• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Absolut! Rojas dofter är ju allmänt åt det klassiska hållet, därav att jag vände mig till PE-serien. Träffade på mor samt syster min precis. Nu är provsprutet från Enigma PE inte lika stark, men de båda reagerade positivt. Inget om att den ska vara gubbig. Kanske får beställa hem en dekant och testa runt lite. Skulle ni dock reagera på ifall någon yngre skulle bära den? I know, jag tänker lite väl för mycket på vad omgivningen tycker om dofter… 😅

Tyvärr var inte testern på Oligarch i brevlådan. Har dock rätt så höga förväntningar, vilket också höjer risken för besvikelse…

Måste nog säga att bästa ouden från Roja är just Sweetie Aoud. :) Då är jag den typen som typen aldrig köper oud-dofter (Oud Wood räknar jag inte som en oud-doft).
Gubbstämpeln är så bred och flexande. Är man 20 tycker man 30 är gubbigt, vid 30 är det 45 och vid 45 cirka 60 osv. Kontentan är nog att alla och inga är gubbar helt beroende vem som betraktar.

Har haft ett 7.5ml rör av Oligarch EDP på jobbet och kört några spray innan jag gått hem nu några dagar och måste erkänna att den växer på mig…
Ni som testat EDP och Parfum, kan ni beskriva hur de skiljer sig åt?

Min lilla Mefisto-flaska håller på att ta slut. Funderar på en större flaska, men då finns ju Mefisto Gentiluomo som ett alternativ. Vad säger panelen? Länge sedan jag testade Gentiluomo, kommer ej ihåg hur olik originalet den är.

DD:
B5DC87E7-054F-4FC8-8088-7EA35F95710B.jpeg

Konservativ klass? Åker oftast fram när det är mulet/regn. Svårslagen i min subjektiva doft/kr rangordning.

Min lilla Mefisto-flaska håller på att ta slut. Funderar på en större flaska, men då finns ju Mefisto Gentiluomo som ett alternativ. Vad säger panelen? Länge sedan jag testade Gentiluomo, kommer ej ihåg hur olik originalet den är.

Smaksak, men jag minns att jag klart föredrog gentiluomo. Vill till och med gå så långt att jag tycker den är rejält underskattad också. Minns när jag började nosa på Casamorati, då var det bara ett jäkla tjat om Dolce Amalfi och Lira. I min mening är Gentiluomo deras bästa kreation.

Kul att se dig här igen är du på banan igen och kan använda dofter? 👍😊
Tack 🙏🏼😍, nja lite både och. Sprayar försiktigt hemma och har alltid med en 5ml dekant 😁.
Vi har ännu inte fått något klart besked efter senaste utredningen av astma då den första utredningen och beskedet då kan ha varit felaktig så vi väntar fortfarande på svar/fortsatt utredning 😊.
Tyvärr är väntetiderna här i kommunen värdelösa för tillfället.

Sommartips från PdM? Ska testa Sedley, som jag fick rekommenderat tidigare. Annat kul? Inte blivit imponerad av något från PdM när det kommer till deras dofter för kallare väder, så hoppas det finns något inför värmen istället.

Sommartips från PdM? Ska testa Sedley, som jag fick rekommenderat tidigare. Annat kul? Inte blivit imponerad av något från PdM när det kommer till deras dofter för kallare väder, så hoppas det finns något inför värmen istället.
Möjligtvis Darley men den är egentligen ingen utpräglad sommar freshie heller. (har inte testat Galloway men jag har helt gett upp på PdM numer).
Klarar du ambroxan i stora doser kanske du kan gilla Percival.

Har haft ett 7.5ml rör av Oligarch EDP på jobbet och kört några spray innan jag gått hem nu några dagar och måste erkänna att den växer på mig…
Ni som testat EDP och Parfum, kan ni beskriva hur de skiljer sig åt?

Varför har inte jag parfymer på jobbet? Har en ny kollega som alltid har en flarra i portföljen. Rätt sympatiskt!
Han är ingen sissy-sprayer heller. Det gillas!

Det är ju just för kallare väder de briljerar. Deras freshies knäcks av andra.

Verkar vara rätt få hus som är starka på freshies. Såg nån som nämnt Perris som ett märke som har bra sådana men generellt tycker jag typ inget hus generellt är bra på freshies (mer än enstaka dofter typ Tom Ford - Sole di Positano, Costa azzurra, Roja - Oceania, Armani Privé - Bleu Lazuli osv).

Verkar vara rätt få hus som är starka på freshies. Såg nån som nämnt Perris som ett märke som har bra sådana men generellt tycker jag typ inget hus generellt är bra på freshies (mer än enstaka dofter typ Tom Ford - Sole di Positano, Costa azzurra, Roja - Oceania, Armani Privé - Bleu Lazuli osv).
Helt klart. För freshies är det bättre att gå designer. Dior, Chanel, Armani, DG osv har superbra freshies.

Var länge sedan jag testade Sole di Positano. Tänkte prova den på nytt, men fick höra från TF-hörnan på både NK och Åhléns att den blivit diskad... :( Får dock testa Bleu Lazuli, tack! :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp