• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

@JensBP
Då ska vi se.... Talade med "Illum" i Köpenhamn, som normalt säljer Tuxedo, men där är den slutsåld. Inte säkert de hade kunnat skicka den till Sverige men Köpenhamn ligger ändå nära för oss halvdanskar nere i Skåne.

Ringde sedermera till YSL's disk på NK i Stockholm. De hade fått in 16st 75ml Tuxedo igår, 8st kvar just för ögonblicket. Inga 125 eller 250ml. Han sa att "Tuxedo" är speciell såtillvida att den endast finns i flaggskeppen, alltså de är de enda som har den i Sverige, och det är därför som den inte så lätt hamnar på nätet heller. Men han kunde skicka den mot postförskott sa han. Postförskottsavgift på 350kr. Hmm... Ja, hade det varit 125/250ml så visst... Men 75:an ser lite töntig ut i mitt tycke, så den blir det inte.

Sen sa han även att det råder framförallt glasbrist, men även metall- och plastbrist, som påverkar leveranserna. 🤷‍♂️
RIng samma snubbe och be att han lägger undan två imorgon så kommer jag direkt vid öppning.

Nu ni, så kommer iallafall jag och @G.Clooney lukta gott i sommar. :)

Men ni som har Moustache misströsta inte, de är vääääääldigt lika. Jag köper av ren princip att jag ska ha denna godbit som jag velat haft i flera månader. Moustache är vad den där Armaf är för Aventus, det är bra men inte inte lika bra som originalet.
555BA166-7477-440B-A0CC-8F5E1C4F6082.jpeg

Senast ändrad:

Men ni som har Moustache misströsta inte, de är vääääääldigt lika. Jag köper av ren princip att jag ska ha denna godbit som jag velat haft i flera månader.
Haha, tror knappt mina ögon! Ska man ta tillfället i akt och smida medans järnet är varmt? Ringa Bergströms Ur och be dem lägga undan en Submariner? Man är ju ostoppbar nu ju. Ska jag ta en till dig med? :hilarious:

Men ni som har Moustache misströsta inte, de är vääääääldigt lika. Jag köper av ren princip att jag ska ha denna godbit som jag velat haft i flera månader. Moustache är vad den där Armaf är för Aventus, det är bra men inte inte lika bra som originalet.
Sjukt, jag var nyss där och tänkte provlukta men då hade dom inga framme iaf, så orkade inte ens fråga. Skulle läst här innan jag lämnade NK 😂

Edit: vad kostar 75ml på NK?

Senast ändrad:
Sjukt, jag var nyss där och tänkte provlukta men då hade dom inga framme iaf, så orkade inte ens fråga. Skulle läst här innan jag lämnade NK 😂

Edit: vad kostar 75ml på NK?
Om ingen mot förmodan har köpt sedan Clooney ringde för någon timme sedan så har de 2st kvar. (8 in igår, hälften sålda direkt och så nu 2 köpta av oss).
Lär vara slut, rena rama hypebeast... ;)

Men ring. De verkar ju kunna lägga undan som de gjorde när Clooney ringde.

Armaf må vara en kopia av Aventus men Rojas gjorde Moustache 1949. Reformulationen kom typ 2018 eller nåt iofs (den vi har).

Armaf må vara en kopia av Aventus men Rojas gjorde Moustache 1949. Reformulationen kom typ 2018 eller nåt iofs (den vi har).
EDP och EDT har inget med varandra att göra förutom namnet. Helt olika dofter och familjer. Moustache EDP är en ren klon/homage av Tuxedo, de doftar nästan identiskt.

All snack om Tuxedo gör mig nyfiken. Hur upplever ni den? Är den inte mer lämpad för kallare årstider? :)

Har en dekant på Roja Oceania på väg. Senast jag skrev om min upplevelse här i tråden tyckte jag att den kändes lite "meh". Testade den igår igen och kände att jag måste få hem en dekant för en noggrannare testrunda. :)

All snack om Tuxedo gör mig nyfiken. Hur upplever ni den? Är den inte mer lämpad för kallare årstider? :)

Har en dekant på Roja Oceania på väg. Senast jag skrev om min upplevelse här i tråden tyckte jag att den kändes lite "meh". Testade den igår igen och kände att jag måste få hem en dekant för en noggrannare testrunda. :)
I min näsa hela året runt utom de få tropiska dagar vi har.

Har testat alldeles för få för att rättvist kunna uttala mig om det men kan varmt rekommendera Cuir De Russie. Där har du 90/95% av stuket på Roja - Great Britain också så vet du vad den handlar om!
Vet du, den fastnade jag för när jag provade lite i Chanels butik på Emporia i Malmö. Tyvärr var där helt för mycket "folk" för någon längre provning... Roligt du nämnde just den!

Mellan Roja Elysium Parfum samt Oceania - vilken skulle ni säga vore den bästa (samt för min del första) Roja-flaskan av dessa två att lägga till i samlingen inför sommaren? Oligarch är på testlistan, men har ej haft möjlighet att testa på den ännu. :)

Mellan Roja Elysium Parfum samt Oceania - vilken skulle ni säga vore den bästa (samt för min del första) Roja-flaskan av dessa två att lägga till i samlingen inför sommaren? Oligarch är på testlistan, men har ej haft möjlighet att testa på den ännu. :)
Helt klart Elysium. Jag har dock endast luktat på PC-varianten. Men valet är ändå enkelt då jag är inte tyckte oceania var något att ens hänga i en plastgran.

Jag säger Oceania 😊 Mitt första intryck av den var också ”meh”, men växt rejält för varje användning!

Tillbaka
Topp