• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

idag krånglar vi inte till det.
2F125173-7F36-4D35-AB80-BE63C703D4D4.jpeg

Testade Xerjoff - Renaissance igår och blev väldigt besviken. Luktade duschtvål, visserligen dyr sådan, men fortfarande duschtvål. Tydlig bergamott och citrus men inte alls fräsch utan bara tungt kemisk.

Är det bara jag som inte tycker TF TV sitter i så länge? Fullkomligt älskar doften men tycker att bara efter en timme eller två så finns den inte kvar ..

Är det bara jag som inte tycker TF TV sitter i så länge? Fullkomligt älskar doften men tycker att bara efter en timme eller två så finns den inte kvar ..
Måste vara ganska ovanligt. För det mesta så sitter den som berget. Man måste ju direkt tvätta kläderna man haft på sig samtidigt man kör den doften om de inte ska funka som doftgran hemma. Gillar den också men det blev en kort sejour här hemma. Efter 2 dagar sa frun den där måste bort! Jag får fan huvudvärk av kläderna.... Inte fan vill man att frun ska ha mer huvudvärk än nödvändigt. Pavan såldes här på KS snarast möjligt...;-)

Den får jag väldigt bra performance ur. Beställ hem en sample av By Killian’s ”Back to black” och kolla om den funkar bättre för dig. Den har brutal performance och samma typ av tobkasdoft som TF. Stora skillnaden är att vaniljen är mindre men du har lite fruktighet istället.

Måste vara ganska ovanligt. För det mesta så sitter den som berget. Man måste ju direkt tvätta kläderna man haft på sig samtidigt man kör den doften om de inte ska funka som doftgran hemma. Gillar den också men det blev en kort sejour här hemma. Efter 2 dagar sa frun den där måste bort! Jag får fan huvudvärk av kläderna.... Inte fan vill man att frun ska ha mer huvudvärk än nödvändigt. Pavan såldes här på KS snarast möjligt...;-)
På kläder sitter den, värre på huden...

Kan du utveckla? Vad menar du med det?
Ägde Bentley for men intense, öpnningen var en bomb av rom, kryddor och trä!
20 minuter efter applicering kände jag ingen doft överhuvudtaget.
Något i parfymen slog ut mina recepteror i näsan, jag blev noseblind.
Inte alls ovanligt reaktion och det handlar inte om performance för grannen på kontoret kände doften.

Ägde Bentley for men intense, öpnningen var en bomb av rom, kryddor och trä!
20 minuter efter applicering kände jag ingen doft överhuvudtaget.
Något i parfymen slog ut mina recepteror i näsan, jag blev noseblind.
Inte alls ovanligt reaktion och det handlar inte om performance för grannen på kontoret kände doften.
Tack för förtydligandet men var rädd för just detta...som du beskriver MEN sambon känner inte heller nått efter ett tag....

Trist!
Oud for greatness, rehab och side effect har bra performance.

Blessed baraka mindre. Ska testa magnetic nån dag snart.

Har landat i att jag föredrar parfymer med sk beast performance. Och det begränsar onekligen urvalet.

också kommit fram till att jag föredrar beast performance. Oud for greatness, profumum Arso är två jag gillar. Tycker väldigt många går in i kategorin bra men inte beast och där passar 5/10ml bra! De alltför lätta är inget för mig.vilka beast gillar du förutom interlude? :)

Dagens fångst:

Dissade DG Light Blue intense för ett tag sen men sen testade jag den på nytt i Åhléns och då var den riktigt bra!

Tack @Alarik det var din recension som fick mig att köpa Guerlain homme EDP

20200610_160821.jpg
Light Blue Intense är perfekt att ha på hyllan, går aldrig fel med den även om den kanske inte är det mest spännande man kan slänga på sig :)

@Richard1987 jag hämtade nyss min 125a ;)
IMG_20200610_182243.jpg

Köpte Gents parfymprovningskit enbart för att kunna testa Layton å se om det var nått att ha (vilket det är!) men kommer faktiskt följa deras provning strax å se vad jag tycker om resterande dofter.
Florist testade jag häromdagen å den gillade jag inte.
Penhaligons testade jag idag å den gillade jag.
IMG_20200610_182744.jpg

@Richard1987 jag hämtade nyss min 125a ;)
IMG_20200610_182243.jpg

Jag köpte det också för att testa Layton. Widian doftar någon slags godis men jag k
Köpte Gents parfymprovningskit enbart för att kunna testa Layton å se om det var nått att ha (vilket det är!) men kommer faktiskt följa deras provning strax å se vad jag tycker om resterande dofter.
Florist testade jag häromdagen å den gillade jag inte.
Penhaligons testade jag idag å den gillade jag.
IMG_20200610_182744.jpg
Jag köpte det också för att testa Layton. Widian doftar någon slags godis men jag kan inte sätta fingret på var jag har ätit det.

också kommit fram till att jag föredrar beast performance. Oud for greatness, profumum Arso är två jag gillar. Tycker väldigt många går in i kategorin bra men inte beast och där passar 5/10ml bra! De alltför lätta är inget för mig.vilka beast gillar du förutom interlude? :)

Oj finns supermånga:

Le labo- santal 33
Amouage - journey
MFK - Oud satin mood
Kilian - Dark lord
Initio - oud for greatness
Hermes - terre d Hermes
Tom Ford -Ombre Leather
Tom Ford - neroli portofino forte (inte(!) den vanliga)
Jovoy - psycadelique

Bara för att nämna några.

• Like
Reactions: bvb
Tillbaka
Topp