• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Sommartips från PdM? Ska testa Sedley, som jag fick rekommenderat tidigare. Annat kul? Inte blivit imponerad av något från PdM när det kommer till deras dofter för kallare väder, så hoppas det finns något inför värmen istället.
Jo förresten. Köp @livinl0ud s Virgin Island Water. Där har du en niche-sommarbanger som är grym! Ingen pdm-freshie kommer ens nära.

Megamare: Mörkt hav, kel med loch ness, smutsigt vatten.

Helt näsblind så har svårt att uppleva den som folk beskriver, vi får se!

Edit: Familj inte näsblinda, klagar på skarp doft i lägenheten, ingen glad :(

Senast ändrad:
Har en flaska. ;) Som förväntat med Creed så är det nog en av de sämst presterande dofterna i min samling.

Många har säkert redan tröttnat på mitt eviga tjatande om en riktigt, riktigt bra replacement till Creed VIW, men här kommer det igen (värt att repeteras):
Simone Andreoli - Malibu
(billigare, bättre och bra-brestanda)

Nyanländ fyllflaska av Malibu tillsammans med flera år gammal VIW.

1652279818866.png

Hade bara kört dekant på Malibu tidigare, men jämför just nu den nya flaskan med VIW på varsin arm och står fast vid vad jag sagt många gånger; Malibu är (för mig) en bättre doft och den är starkare och överlever längre.

Doftmässigt är de väääldigt lika (nära clone status), men Malibu är lite fräschare och lite mer lime än VIW (iaf första timmarna, om jag sen kommer ihåg rätt från min dekant blev Malibu sen mer rund o ev lite mer krämig sandelträ än VIW i drydown)

Jag har lite svårt för det här att bedöma performance och allt vad det heter. Sprayar jag på mig två sprays av nåt på morgonen så känner jag ”wiffar” hela dagen från det givetvis olika beroende på utveckling av doften öppning, dry down mm. Hur gör ni andra för att bedöma har ni en medhjälpare som får återrapportera hur mycket det doftar i rummet eller på nån meters håll…?😎. Fråga kanske är lite obstinat men är ärligt menad😊

Många har säkert redan tröttnat på mitt eviga tjatande om en riktigt, riktigt bra replacement till Creed VIW, men här kommer det igen (värt att repeteras):
Simone Andreoli - Malibu

1652279818866.png

Hade bara kört dekant på Malibu tidigare, men jämför just nu den nya flaskan med VIW på varsin arm och står fast vid vad jag sagt många gånger; Malibu är (för mig) en bättre doft och den är starkare och överlever längre.

Doftmässigt är de väääldigt lika (nära clone status), men Malibu är lite fräschare och lite mer lime än VIW (iaf första timmarna, om jag sen kommer ihåg rätt från min dekant blev Malibu sen mer rund o ev lite mer krämig sandelträ än VIW i drydown)
Låter trevligt! Du råkar inte ha möjlighet att splitta lite? :)

Simone Andreoli - Malibu

1652279818866.png

Var köper du Malibu ifrån?

Simone Andreoli - Malibu

1652279818866.png

Men vill man ha mer lime än VIW? För mig är det nog saken jag önskar att Creed tonade ner aningen, att det faktiskt är lite väl mycket lime. Smaken är ju som baken men för mycket fruktjuice går bort för mig, som förra sommarens forumhype DGLBF som jag sålde på någon dag.

Men om VIW har utgått som inte är riktigt säkert än, så blir det ju att testa antingen Malibu eller Gorse (med mindre lime) i framtiden. Eller så kör jag min VIW-klon från Divain som är riktigt mysig och nära VIW. :)

Men vill man ha mer lime än VIW? För mig är det nog saken jag önskar att Creed tonade ner aningen, att det faktiskt är lite väl mycket lime. Smaken är ju som baken men för mycket fruktjuice går bort för mig, som förra sommarens forumhype DGLBF som jag sålde på någon dag.

Men om VIW har utgått som inte är riktigt säkert än, så blir det ju att testa antingen Malibu eller Gorse (med mindre lime) i framtiden. Eller så kör jag min VIW-klon från Divain som är riktigt mysig och nära VIW. :)
Skulle säga ja! 😂 Men sen är det oxå bara i öppningen, efter ngn timme blir de mer lika på lime fronten men Malibu doftar fortfarande mer/starkare över lag.

Senaste PDM går nu att beställa utanför Harrods. Men jag väntar nog tills den kommer till Boozt och någon brakrea i höst. Behöver inte denna på sommaren ändå. :)
Hade gärna sett att Nishanes Harrods exclusive kommit ut på andra ställen. Den var riktigt Nice när jag sniffade på den (men fanns inga samples o bara i 100ml så blev tyvärr pass där o då).

Testade på några skvätt Dolce Amalfi på handleden nyss. Gick inte många minuter innan man fick en reaktion från systern min - "Gud vad gott det luktar"! :D Hon tyckte dock den lutade lite åt det feminina hållet. Tyckte själv den var i det sötaste laget. Får kanske provbära den någon dag och spreja lite mindre. Den är väl ändå rätt så populär här i tråden? :)

Testade på några skvätt Dolce Amalfi på handleden nyss. Gick inte många minuter innan man fick en reaktion från systern min - "Gud vad gott det luktar"! :D Hon tyckte dock den lutade lite åt det feminina hållet. Tyckte själv den var i det sötaste laget. Får kanske provbära den någon dag och spreja lite mindre. Den är väl ändå rätt så populär här i tråden? :)
Jag älskar den 😀

Brukar ni köpa era Xerjoff-dofter från något specifikt ställe? Tänker utländska webbplatser som är potentiellt snäppet billigare jämfört med svenska priser? Är lite sugen på en flaska Mefisto G, efter att ha lekt runt lite med doften idag. :)

Brukar ni köpa era Xerjoff-dofter från något specifikt ställe? Tänker utländska webbplatser som är potentiellt snäppet billigare jämfört med svenska priser? Är lite sugen på en flaska Mefisto G, efter att ha lekt runt lite med doften idag. :)
Dels får man 15% som ny medlem och dels kör dom ofta 20% på hela sortimentet.

Smaksak, men jag minns att jag klart föredrog gentiluomo. Vill till och med gå så långt att jag tycker den är rejält underskattad också. Minns när jag började nosa på Casamorati, då var det bara ett jäkla tjat om Dolce Amalfi och Lira. I min mening är Gentiluomo deras bästa kreation.

Alla dagar i veckan och två ggr på Söndag.

…med 1888 som klar tvåa. Men mil efter.

Tillbaka
Topp