• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Har en på varje arm nu. Tuxedo öppnade pyttelite mörkare/smutsigare men den ändrade sig blixtsnabbt till en fylligare och rundare feeling. Mer djup i Tuxedo, som du säger, helt klart. Lättare att pinpointa noterna i Tuxedo. Får också en tydligare läder-not i Tuxedo, och den känns även mer potent i sin helhet. Luktar jag först på Tuxedo-armen, så känner jag inget på Moustache-armen när jag luktar på den direkt efteråt. Gör jag tvärtom så känner jag ändå Tuxedo-armen tydligt.

Det är min åsikt 5 minuter in i resan, men jag är ju såklart redan kär, och har ändrat min "signature scent" på fraggan till Tuxedo. Helt överlägsen, givetvis.
Min review är klar nu. Helt opartisk och utan undermedveten påverkan såklart. 😆

Har en på varje arm nu. Tuxedo öppnade pyttelite mörkare/smutsigare men den ändrade sig blixtsnabbt till en fylligare och rundare feeling. Mer djup i Tuxedo, som du säger, helt klart. Lättare att pinpointa noterna i Tuxedo. Får också en tydligare läder-not i Tuxedo, och den känns även mer potent i sin helhet. Luktar jag först på Tuxedo-armen, så känner jag inget på Moustache-armen när jag luktar på den direkt efteråt. Gör jag tvärtom så känner jag ändå Tuxedo-armen tydligt.

Det är min åsikt 5 minuter in i resan, men jag är ju såklart redan kär, och har ändrat min "signature scent" på fraggan till Tuxedo. Helt överlägsen, givetvis.
Blir ju inte mindre sugen på att skaffa en Tuxedo flarra 🤷🏻‍♂️😂🤣.
@JensBP du verkar vara en kran, hur får jag tag på en 😎?

Man borde faktiskt köpt backp-flarra när man hade chansen. Rensat hela NK-lagret som var kvar. 75-flaskan är inte heller speciellt mycket dyrare per ml än 125:an. ;)

Blir ju inte mindre sugen på att skaffa en Tuxedo flarra 🤷🏻‍♂️😂🤣.
@JensBP du verkar vara en kran, hur får jag tag på en 😎?
Allt var @G.Clooney förtjänst med sina NK-telefonpolare. Jag var bara shopping/budkillen.
Jag har bara ett enda råd som kan fungera i detta parfymsanktionerade landet:

Ring Mackan, min homie (som jag aldrig träffat och endast talat med två gånger), han löser biffen. Ring NK Beauty i Stockholm, fråga efter Markus på YSL's disk. Han kan då, om de finns kvar i lager, antingen lägga undan en eller skicka mot postförskott (350:- i avgift).

Sen hade jag ju en jäkla tur att JensBP var lika jäkla sugen på en flaska som mig själv!

Jag har bara ett enda råd som kan fungera i detta parfymsanktionerade landet:

Ring Mackan, min homie (som jag aldrig träffat och endast talat med två gånger), han löser biffen. Ring NK Beauty i Stockholm, fråga efter Markus på YSL's disk. Han kan då, om de finns kvar i lager, antingen lägga undan en eller skicka mot postförskott (350:- i avgift).

Sen hade jag ju en jäkla tur att JensBP var lika jäkla sugen på en flaska som mig själv!
Tackar snälla, får testa att slå en pling till din homie Mackan 😁.

Ska du åka någonstans (inom 30 dgr som jag förstår det) så kan du köpa här och hämta upp på Arlanda.

Eller så ber du någon bekant i Frankrike eller UK beställa från YSL Beautys hemsida och skicka till dig privat. Eller någon i UK beställa från dessa:

Ska du åka någonstans (inom 30 dgr som jag förstår det) så kan du köpa här och hämta upp på Arlanda.

Eller så ber du någon bekant i Frankrike eller UK beställa från YSL Beautys hemsida och skicka till dig privat. Eller någon i UK beställa från dessa:
Åker första veckan i augusti till Zakynthos från Arlanda så kanske får passa på då om jag inte lyckas få tag på en tidigare 😊. Har tyvärr inga homies i UK eller Frankrike 🤷🏻‍♂️😎.

Man borde faktiskt köpt backp-flarra när man hade chansen. Rensat hela NK-lagret som var kvar. 75-flaskan är inte heller speciellt mycket dyrare per ml än 125:an. ;)
Nä, ekvationen hos YSL är ganska barmhärtig när det kommer till de olika storlekarna och priserna per milliliter. Jag trivs faktiskt med 75:an nu när den står i hyllan. Man har ju en släng OCD eller nåt, men Chanel kommer ju också i 75:a om man vill. Så de kommer passa fint bredvid varandra. Synd bara Dior's "finlinje" inte synkar. :pompus:
YSL (75/125/250)
Chanel (75/200)
Dior (40/125/250)

Intressant! Jag ska ju till Cannes i början av juni, undrar om man kan köpa den på ARN på hemvägen?

Det hade varit smidigt ifall man inte hittar den på resan.

Intressant! Jag ska ju till Cannes i början av juni, undrar om man kan köpa den på ARN på hemvägen?

Det hade varit smidigt ifall man inte hittar den på resan.
Den borde finnas nere på rivieran. Har du varit på Gallerie Layafette i Nice nånting? Där finns den säkert. Men så är det ju det här med "borde finnas"...

Men @Tjabo har ju redan sagt att han löser 10 flaskor till KS, med ett smärre pålägg a la Rolex. :p

Edit: Lafayette ska det vara.

Senast ändrad:
Den borde finnas nere på rivieran. Har du varit på Gallerie Layafette i Nice nånting? Där finns den säkert. Men så är det ju det här med "borde finnas"...

Men @Tjabo har ju redan sagt att han löser 10 flaskor till KS, med ett smärre pålägg a la Rolex. :p
Det är ganska lätt att skapa en #hypebeast i detta forum. Speciellt om den är ovanlig och svår att få tag på, då rycker det i allas baguetter... 😆

Skämt åsido. Den är faktiskt otroligt grym doft. Ingen jätteavancerad doft. Men liksom perfekt. Som man vill lukta. Iallafall som jag vill lukta.

1828, den var faktiskt väldigt bra.
0D86A1D3-6068-48EF-ABF2-48A2C32EFD93.jpeg

Visst? Har den nu och den är riktigt fin! HdP är ett märke som tydligt visar att bra parfym inte behöver vara skitdyr.
Exakt, bra presentation och tanke bakom dessutom. Saknade något som var snarligt Terre De Hermés, och detta verkar vara i samma stuk. Dock inte lika skarp men trä och citrus fungerar ju!

Jag fick hem en 200ml flaska av EDTn (Bel Respiro) för 1-2 månader sen och den har blivit en riktig favorit. Fy fan vad den är bra.

Ville buda på den som var på tradera häromveckan men kunde fan inte ha 400ml av den... :D

10 timmar senare och jag får fortfarande viftar av 1828 (av två spray). Fan vad grym! Gått från att lukta rätt generic till en smut-aktig citrus med trä.

Tillbaka
Topp