Notorious Niklas
Silver
Kul att den hamnade här! Vad tycker du om den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul att den hamnade här! Vad tycker du om den?
Jag jämför precis med amber aoud som jag har en liten dekant av. Jag är mycket positivt överraskad faktiskt, det blev ett lyckat blindköp! (För man blindköper ju allt).Kul att den hamnade här! Vad tycker du om den?
Sissy sprayer här, 2.Hur många sprays kör ni?
Och vart ?
Alltså va har ni för spray rutin?
Hur många sprays kör ni?
Och vart ?
Fyra spray på bröstet. Två på varje handled.Hur många sprays kör ni?
Och vart ?
Jag såg samma video nyligen. Jag körde lite hudkräm runt nyckelbenen och testade en som har kass performance. Man vill ju tycka att det fanns något i det han sade och det är nog fullt möjligt.Fyra spray på bröstet. Två på varje handled.
Ganska standard.
Det kan ibland bli lite overkill - om man kör Oud Satin Mood Extrait t.ex., som ovan nämnda talare gav en hint om. Kör jag däremot en weak performer, då dubblar jag rutinen.
Har faktiskt sluta spraya på halsen. Det var efter att ha sett ett klipp med Roger Dove, där han i påpekade att huden på halsen åldras snabbare om man sprayar där konstant. Och sprayar konstant det gör man ju. Vissa saker sätter sig på huvudet bara. Tycker whiffarna man får upp genom kragen är perfekta, om man sprayar mellan "titsen".
Hur många sprays kör ni?
Och vart ?
2-5 sprays, oftast 3-4Hur många sprays kör ni?
Och vart ?
Oftast: 4 spray på vardera sida om halsen/snett bakom örat, 2 i nacken och 2 på bröstet. Det blir 12. Dubbla om jag ska vara skön dagen, men avskydd av andra. Men det är lite beroende på doft, såklart. Och väder.Hur många sprays kör ni?
Och vart ?
2Hur många sprays kör ni?
Och vart ?
Så den är flaskvärdig som sommardoft den där?Beställde igår, öppnade nyss dörren å då stod paketet där Satan så bra den är!
Boutique Ideale imponerar på mig, leveranstiden samt att de slängde med lite samples.
PostMord imponerar däremot inte! Vad är det för jävla klåpare som ställer paketet utanför dörren i ett lägenhetshus utan att ens plinga på eller skicka en notis?
Ja. Det är det som är grejen. Den står överst på min lista nu helt plötsligt. Och av ren princip ska den in på hyllan. Jag har också Moustache, gillar den skarpt, men nånting inom mig gör att den känns ihålig. Ungefär som Milestone kontra Millésime Impérial. Så Tuxedo SKA få ta dess plats. Kanske blir samtidigt som en Rolex AD hör av sig.NK har ju finserien, så bara de kan börja leverera igen så lär den ju finnas. Kanske finns nu? Har inte kollat på ett tag.
Men jag har Moustache nu så det får duga över sommaren. Inte så mycket skillnad fast såklart Tuxedo är mer smooth och lyxig. Men till hösten ska jag jaga tag på en Tuxedo av ren princip. Den är ju rena sportrolex för oss svenskar.
Jag har inte luktat på nån av de men fattar poängen. Som min VIW-klon VS. VIW. Klonen är riktigt bra, men inte riktigt där.Ja. Det är det som är grejen. Den står överst på min lista nu helt plötsligt. Och av ren princip ska den in på hyllan. Jag har också Moustache, gillar den skarpt, men nånting inom mig gör att den känns ihålig. Ungefär som Milestone kontra Millésime Impérial. Så Tuxedo SKA få ta dess plats. Kanske blir samtidigt som en Rolex AD hör av sig.
Men jag fattar inte alla säger att Moustache och Tuxedo är vinterdofter? Jag tycker båda är lite borderline-freshies och lätt passar 9 av 10 svenska sommardagar..Ja. Det är det som är grejen. Den står överst på min lista nu helt plötsligt. Och av ren princip ska den in på hyllan. Jag har också Moustache, gillar den skarpt, men nånting inom mig gör att den känns ihålig. Ungefär som Milestone kontra Millésime Impérial. Så Tuxedo SKA få ta dess plats. Kanske blir samtidigt som en Rolex AD hör av sig.
Ja, så fort man kommer fram till någon där den finns för listpriser, då jävlar. Då är det nog säkrast att köpa allt de har. Sen in i bankfacket bredvid alla bankfacken med "rollarna" i. Pensionen räddad.Kanske ska man principköpa deras 250 ml-flaska av Tuxedo. Då kanske man hamnar på listan eller nåt...
Det är en året-runt-doft. Helt klart!Men jag fattar inte alla säger att Moustache och Tuxedo är vinterdofter? Jag tycker båda är lite borderline-freshies och lätt passar 9 av 10 svenska sommardagar..
Det är lite irriterande att den finns i varenda YSL-butik (som inte är tillgängliga för oss av någon outgrundlig anledning), samt att NK har typ varenda parfym ur den där serien på sin hemsida utom just Tuxedo. Samtidigt som den inte är diskad enligt YSL själva. Diskad för svenskar kanske är en ny grej.Ja, så fort man kommer fram till någon där den finns för listpriser, då jävlar. Då är det nog säkrast att köpa allt de har. Sen in i bankfacket bredvid alla bankfacken med "rollarna" i. Pensionen räddad.
Det är en året-runt-doft. Helt klart!
Kan ta med den när du får Greenely så får du provaSå den är flaskvärdig som sommardoft den där?
Fan jag ska ju inte köpa mer men den var inte dyr heller om man bara kan ta 1-2 spray för beastmode. Är den metallisk som av ambroxan-overload?
Ja, det är det minst sagt.Det är lite irriterande att den finns i varenda YSL-butik (som inte är tillgängliga för oss av någon outgrundlig anledning), samt att NK har typ varenda parfym ur den där serien på sin hemsida utom just Tuxedo. Samtidigt som den inte är diskad enligt YSL själva. Diskad för svenskar kanske är en ny grej.
Ja, det är det minst sagt.
Man kan inte handla den hos Saint Laurent's egna butiker ens en gång. Och till skillnad mot Dior's "finlinje" så finns ju denna åtminstone att köpa online. Om man inte bor i Sverige.
250ml it is.
Snällt av dig! Förhoppningsvis ska det inte behövas. Chattar på WhatsApp med en galleria i Köpenhamn as we speak.Jag är i Paris om en månad (27-29 maj). Säg till om jag ska ta med Tuxedo hem.
Vad är det med den där Tuxedo..har inte hängt med i tråden på ett tag. Är det en sällsynt fågel som triggat oss skådare eller är det en disk på gång?Snällt av dig! Förhoppningsvis ska det inte behövas. Chattar på WhatsApp med en galleria i Köpenhamn as we speak.
Kör oftast 1 spray i varje armveck, 3-4 på hals. Ibland något extra spray här och där.Hur många sprays kör ni?
Och vart ?
Nä då, ingen diskning eller omformulering i sikte. Bara en sällsynt fågel, uppenbarligen, i Sverige. Borde vara tvärlätt att köpa, men icke.Vad är det med den där Tuxedo..har inte hängt med i tråden på ett tag. Är det en sällsynt fågel som triggat oss skådare eller är det en disk på gång?
Idag hinner jag inte men skulle kunna dra dit imorgon och hoppas de finns kvar. Köper en liten var?@JensBP
Då ska vi se.... Talade med "Illum" i Köpenhamn, som normalt säljer Tuxedo, men där är den slutsåld. Inte säkert de hade kunnat skicka den till Sverige men Köpenhamn ligger ändå nära för oss halvdanskar nere i Skåne.
Ringde sedermera till YSL's disk på NK i Stockholm. De hade fått in 16st 75ml Tuxedo igår, 8st kvar just för ögonblicket. Inga 125 eller 250ml. Han sa att "Tuxedo" är speciell såtillvida att den endast finns i flaggskeppen, alltså de är de enda som har den i Sverige, och det är därför som den inte så lätt hamnar på nätet heller. Men han kunde skicka den mot postförskott sa han. Postförskottsavgift på 350kr. Hmm... Ja, hade det varit 125/250ml så visst... Men 75:an ser lite töntig ut i mitt tycke, så den blir det inte.
Sen sa han även att det råder framförallt glasbrist, men även metall- och plastbrist, som påverkar leveranserna.