande att det var typ 0,000000001% riktig oud.
Det var FdB, diskuteras i post #190 och framåt här:Var det verkligen FdB?
Minns hela det där debaklet men jag minns inte vilket hus det rörde sig om...
Att jag inte är med i den gruppen…Ser att några inte är med i den stora PM- tråden för parfym-nördar här.
Esentica kör en KS-kampanj på 20% för oss klocknördar. Skicka ett PM till mig för rabattkoden ni som vill ha.
Att jag inte är med i den gruppen…
Haha! Var ett svar med glimten i ögat! Tack för inbjudan!Nu är du det!
Plus att du fick ett PM med koden!
Shoppa loss!
Taggade dig i ett inlägg i den tråden igår, sjukt att du inte sett det.
Haha! Var ett svar med glimten i ögat! Tack för inbjudan!
Verkar inte kunna se att jag blir taggad om jag inte är med i konversationen men såg taggen nu! På med spenderarbyxorna igen!
Testade själv nu också för att se om du gjort något fel för de skriver ju EU-delivery och taxfree hit och dit överallt.Och följetången fortsätter. Nästa: Danmark.
(Selfridges)
Nu hittade jag en liten svårhittad text om detta:Och följetången fortsätter. Nästa: Danmark.
(Selfridges)
Det måste ju vara anledningen tycker man. Eller så har även YSL gett sig fan på att jag minsann inte ska få köpa. Blacklisted.Nu hittade jag en liten svårhittad text om detta:
Delivery of Beauty and Food products to the European Union:
Due to changes in regulations, we are currently unable to deliver any food or cosmetics products to countries in the European Union.
Trevligt vore intressant att höra vad du tycker om Royal WaterDet måste ju vara anledningen tycker man. Eller så har även YSL gett sig fan på att jag minsann inte ska få köpa. Blacklisted.
@livinl0ud - tack för den trevliga överraskningen! Återkommer med intrycket.
(Blue Sapphire, Gold I, Ambre Loup)
Och så kör vi en EMD på det:
En mer vuxen "freshie". Öppnar med citrus för att gå in i ett mer enbärsbetonat mellanregister. Skänker en svalkande känsla, kanske basilikan? Bra performance för en Creed. Drydownen är fin, fräsch.Trevligt vore intressant att höra vad du tycker om Royal Water
Var det inte FdB som Aaron Terrance Hughes var i luven med om att du typ inte hade ngn riktig oud i sina parfymer all och så stämde de honom där han tvingades att säga att de faktiskt hade oud, men han hävdade fortfarande att det var typ 0,000000001% riktig oud.
Det måste ju vara anledningen tycker man. Eller så har även YSL gett sig fan på att jag minsann inte ska få köpa. Blacklisted.
@livinl0ud - tack för den trevliga överraskningen! Återkommer med intrycket.
(Blue Sapphire, Gold I, Ambre Loup)
Och så kör vi en EMD på det:
@JensBPDet måste ju vara anledningen tycker man. Eller så har även YSL gett sig fan på att jag minsann inte ska få köpa. Blacklisted.
NK har ju finserien, så bara de kan börja leverera igen så lär den ju finnas. Kanske finns nu? Har inte kollat på ett tag.@JensBP
Ringde nyss till Saint Laurent på Östergatan i Köpenhamn. De har inga parfymer i någon av deras butiker, sa expediten. L'Oréal har köpt deras parfymlicenser och således säljs YSL parfymer i stora gallerier och flygplatser mm. Så sa hon och jag kan bara konstatera att irritationen börjar bli noterbar.
Kollade upp snabbt vad som hänt och L'Oreal köpte ju YSL Beauty redan 2008. Det har varit två bolag och ägare länge. Alltid lär man sig något.@JensBP
Ringde nyss till Saint Laurent på Östergatan i Köpenhamn. De har inga parfymer i någon av deras butiker, sa expediten. L'Oréal har köpt deras parfymlicenser och således säljs YSL parfymer i stora gallerier och flygplatser mm. Så sa hon och jag kan bara konstatera att irritationen börjar bli noterbar.
TackEn mer vuxen "freshie". Öppnar med citrus för att gå in i ett mer enbärsbetonat mellanregister. Skänker en svalkande känsla, kanske basilikan? Bra performance för en Creed. Drydownen är fin, fräsch.
Är så jäkla kass på att förmedla dofter. Du får en från fraggan som jag inte tycker är ute och cyklar:
Royal Water is simply stunning. Stunning, but simple. Opens so unbelievably fresh, bright, zingy, and straight up fizzy. Sparkly, like shoving your nose in a glass of iced seltzer, over muddled meyer lemon, basil, neroli, juniper, and a mint leaf garnish. The ambergris accord truly lends a bright, sea salty sparkle, and the musk is fuzzy, warm, and glues this to the skin. Longevity outperforms any freshie I've ever worn (i get about 12 hours before it disappears) and protection is absolutely nuclear for the first 3 hours. Fills a room. Halfway through, the citrusy sparkle and effervescence hushes down, leaving a clean, soft, almost sexy musk and ambergris base that plants itself on you.