• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Lite roligt namn på denna doft kan tyckas…
2F80E1B5-C6DC-4C28-A9A2-16EC88574484.jpeg
"Åh, vad heter parfymen du har på dig idag, S.L?"
 

-SC-

Omega
Pledge Member
428634A5-7592-4C89-AC36-B2ABF4F9875E.jpeg

Nu kom den nya versionen! 🥳
Skulle hemlevererats i fredags, Postnordbilen var t.om utanför, men sen fick jag nån "delayed operation"-notis och fick hämta ut paketet idag istället...

Köpte den på nån fransk sida, 100ml för €56(!!!) men dagen efter var priset justerat, men fick den för det felaktiga priset.
 
Senast ändrad:

S.L

Vacheron
2-Faktor
Ni som prenumenerar på PdM nyhetsbrev har idag fått ett ett erbjudande om att få ett gratis prov på Haldane hemskickat, bara så ni vet.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Uppdatering Jose Candino och deras Moustache edp som inte fanns men som går att betala för. Fick meddelande 7/5 om att ordern blivit cancellerad. Inga pengar än. Skickat två mail sen dess. Inga svar. Väntar mig inget, men hoppas på det bästa. Konstiga affärer ska jag alltid handla med kreditkortet hädanefter, då kan man enkelt bara reklamera skiten.

Läckande Caron från My-orgines: Jag vet ju att de är legit. De har löst problem för mig förr när en Chanel blev stulen av franska posten. De bad mig skicka tillbaka den läckande flaskan. Jag skulle betala frakten för de hade inga retursedlar, vilket är lite b, men de skulle betala mina utlägg om jag mailar kvitto. Ersättning för frakt kom på två dagar, och ny Caron är på väg med posten. 👍
 

G.Clooney

Cartier
Ni som prenumenerar på PdM nyhetsbrev har idag fått ett ett erbjudande om att få ett gratis prov på Haldane hemskickat, bara så ni vet.
Signade upp mig nu men var nog försent 🙁
Vilken jäkla tur vi har som klarade oss undan det där rävgiftet. Jag har aldrig luktat på den men av fragrantica att döma så ska man hålla sig långt borta, så långt som möjligt, från Haltane. Tänk att de listat alla mina "hatobjekt" under "this perfume reminds me of". Jisses. Bara åsynen... Oud for Greatness, Oud for Glory, BR540, Widian Liwa.... Brrrrr..... :dead:
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Vilken jäkla tur vi har som klarade oss undan det där rävgiftet. Jag har aldrig luktat på den men av fragrantica att döma så ska man hålla sig långt borta, så långt som möjligt, från Haltane. Tänk att de listat alla mina "hatobjekt" under "this perfume reminds me of". Jisses. Bara åsynen... Oud for Greatness, Oud for Glory, BR540, Widian Liwa.... Brrrrr..... :dead:
You and me both.
När jag ser Oud/saffran kombon…
4DB303E7-AAEB-412F-8647-A45E4286A2F8.gif
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Vilken jäkla tur vi har som klarade oss undan det där rävgiftet. Jag har aldrig luktat på den men av fragrantica att döma så ska man hålla sig långt borta, så långt som möjligt, från Haltane. Tänk att de listat alla mina "hatobjekt" under "this perfume reminds me of". Jisses. Bara åsynen... Oud for Greatness, Oud for Glory, BR540, Widian Liwa.... Brrrrr..... :dead:
Hahaha, jag råkade testa (och gilla) Oud for Greatness här hemma under perioden när min gravida tjej mådde som mest illa, så den doften är totalförbjuden nu. Därför tyckte jag det skulle bli intressant att försöka kringå den bestämmelsen med Haltane😂
 

G.Clooney

Cartier
Jag har också joined the dark side. Fixar inte alls den där syntetiska tandläkarflouren som BR540, OFG mfl har. Men vad är det egentligen som gör det? Vet ju flera saffran och saffran/oud-dofter som är helt himmelska och inte har ett dyft av den där flourgrejen i sig.
+1
Det min vän, är tiotusenkronorsfrågan för mig. Kan icke lista ut det...

Bjuder på dagens KD. Denna växer på mig efter varje användning. Hade provat den tidigare, samtidigt som jag testade A2, och då kom jag fram till att A3 var lite bättre. Båda var väldigt lika, och framförallt luktade båda som doftblock från en pissoar i gamla stan i Nice. Nu har jag ju uppenbarligen växt förbi det stadiet då jag köpt på mig en flaska, men jag är fortfarande fortfarande lite tveksam ibland. Just nu är, åtminstone öppningen, skrämmande likt det malmedel som florerade i varenda garderob i den lägenhet vi brukade hyra när jag var yngre (givetvis fortfarande i gamla stan, i Nice). Men det väcker trevliga minnen, trots allt. Och det lägger sig till en mycket behagligare doft allt eftersom minuterna går. Och den blir bättre för varje gång. Good stuff!
IMG_20220519_220846.jpg

 

-SC-

Omega
Pledge Member
Uppdatering Jose Candino och deras Moustache edp som inte fanns men som går att betala för. Fick meddelande 7/5 om att ordern blivit cancellerad. Inga pengar än. Skickat två mail sen dess. Inga svar. Väntar mig inget, men hoppas på det bästa. Konstiga affärer ska jag alltid handla med kreditkortet hädanefter, då kan man enkelt bara reklamera skiten.

Läckande Caron från My-orgines: Jag vet ju att de är legit. De har löst problem för mig förr när en Chanel blev stulen av franska posten. De bad mig skicka tillbaka den läckande flaskan. Jag skulle betala frakten för de hade inga retursedlar, vilket är lite b, men de skulle betala mina utlägg om jag mailar kvitto. Ersättning för frakt kom på två dagar, och ny Caron är på väg med posten. 👍
Fan vad märkligt med Jose, att dom återbetalade mig men inte dig. Fortsätt tjata på dom. Hur betalade du?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag har också joined the dark side. Fixar inte alls den där syntetiska tandläkarflouren som BR540, OFG mfl har. Men vad är det egentligen som gör det? Vet ju flera saffran och saffran/oud-dofter som är helt himmelska och inte har ett dyft av den där flourgrejen i sig.

Jag trodde ju länge att det var en kombination av syntetiskt oud och någon kemikalie i den saffran de använder men Initio påstår ju att det är riktig oud i den. (Hindrar väl iofs inte att den är spikad med syntet men ändå). När jag läst lite mer av Turin inser jag hur förbannat komplext det här är. Finns oftast massor av olika kemikalier som ska dofta en sak. Och jag menar "ska". Alltsom oftast så är det en kombination av olika kemikalier som ska påminna om, men inte helt dofta som något.
Och så naturals på det. Så det kan ju helt enkelt vara en kemikalie i kombo med en annan som för vissa skapar den här upplevelsen (Som du, jag och S.L känner).
 

G.Clooney

Cartier
(Som du, jag och S.L känner).
Och inte minst G.Clooney! :pompus:


Då anlände denna pjäsen idag från Computersalg. Felfritt precis som vanligt men snabbare än utlovat vid beställningen. Cirka 5 dagar snabbare än preliminärt utlovat. Gott mos. Kommer göra sig fint på hyllan och så stryker man Creed SMW från "villhöver-listan"... Första riktiga flaskan från Casamorati, denna gången hade man ju inte option på "fegisflaskan"...
IMG_20220520_182048.jpg

 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Och inte minst G.Clooney! :pompus:


Då anlände denna pjäsen idag från Computersalg. Felfritt precis som vanligt men snabbare än utlovat vid beställningen. Cirka 5 dagar snabbare än preliminärt utlovat. Gott mos. Kommer göra sig fint på hyllan och så stryker man Creed SMW från "villhöver-listan"... Första riktiga flaskan från Casamorati, denna gången hade man ju inte option på "fegisflaskan"...
IMG_20220520_182048.jpg

Fick min flaska häromdagen också! Tyvärr missade jag att lägga upp en bild. Riktigt fin doft! 😊
 
Och inte minst G.Clooney! :pompus:


Då anlände denna pjäsen idag från Computersalg. Felfritt precis som vanligt men snabbare än utlovat vid beställningen. Cirka 5 dagar snabbare än preliminärt utlovat. Gott mos. Kommer göra sig fint på hyllan och så stryker man Creed SMW från "villhöver-listan"... Första riktiga flaskan från Casamorati, denna gången hade man ju inte option på "fegisflaskan"...
IMG_20220520_182048.jpg

Har de gjort om loggan på den där nyligen?
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Och inte minst G.Clooney! :pompus:


Då anlände denna pjäsen idag från Computersalg. Felfritt precis som vanligt men snabbare än utlovat vid beställningen. Cirka 5 dagar snabbare än preliminärt utlovat. Gott mos. Kommer göra sig fint på hyllan och så stryker man Creed SMW från "villhöver-listan"... Första riktiga flaskan från Casamorati, denna gången hade man ju inte option på "fegisflaskan"...
IMG_20220520_182048.jpg

Vad har du för batch code?
Min från deloox.se bör komma på måndag.
 
Topp