Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara jag som tycker Montblanc explorer luktar gamla cigg alltså?
@S.L och ni andra som är fenor på att dekantera, vad behöver man? Rookiemisstag? Mina creedsamples i necessären börjar ta slut på sem och skulle vilja kunna fylla på några egna inför kommande veckor
Både jag och min polare köpte Explorer när den kom. Båda gav bort den (för billig för att orka kränga beg). Inte så bra betyg. Han ville ge sin till mig, haha. ”Nej för f#n, jag har ju just lyckas skänka bort min egen”, sa jag. Smaken är som baken. Cig vete tusan dock.Bara jag som tycker Montblanc explorer luktar gamla cigg alltså?
Stort tack
- Dekanter av önskad storlek
- Dispenser för att flytta vätskan (jag föredrar dessa framför sprutor mtp att man aldrig ska använda samma för olika/mer än en doft) samt små engångs plast-trattar för flaskor som inte funkar med dispenser. Med dispenser menar jag tex dessa: https://www.amazon.se/gp/product/B08ZMYLHHX/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
- Gängtejp (vissa anser att detta inte behövs men jag har alltid använt det och har iaf haft väldigt lite problem med läckage)
Det är väl allt som egentligen behövs för eget bruk. Hatar omärkta och handskrivna etiketter så även om jag bara körde för eget bruk så hade jag skaffat någon typ av etikettprinter.
Vissa typer av dekanter lämpar sig för ”extratätning” mha eltejp, men inte alla, se exempelbild:
Rookie misstag är väl sånt som att toppfylla dekanterna (man måste lämna lite utrymme för rör och lockets insats) så att det rinner över. Att använda samma grejer för olika dofter kanske ett annat.
Bra att veta är att en del dekanter, tex av den typen som inte är eltejpstätade i bilden i min förra post, har en kork som sitter såpass tight mot sprayern att man alltid ska dra korken rakt upp alternativt dra den uppåt i en medsols rotation. Drar man korken uppåt och samtidigt roterar den motsols så kommer man att gänga ur sprayern och läckage uppstår såklart.Stort tack
Kungruppen för 200ml Hugo Boss? Jo, min far! Han köper 100ml som test, tycker om de och uppgraderar till 200ml. Alla 100ml hamnar sedan hos mig… sitter på kanske 15 (räknade, 8) bottled nu och vetifan vad jag ska göra med demDet är inte lätt att bo i ett u-land, men har fått tag i dessa som är helt okej, 200ml Rhubarbe flaska, så klarar man sig iallafall
Boss Marine är ju ganska trevlig faktiskt, gillar att den bara fanns i 200ml där jag köpte den, vem är kundgruppen för det liksom...
Den där saknar jag.Efter en lång kväll på stranden och de senaste dagarnas medelhavshetta så kändes det rätt med Floris 1962 för kvällen. (Lånad bild)
Köpte min dekant av dig! Inte använt den på ett tag men såg att den var diskad numera Synd då den är riktigt bra!Den där saknar jag.
Måste säga att jag fått löjlig bra respons på denna. Har använt den kanske hälften av tiden sen den kom. Väldigt passande i denna hetta.Slog till, tack för ditt tips!
Inte suttit på många minuter än. öppningen var en tidsmaskin tillbaka till CK One och mitten av 90-talet. Som tur var lade den sig snabbt och övergick i en rätt blommig och lite tvålig freshie som inte bara bygger på citrus. Ska bli kul att se var den tar vägen. Minus för att man inte fick ngn kork till sprayern, men ngt får man ju spara in på när man säljer för 178kr!
Har sprayat på rätt generöst med denna de senaste dagarna och kan bara hålla med. Bra ’Bang for the buck’ utan krusiduller, luktar bara gott helt enkeltMåste säga att jag fått löjlig bra respons på denna. Har använt den kanske hälften av tiden sen den kom. Väldigt passande i denna hetta.
Brukar i stort sett aldrig få kommentarer. Denna har otroligt nog flera kommenterat att det doftar gott.
Så vill man skippa att lukta rengöringsmedel, nedsupen hammarbyare, ruttet trä, arabisk prins eller läderb#g och bara vill lukta sjukt nice i hettan så är denna perfekt.
Alberto Morillas kan sina freshies, oavsett prisklass. Extra kul att denna inte är så generisk heller med sin blomster och rabarber. Inte bara en citrusfreshie i mängden.Har sprayat på rätt generöst med denna de senaste dagarna och kan bara hålla med. Bra ’Bang for the buck’ utan krusiduller, luktar bara gott helt enkelt
Äh vafan, klickade hem nu. Måste ju testa årets sommarhype…Här kommer sommarens bästa megacheapie-tips!
Calvin Klein All. Riktigt fräsch sommardoft med fräschören av citrus, blomster och rabarber. Helt klart unisex. Jag får lite Byredo-vibbar, inte att den är speciellt lik någon av deras, men det är lite deras vibb.
Man kan väl kalla det en flanker på One. Men helt annorlunda.
Och priset är tokgalet. 178 bagis för 50 ml. Klockrent köp.
CK All, EdT - Calvin Klein - Beautystore.se
Köp CK All, EdT från Calvin Klein till lågt pris online på Beautystore.se ✓Snabb leverans ✓Låga priser ✓Tryggtwww.beautystore.se
Jag är en #enabler som spar in pengar åt er denna svindyra sommar, så ni har råd med kött, bensin och även mat till barnen och husdjuren.Äh vafan, klickade hem nu. Måste ju testa årets sommarhype…
Skall tydligen även fungera ypperligt mot mygg och fästingar! Pro tip!
Måste säga att jag fått löjlig bra respons på denna. Har använt den kanske hälften av tiden sen den kom. Väldigt passande i denna hetta.
Brukar i stort sett aldrig få kommentarer. Denna har otroligt nog flera kommenterat att det doftar gott.
Så vill man skippa att lukta rengöringsmedel, nedsupen hammarbyare, ruttet trä, arabisk prins eller läderb#g och bara vill lukta sjukt nice i hettan så är denna perfekt.
Förlåt, men den där är sååå 2021….
Vänta bara tills ni postar CK All nästa sommar…Förlåt, men den där är sååå 2021….
Tycker den är rätt fin faktiskt men inget jag skulle sträcka mig efter riktigt varma dagar eller på semester kanske, mer stram/formell för mig.DD: Creed - Tabarome
Det är 33 grader varmt på Sicilien. Har en dekant av @S.L (håller som berget trots att den är gammal, inte läckt en microliter ens). Dundrade på mig en rejäl dos. Jag gillar ju inte tabarome ens i kallt väder så vettefan vad jag tänkte på. Tänkte väl att ingerfära och bergsmott skulle flyga i värmen.
Resultatet: kattpiss.
Sol och Tabarome var inte en vinnande kombo.
Kunde inte heller hålla mig. Klickade hem en flaska nu.Jag är en #enabler som spar in pengar åt er denna svindyra sommar, så ni har råd med kött, bensin och även mat till barnen och husdjuren.