• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Renovering av nya huset pågår. När man målar tak vill man ha ngt som doftar fräscht.

AC8C9BB4-0752-4FBF-974B-D04A000CDCAB.jpeg

Hur är det med de andra dofterna i YSL:s Privée-serie? Känns som att jag inte hört mycket om dofterna därifrån i tråden, förrän all snack om Tuxedo på sistone. :)

Hoppas alla sökande här i tråden fått sig en flaska. Snodde den sista tillgängliga flaskan på NK för en kort stund sen. :) Vet ej om jag kommer få användning av den nu under våren/sommaren, men kände att jag köper flaskan, med tanke på risken att den kan vara lite svårtillgänglig framöver. Eller vad säger folket - fungerar den under varmare väder, men med färre sprut?
45E6AEBB-5208-4EBE-9459-552C655609C4.jpeg
Vad tycks då?

Hur är det med de andra dofterna i YSL:s Privée-serie? Känns som att jag inte hört mycket om dofterna därifrån i tråden, förrän all snack om Tuxedo på sistone. :)
Sjukt sugen att testa fler. Men inte testat en enda annan vad jag minns. YSL ligger trots allt varmast om hjärtat av alla hus då det var där jag började.

Dra på trissor, fick även jag mail från jose candino att returen gått igenom. Får väl pengarna om nån dag jag med. :)

De verkar vara legit, men synd att de inte uppdaterar sin hemsida med lagerstatus.

I väntan på mitt test och utlåtande av Creed Royal Mayfair kommer här en länk till MrSmellys recension.

Och för de som inte ens har tid för det en bild ur samma recension som beskriver doften i form av en typiskt användare. Mycket nöje!

8F5573CC-1447-4971-A014-B7831C009A71.jpeg

I väntan på mitt test och utlåtande av Creed Royal Mayfair kommer här en länk till MrSmellys recension.

Och för de som inte ens har tid för det en bild ur samma recension som beskriver doften i form av en typiskt användare. Mycket nöje!

8F5573CC-1447-4971-A014-B7831C009A71.jpeg

Haft en flaska som byttes bort. Minns att jag tyckte att det var en fin doft och ja, av nån anledning så fick jag de ”aristokratiska” vibbar av den. Hade svårt att hitta tillfällen då jag kände att den passade (jag springer på för få sommarbröllop iförd ljusa linnekostymer nuförtiden), så därför fick den lämna.

Senast ändrad:
Nu när alla dofter varit nerpackade är den här en av de dofter jag saknat absolut mest.
Idag när jag ”letade” efter lister och istället ”råkade” hitta en kartong mer parfymer kunde inte ens strålande sol hindra mig.
Utöver att jag älskar den så är den otroligt poppis hos frugan också.

EDC5DACA-5AAC-43BE-ACD8-66EDDA1D2E05.jpeg

Haft en flaska som byttes bort. Minns att jag tyckte att det var en fin doft och ja, av nån anledning så fick jag de ”aristokratiska” vibbar av den. Hade svårt att hotta tillfällen då jag kände att den passade (jag springer på för få sommarbröllop iförd ljusa linnekostymer nuförtiden), så därför fick den lämna.
Tack för tankar och input. Vi får se hur det blir för egen del. En i gänget, avyttring eller varför inte en personlig ”vault” gömma. Helt klart är den är komplex jämfört med övriga..😊

Beställde en liten tester på Oligarch från Escentica. Brukar de vara snabba med leveranser? Riktigt sugen på att testa den. :D

Senast ändrad:
Beställde en liten tester på Oligarch från Escentica. Brukar de vara snabba med leveranser? Riktigt sugen på att testad den. :D
Coolt! Jag skulle också vilja prova den. Vi får väl göra som klockgänget och köra en gathering vi som hänger här. Blir väl förmodligen kö till @Sthlm-Nicklas och hans Roja samling isåfall. Lämplig träffpunkt är nog en sporthall så alla kan sanera sig efteråt efter spontan layering av 30+ prover…😎

Känner att jag börjar bli lite galen. Måste införskaffa Oceania. Ifall det fattas tycke för Oligarch också så lär jag behöva sälja ett organ. 😂

Något mer som bör testas från Roja? Ska vara åt det mer lättburna hållet samt fungera för yngre individer (mao inget som doftar ”moget”). Ifall Parfum-varianten ej fungerar av en viss doft, så kanske PC-varianten fungerar bättre? Har dock haft lite svårt med Enigma. Testat både Parfum och PC, men tycker att båda har en viss mogen ton. :)

Något mer som bör testas från Roja? Ska vara åt det mer lättburna hållet samt fungera för yngre individer (mao inget som doftar ”moget”).
Nu kommer jag säkerligen framstå som en pretentiös douche men jag måste nog säga att om man är ute efter något ”yngre & lättburet” så är det inte hos Roja man får valuta för pengarna (om man ens får det överhuvudtaget hos Roja), men framför allt inte där. Oceania & Burlington är fantastiska dofter men om man ska slänga fram ”bör testas från Roja” så är hans mer lättburna dofter för yngre personer inget som skulle finnas med på min topp 10-lista.

Megamare kommer bli beställd så fort jag har fått rabattkod från Boutique Ideale. Någon som sitter på en annan kod?

Köpte just på mig lite prover och en av dom jag inte provat tidigare var Creed Irish Tweed. När jag själv prövade den slog det mig att öppningen starkt påminner om något som min gamle far köpte på "affärn" i form av rakvatten. Riktigt billig grön smörja som jag inte minns namnet på. När jag sedan lät min parfymintresserade nittonåring prova såg han fundersam ut en lång stund men sedan sken han upp. "Det luktar EXAKT som dom där klumparna som ligger i pissrännan på krogen ju". O jäklar vad vi garvade sedan för det GÖR den! Stark NoGo zon för vår del iaf.. 😂

Nu kommer jag säkerligen framstå som en pretentiös douche men jag måste nog säga att om man är ute efter något ”yngre & lättburet” så är det inte hos Roja man får valuta för pengarna (om man ens får det överhuvudtaget hos Roja), men framför allt inte där. Oceania & Burlington är fantastiska dofter men om man ska slänga fram ”bör testas från Roja” så är hans mer lättburna dofter för yngre personer inget som skulle finnas med på min topp 10-lista.
Jag är fullt medveten om att Rojas dofter inte kan anses vara prisvärda. Efter att ha återvänt till parfymfronten så är det just Roja som jag fått upp ögonen för. Det jag dock har testat (mestadels i Parfum-koncentration) har visat sig vara dofter jag inte är bekväm att bära. Därav frågan ifall ni har några rekommendationer som potentiellt kan falla mig i smaken, passande den varmare säsongen. Sen vet jag att hans ”simplare” dofter (t.ex. Elysium) inte anses vara hans bästa verk (med tanke på de begärda priserna), det är dock en annan sak… :)

Burlington har jag testat i butik lite snabbt. Som jag skrev tidigare, upplever att den har en viss not av fikonträd, som ej är en listad not enligt Fraggan. Hade Balade Sauvage tidigare, som jag sålde vidare, då vi ej riktigt kom överens.

Köpte just på mig lite prover och en av dom jag inte provat tidigare var Creed Irish Tweed. När jag själv prövade den slog det mig att öppningen starkt påminner om något som min gamle far köpte på "affärn" i form av rakvatten. Riktigt billig grön smörja som jag inte minns namnet på. När jag sedan lät min parfymintresserade nittonåring prova såg han fundersam ut en lång stund men sedan sken han upp. "Det luktar EXAKT som dom där klumparna som ligger i pissrännan på krogen ju". O jäklar vad vi garvade sedan för det GÖR den! Stark NoGo zon för vår del iaf.. 😂
Jag tycker ni båda ska uppsöka närmsta näsdoktor för diagnos!😂

Haha klockrent! Som Cool Water och typ alla duschkrämer (och pissoarfräschörer) som kom åren efter. Vill man lukta som en nyduschad man med lite mullet våren 1989 så är båda de parfymerna perfekta! 👍😂

Jag är fullt medveten om att Rojas dofter inte kan anses vara prisvärda. Efter att ha återvänt till parfymfronten så är det just Roja som jag fått upp ögonen för. Det jag dock har testat (mestadels i Parfum-koncentration) har visat sig vara dofter jag inte är bekväm att bära. Därav frågan ifall ni har några rekommendationer som potentiellt kan falla mig i smaken, passande den varmare säsongen. Sen vet jag att hans ”simplare” dofter (t.ex. Elysium) inte anses vara hans bästa verk (med tanke på de begärda priserna), det är dock en annan sak… :)

Burlington har jag testat i butik lite snabbt. Som jag skrev tidigare, upplever att den har en viss not av fikonträd, som ej är en listad not enligt Fraggan. Hade Balade Sauvage tidigare, som jag sålde vidare, då vi ej riktigt kom överens.
Jag tror precis som @Notorious Niklas att om du söker något lättburet för yngre så är det inte Roja du ska titta mot. De har överlag ett mognare DNA där nog Elysium är den som sticker mest ut mot ”lättburet”.

Danger är en otroligt fin doft, lättburen men skulle inte säga att den är "ung", mer sofistikerad och halvspännande gubbe :D Cologne-versionen är väl mindre "mogen" och mer "fräsch", så testa den kanske? @Clark Wayne kan nog vara dig behjälplig där!

Hur kommer det sig att du fått upp ögonen för ett märke som du inte känner dig bekväm med? Det är ju inte som att det är ont om märken att välja på oavsett om man vill gå niche eller mer designer hållet.

Tillbaka
Topp