Tack för det
@Notorious Niklas
Kan inte annat än att hålla med om att PC/Cologne-versionerna är det man bör titta åt för att komma åt dofterna som är mer lättburna (kanske inte yngre dock, men det är ju en högst personlig preferens). Det är som att dessa dofter ligger på en bädd av fräsch citrus i toppnoterna.
Danger (PC) är riktigt trevlig, men har en viss mogen ton och passar enligt mig kanske bättre sommardagar som inte är löjligt varma.
Annars är en av mina favoriter definitivt
Scandal (PC)! Vissa ser den som en relativt linjär doft, vilket den kanske också är, men vill man ha en fräsch doft och gillar lavendel så kan det inte bli fel.
Sedan kan jag tycka att
Enigma (PC) är tillräckligt fräsch för att kallas för lättburen (i min mening) och doften av colanappar får den definitivt att dra åt det "yngre" hållet. Men förstår att den för vissa kan anses vara lite gränsfall för vad som uppfattas som fräsch. Tänker samma om
A Midsummer Dream, men den är väl värd att testa.
P.S.
För att förtydliga är jag med på att du inte gillar Enigma, men har den som jämförelse då A Midsummer Dream ligger i samma "gränsland" för att uppfattas som mogen, men är en helt annan doft. Därav värt att testa.
Annars är frågan om du testat
Elysium PC? Finns många som menat att den och Pour Homme-versionen är så olika att man kan äga båda.