Jonire
Basic
Verkar ju inte helt fel ändå..Japp! Blindköp…man måste vara lite wild & crazy ibland
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkar ju inte helt fel ändå..Japp! Blindköp…man måste vara lite wild & crazy ibland
Helt klart Elysium. Jag har dock endast luktat på PC-varianten. Men valet är ändå enkelt då jag är inte tyckte oceania var något att ens hänga i en plastgran.
Haha, verkar att det är 50/50? Några fler som har en åsikt?Jag säger Oceania Mitt första intryck av den var också ”meh”, men växt rejält för varje användning!
+1 på den, tycker Oceania är förjävla fin .Jag säger Oceania Mitt första intryck av den var också ”meh”, men växt rejält för varje användning!
Brukar väl ofta vara så, man går igång på olika. Tittar man på försäljning är det 95/5 till Elysium gissar jag.Haha, verkar att det är 50/50? Några fler som har en åsikt?
Royal Mayfair om det vore kläder?Verkar ju inte helt fel ändå..
EDP och EDT har inget med varandra att göra förutom namnet. Helt olika dofter och familjer. Moustache EDP är en ren klon/homage av Tuxedo, de doftar nästan identiskt.
Nej faktiskt aldrig.Läste på lite, edt känns som en doft helt i min smak. Har du testat den mkt?
Vad tycks om hållbarheten samt projektion på Oceania? Kändes lite vek, men då fick jag nästan bara ett halvt sprut på handen vid testandet igår (säljaren var lite snål). Nu är flaskan som tur 100ml, så man kan väl spreja några extra sprut, men vill inte heller förbruka en 4000kr-flaska på någon vecka.+1 på den, tycker Oceania är förjävla fin .
Nej faktiskt aldrig.
Men också läst att den inte har med edp att göra. Edp är ju en modern patchouli/amber-doft.
Testa edt vettja. Nog riktigt oldschool och cool citrus-freshie.
Kan absolut inte klaga på hållbarheten på Oceania , visst projicerar den men är absolut inget monster jämfört med andra ”tyngre” dofter men för att vara en fräsch doft gör den jobbet mer än väl .Vad tycks om hållbarheten samt projektion på Oceania? Kändes lite vek, men då fick jag nästan bara ett halvt sprut på handen vid testandet igår (säljaren var lite snål). Nu är flaskan som tur 100ml, så man kan väl spreja några extra sprut, men vill inte heller förbruka en 4000kr-flaska på någon vecka.
Neroli Portofino Forte? En av mina favoriter för varmare väder. Fick väldigt många komplimanger förra sommaren. Tyckte inte den kändes kraftfull alls, men verkade som att omgivningen kände av den.Absolut bästa neroli parfymen gärna så lik TF neroli portofino som möjligt men med bättre perfomance ??
(känns som jag ofta klagar på TF performance) men mycket vill ha mer
Vart får man tag i den i dags läget då? den verkar ju väldigt intressant med dubbla koncentrationen!Neroli Portofino Forte? En av mina favoriter för varmare väder. Fick väldigt många komplimanger förra sommaren. Tyckte inte den kändes kraftfull alls, men verkade som att omgivningen kände av den.
Absolut bästa neroli parfymen gärna så lik TF neroli portofino som möjligt men med bättre perfomance ??
Neroli Portofino Forte? En av mina favoriter för varmare väder. Fick väldigt många komplimanger förra sommaren. Tyckte inte den kändes kraftfull alls, men verkade som att omgivningen kände av den.
NK eller Åhléns, om du befinner dig i Stockholm i alla fall. Såg dock ett (yes, endast ETT) inlägg på Fragrantica om att den är diskad. Det stämmer väl inte? Ett av mina absoluta favoritdofter.Vart får man tag i den i dags läget då? den verkar ju väldigt intressant med dubbla koncentrationen!
https://www.fragrantica.com/perfume/Chanel/Bois-des-Iles-1006.html 100% sycomore är fin också. Dock dyrt IMOFråga till panelen:
Vilken är eder #1 inom Chanel's "Les Exclusifs" respektive Dior's "Collection Privée"?
Tror dessvärre den e diskad hittar inte nånstansNK eller Åhléns, om du befinner dig i Stockholm i alla fall. Såg dock ett (yes, endast ETT) inlägg på Fragrantica om att den är diskad. Det stämmer väl inte? Ett av mina absoluta favoritdofter.
Har kollat på både den o nio men landat i att TF neroli är de jag är ute efter. Eller så lik som möjligt forte verkar super intressant men tycks va borta :/Neroli forte är ju 10 ggr bättre än neroli. Men det är ju typ bara neroli i doften.
Jag älskar neroli, den bästa neroli-doften jag vet om är Xerjoff - Kobe
Den är ju iofs betydligt mer än bara neroli. Men accorden med neroli, petitgrain och orange blossom är ju helt sinnes.
Har du besökt någon butik? Den var inte lätt att hitta på nätet tidigare heller, likt de andra Forte-varianterna.Tror dessvärre den e diskad hittar inte nånstans
Nä de har jag faktiskt inte men bor i Göteborg området.Har du besökt någon butik? Den var inte lätt att hitta på nätet tidigare heller, likt de andra Forte-varianterna.
Testa NK Göteborg?Nä de har jag faktiskt inte men bor i Göteborg området.
Lik Tom Ford Neroli fast med lite bättre longevity?Absolut bästa neroli parfymen gärna så lik TF neroli portofino som möjligt men med bättre perfomance ??
Den va också svår att hitta på nätetLik Tom Ford Neroli fast med lite bättre longevity?
Denna:
Den va också svår att hitta på nätet
Den va också svår att hitta på nätet
Ja, om man vill ha den snabbt finns den på Notino, och kan man vänta någon vecka så finns den för halva Notinos pris på Gapra Store. Sobelia låg nånstans mittemellan i deras prissättning. Så den finns lite här och där.Finns hos Notino
Instämmer.Jämför Xerjoff - Mefisto vs. Mefisto Gentiluomo sida vid sida idag. Måste säga att jag klart föredrar Gentiluomo. Mer välbalanserad, luftig och nedtonad på ett bra sätt. Vanliga är det mer tryck i men mer spetsig/stickig och syntetisk i noterna.