• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Kvällens doft; Äkdre version av La nuit
20220522_190122.jpg

Börjat snegla lite på Chanel Privée. CdR och BdI har man provat tidigare, även så Misia. Misia gillade jag, fast den är rätt så feminin och därmed lite svårburen. Något specifikt man bör testa på därifrån? Tänker något passande säsongen, så kanske inte Le Lion. :) Eau de Cologne ser rätt intressant ut, men antar att den hållbarheten är horribel.

Eau de parfum! Spännande! Hur skiljer den sig mot parfum och Cologne, tycker du?
Har bara testat PC som snabbast i butik men upplever den här lite mer potent och tydlig.
PC tappade den härliga öppningen väldigt snabbt för mig men i den här följer cola-vibben med länge. Otroligt bra är den iaf.

Edit: inte jämfört den med Parfum som jag såg att du frågade om men är otroligt nyfiken på att höra vad andra som testat båda tycker.

Senast ändrad:
Jag fattar inte varför jag fortsätter att köpa in vår/sommar-dofter som jag bara blir missnöjd med……när jag redan har facit:

😋
KD:

204AE454-9F8E-4D9B-8AD7-0FF4F09A422E.jpeg
För att sälja sommardofterna till mig med förlust? 😁
Nu har jag ju iofs, på din inrådan, inhandlat största flaskan facit, så det finns ju risker att jag också får problem...

Detta börjar f#n bli löjligt. Fick min utbytesleverans på Caron-parfymen idag. Märkte direkt att kartongen fullkomligt stank på poststället. Inte igen. Inga yttre skador öht. Denna gång öppnade jag själva flaskans förpackning också vilket jag inte gjorde sist. Antingen har de skickat mig exakt samma förpackning som jag skickade tillbaka eller så tål dessa flaskor inte ens lite posthantering utan att gå sönder, vilket känns osannolikt. Jag tror de råkat skicka samma förpackning igen, eller så klarar inte ens konstruktionen normal posthantering.

Skiter i den här parfymen nu tror jag, även om den är grym. Har bett om en ny eller pengar tillbaka, det kvittar. Vägrar att skicka tillbaka denna skit och anstränga mig mer...
IMG_2814 2.jpeg
IMG_2812.jpeg
IMG_2816 2.jpeg
IMG_2811-1.jpeg

Senast ändrad:
Megamare hänger kvar i rummet, sedan förra lördagen o_O Vad har de stoppat i den egentligen? Sedan dess ingen användning, vågar mig inte på den direkt, fast vill ändå inte sälja skiten.

• Like
Reactions: bvb
Detta börjar f#n bli löjligt. Fick min utbytesleverans på Caron-parfymen idag. Märkte direkt att kartongen fullkomligt stank på poststället. Inte igen. Inga yttre skador öht. Denna gång öppnade jag själva flaskans förpackning också vilket jag inte gjorde sist. Antingen har de skickat mig exakt samma förpackning som jag skickade tillbaka eller så tål dessa flaskor inte ens lite posthantering utan att gå sönder, vilket känns osannolikt. Jag tror de råkat skicka samma förpackning igen, eller så klarar inte ens konstruktionen normal posthantering.

Skiter i den här parfymen nu tror jag, även om den är grym. Har bett om en ny eller pengar tillbaka, det kvittar. Vägrar att skicka tillbaka denna skit och anstränga mig mer...
IMG_2814 2.jpeg
IMG_2812.jpeg
IMG_2816 2.jpeg
IMG_2811-1.jpeg
Kanske de fått tag i en batch eller delar av en batch med nåt fel eller spänning i själva flaskan. Det får vi nog aldrig veta men tråkigt är det😔

Kanske de fått tag i en batch eller delar av en batch med nåt fel eller spänning i själva flaskan. Det får vi nog aldrig veta men tråkigt är det😔
Vill ju gärna ha denna parfym. Den är otroligt trevlig faktiskt. Blir det inget byte denna gång så köper jag nog om i höst, ändå ingen sommarparfym.

Arbetsplatsen i samma byggnad som min verkar kul
4EBC86A4-E159-4D27-9CD3-4F5520DBDB9D.jpeg
Undrar vem som bestämmer huruvida en parfym är för stark eller inte? Ser nån form av receptions Ulla-Bella framför mig som anser att AdP Arancia Di Capri är parfymernas motsvarighet till en interkontinental kärnvapenmissil. Skulle det uppenbara sig någon i receptionen med OFG/AII/Al Khatt eller annan lite mer potent doft så skulle saken förmodligen till slut hamna i arbetsdomstolen.

”Var vänlig undvik lappar”😅

Undrar vem som bestämmer huruvida en parfym är för stark eller inte? Ser nån form av receptions Ulla-Bella framför mig som anser att AdP Arancia Di Capri är parfymernas motsvarighet till en interkontinental kärnvapenmissil. Skulle det uppenbara sig någon i receptionen med OFG/AII/Al Khatt eller annan lite mer potent doft så skulle saken förmodligen till slut hamna i arbetsdomstolen.

Jaha, jobbar du på samma arbetsplats som @livinl0ud 😄
Kan säga att den receptionen hanterar människor i alla möjliga utsatta situationer. Så det är mycket annan odör där, så lite parfym gör verkligen ingen skada:hilarious:

Tillbaka
Topp